Na pudełkach z grami dla Xboksa One pojawią się nowe loga
Będą one informować o tym, jak dany tytuł wykorzystuje Xboksa One X.
Xbox One X zadebiutuje 7 listopada 2017 roku. Na okładkach z grami wykorzystującymi nową platformę Microsoftu pojawią się wówczas nowe loga, informujące o tym, co dokładnie obsługiwane jest przez dany projekt. Jeśli zobaczycie logo 4K wcale jednak nie nastawiajcie się na rozdzielczość natywną.
Loga informujące o wykorzystywanej w grze technologii widoczne będą w prawym górnym rogu opakowania, na przedniej jego części. Jeden znaczek informuje o rozdzielczości 4K, drugi o technologii HDR, a trzeci o tym, że gra została w jakiś sposób podrasowana, by wykorzystać Xboksa One X.
Logo 4K Ultra HD oznacza, że gra wykorzystuje pełny bufor ramki, czyli 2160p, ale - co istotne - dotyczy to również projektów, które robią użytek z dynamicznej rozdzielczości ewentualnie renderingu typu checkerboard. Mimo że Xbox One X było zapowiadane jako konsola generująca prawdziwe 4K, raczej nikogo nie zaskakuje fakt, że nie w każdym tytule uda się dobić do natywnego 2160p.
Drugie logo oznacza wsparcie dla technologii HDR10, odpowiadającej za bardziej sugestywne oświetlenie oraz kolory. Trzecie, jak nie trudno wywnioskować, oznacza, że gra w jakiś sposób wykorzysta dodatkową moc obliczeniową platformy. Może to być np. poprzez lepszej jakości tekstury albo solidniejsze efekty specjalne. W tym przypadku to deweloper zdecyduje co zrobić.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler