Scalebound - Phil Spencer ujawnia dlaczego grę anulowano

Projekt niejako przerósł jego twórców. Fani oczekiwali zbyt wiele?

@ 14.06.2017, 11:26
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one

Scalebound - Phil Spencer ujawnia dlaczego grę anulowano

Jakiś czas temu świat obiegła informacja o tym, że Scalebound, ciekawie zapowiadający się projekt studia PlatinumGames, zostało anulowane. Do tej pory nie było pewne dlaczego Microsoft zdecydował się z niego zrezygnować, ale nieco światła na sytuację rzucił Phil Spencer, szef Xboksa.

Spencer rozmawiał niedawno z ekipą portalu GameWatch, a w trakcie konwersacji ujawnił co stało za decyzją o anulowaniu Scalebound. Jak się okazało, projekt został zapowiedziany zbyt wcześnie. Początkowe jego założenia zaczęły się wreszcie rozmijać z tym, co udało się osiągnąć, a w rezultacie obie strony: Microsoft oraz PlatinumGames, zdecydowały o tym, żeby zakończyć tę konkretną współpracę.

Spencer podkreślił jednocześnie, że anulowanie Scalebound nie oznacza końca kolaboracji pomiędzy firmami. Wyniosły one z procesu dewelopingu wiele doświadczeń, które będą na pewno przydatne w przyszłości. Microsoft bowiem bardzo chętnie chciałby przygotować coś z PlatinumGames. Jego deweloperzy są perfekcjonistami, słyną z opracowywania rozbudowanych i dopracowanych gier.

Scalebound mogło takie być, ale ze względu na to, że zapowiedziano je bardzo wcześnie, mocno wzrosły oczekiwania, a także nacisk na deweloperów. Spencer uważa, że przez to proces twórczy był problematyczny. Zaczęto się obawiać o to, czy uda się dostarczyć doznania, jakich oczekują gracze.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   13:24, 14.06.2017
W takim razie chyba ze wskrzeszenia gry nici.
0 kudosTheCerbis   @   17:19, 14.06.2017
Prace miały być chyba kontynuowane ale z innym zespołem.
0 kudosguy_fawkes   @   18:19, 14.06.2017
Scalebound zapowiadało się dobrze, ale zauważmy, że w komentarzach dotyczących eksów na XO przewija się w zasadzie tylko ten projekt, oczywiście poza istniejącymi już, należącymi do uznanych cykli. I to jest w tym wszystkim najsmutniejsze - brak innych gier w jego miejsce...
0 kudosMicMus123456789   @   21:41, 14.06.2017
Scalebound miał też wylądować na W10. Mnie osobiście takie wyjaśnienia nie przekonują.
0 kudosLucas-AT   @   18:53, 15.06.2017
Spencer właśnie przeszedł samego siebie. Powiedział, że Scalebound zostało skasowane rownież przez hype, bo oczekiwania fanów Platinum były tak duże, że studio nie dostarczyłoby takiej gry.

Czyli to nasza wina.


Obrazek

0 kudosMicMus123456789   @   19:01, 15.06.2017
Hype zawsze był jest i będzie, większy czy mniejszy, ale będzie zawsze.
0 kudosTheCerbis   @   19:17, 15.06.2017
Pan Spencer chyba powinien przystopować na razie z tymi swoimi wypowiedziami.
Dodaj Odpowiedź