PS4 to pięcioletni PC, twierdzi deweloper A Way Out

Josef Fares dość krytycznie wypowiedział się na temat konsol obecnej generacji.

@ 22.06.2017, 13:07
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

PS4 to pięcioletni PC, twierdzi deweloper A Way Out

Postęp, szczególnie w świecie elektroniki, to coś nieubłaganego i nieodzownego. Wcześniej czy później każde urządzenie staje się przestarzałe i bezużyteczne. W przypadku konsol obecnej generacji ten dzień jest jeszcze odległy, co nie zmienia faktu, że platformy te do najmłodszych i najpotężniejszych nie należą.

PlayStation 4 oraz Xbox One już w dniu debiutu nie powalały specyfikacją techniczną. Było to o tyle dziwne, że poprzednia generacja, kosztująca podobne pieniądze, stanowiła o wiele większy skok w wydajności, w stosunku do jeszcze wcześniejszej. Deweloperzy muszą się więc obecnie mocno gimnastykować, aby wycisnąć ile się da z dostępnych urządzeń.

Jeden z autorów A Way Out, kreatywny lider przedsięwzięcia, Josef Fares, stwierdził ostatnio w wywiadzie, że PlayStation 4 wcale nie jest tak wydajne, jak wszystkim się wydaje. W rzeczywistości to dość mocno przestarzały sprzęt, jeśli porównamy go do obecnie dostępnych komputerów.

"Chcecie samą prawdę? Ta maszyna nie jest tak mocna, jak może się Wam wydawać", powiedział na temat PS4, na którym odpalone było demo A Way Out, w rozmowie z ekipą Engadget.

"To jak pięcioletni PC. Jeśli konsole byłyby równie potężne, co dzisiejsze komputery, zobaczylibyście całkiem inne gry. Większość pracy deweloperów idzie na to, aby wszystko działało na konsolach".

Ostatnie zdanie to najpewniej wyraz frustracji. Wynika z niego, że deweloperzy nie mogą się zajmować dodawaniem do swoich projektów nowych elementów, bo muszą poświęcać czas na to, aby je odpowiednio zoptymalizować dla konsol. Choć możliwe, że Fares miał na myśli coś zupełnie innego.

A Way Out trafi do sklepu w 2018 roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
A Way Out

A Way Out

Premiera: 23 marca 2018
PC, PS4, XBOX ONE

A Way Out to kooperacyjna gra akcji przeznaczona dla 2 osób. Za projekt odpowiada debiutanckie studio Hazelight założone przez weteranów znanych za sprawą Brothers: A Tal...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   14:11, 22.06.2017
Akurat to, że PS4 pod względem specyfikacji nie dorównuje obecnym komputerom nie jest raczej żadną tajemnicą. Moc to chyba jednak nie wszystko i nie sprawi, że pracy przy tworzeniu gry będzie dużo mniej.
0 kudosprofesjonalista19   @   14:40, 22.06.2017
Tak ale zamiast rozwijać skrzydła żeby gra była z pompą to niestety konsole stawiają deweloperom ograniczenia. I o ile na PC można robić fajerwerki to przy konsolach trzeba mieć na uwadze ich wydajność i zrobić grę, którą udźwigną. Mi to nie przeszkadza bo gra żeby była dobra nie musi być graficznym cudem tylko grywalnym kawałkiem dobrej zabawy.
0 kudosguy_fawkes   @   12:54, 23.06.2017
To jest bardzo ekonomiczna generacja i ten trend się nasila - MS, Sony, a nawet Ninentdo korzysta z istniejących rozwiązań, a czasy układów pokroju Emotion Engine czy Cell raczej już minęły. Postęp jest nieubłagany, więc co by się teraz nie pojawiło w konsolach, będzie już przestarzałe w chwili premiery, bo opracowanie całości wymaga czasu i współpracy z developerami. Mnie to akurat mało przeszkadza - ważne, żeby były na to dobre gry.
0 kudosLucas-AT   @   18:42, 23.06.2017
PS4 zaraz stukną 4 lata, więc czym ten deweloper jest zdziwiony - podzespoły same się nie zmieniają w magiczny sposob.
0 kudosfrycek88   @   17:31, 25.06.2017
Powiedzmy sobie wprost. Konsole zawsze będą miały słabsze bebechy pod względem mocy obliczeniowej niż komputer. To normalne. Konsole bowiem nie tyle mają mieć super moc obliczeniową, co mają być proste w obsłudze i mają mieć fajne gry ekskluzywne. Moc obliczeniowa jest przy okazji do tego dochodzi możliwość późniejszej rozbudowy w przypadku komputera, której nie ma w przypadku konsoli. Konsola taka ma być, prosta w obsłudze, bez problemowa, nie wymagająca znania się na procesorach, kartach graficznych i innych pierdołach. To jest plus konsol, bez którego one nie mają praktycznie racji bytu.
0 kudosguy_fawkes   @   13:52, 27.06.2017
Cytat: frycek88
Powiedzmy sobie wprost. Konsole zawsze będą miały słabsze bebechy pod względem mocy obliczeniowej niż komputer.
Tak, dla tej generacji się to zgadza, dla poprzednich już nie - oczywiście chodzi o moment premiery. PS3 w chwili debiutu miało GPU porównywalne do topowego GF 7900GTX i wielordzeniowy CPU, podczas gdy pecety zaczynały przygodę z 2 jajami. W poprzednich generacjach przewaga konsol w chwili debiutu była większa - dość powiedzieć, że karty graficzne we współczesnym rozumieniu pojawiły się w końcówce lat 90., wcześniej cudowano z kartami 2D i osobnymi akceleratorami 3D. Dzisiaj postęp jest jeszcze szybszy, a 8. generacja postawiła na sprawdzoną architekturę. Dla mnie moc schodzi na dalszy plan, bardziej chodzi o pierwszą faktycznie przychylną współczesnemu, zarobionemu graczowi generację - kiedy otwieram sobie piwo po pracy i rozsiadam na kanapie, gra już czeka uruchomiona - dokładnie tam, gdzie uśpiłem ją razem z konsolą. Szkoda, że ficzer kiedyś zarezerwowany dla handheldów, pojawił się dopiero teraz w sprzęcie stacjonarnym. Możliwość eksploatowania nawet niewielkich porcji wolnego czasu na granie jest dla żonatego, pracującego faceta jednak ważniejsza od czystej mocy obliczeniowej ;)
Dodaj Odpowiedź