Scalebound - Phil Spencer ujawnia dlaczego grę anulowano
Projekt niejako przerósł jego twórców. Fani oczekiwali zbyt wiele?
Jakiś czas temu świat obiegła informacja o tym, że Scalebound, ciekawie zapowiadający się projekt studia PlatinumGames, zostało anulowane. Do tej pory nie było pewne dlaczego Microsoft zdecydował się z niego zrezygnować, ale nieco światła na sytuację rzucił Phil Spencer, szef Xboksa.
Spencer rozmawiał niedawno z ekipą portalu GameWatch, a w trakcie konwersacji ujawnił co stało za decyzją o anulowaniu Scalebound. Jak się okazało, projekt został zapowiedziany zbyt wcześnie. Początkowe jego założenia zaczęły się wreszcie rozmijać z tym, co udało się osiągnąć, a w rezultacie obie strony: Microsoft oraz PlatinumGames, zdecydowały o tym, żeby zakończyć tę konkretną współpracę.
Spencer podkreślił jednocześnie, że anulowanie Scalebound nie oznacza końca kolaboracji pomiędzy firmami. Wyniosły one z procesu dewelopingu wiele doświadczeń, które będą na pewno przydatne w przyszłości. Microsoft bowiem bardzo chętnie chciałby przygotować coś z PlatinumGames. Jego deweloperzy są perfekcjonistami, słyną z opracowywania rozbudowanych i dopracowanych gier.
Scalebound mogło takie być, ale ze względu na to, że zapowiedziano je bardzo wcześnie, mocno wzrosły oczekiwania, a także nacisk na deweloperów. Spencer uważa, że przez to proces twórczy był problematyczny. Zaczęto się obawiać o to, czy uda się dostarczyć doznania, jakich oczekują gracze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler