E3 '17: Assassin's Creed: Origins - wyciek zdradza datę premiery i potwierdza Egipt, brak minimapy, nowy system walki i pojedynki gladiatorów!

Dzięki wyciekowi poznaliśmy czym będzie nowa odsłona serii Assassin's Creed jeszcze przed jej oficjalną prezentacją na targach E3 2017.

@ 10.06.2017, 10:43
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

E3 '17: Assassin's Creed: Origins - wyciek zdradza datę premiery i potwierdza Egipt, brak minimapy, nowy system walki i pojedynki gladiatorów!

Jeden z posiadaczy najnowszego wydania magazynu Gameinformer, które jeszcze nie ujrzało światła dziennego, nie patyczkował się i sfotografował rozbudowany artykuł opisujący grę Assassin's Creed: Origins, a fotki opublikował. Dzięki temu wiele plotek i mniejszych wycieków, które pojawiały się w sieci przez ostatnie miesiące znalazło swoje potwierdzenie. Co więcej, znamy także datę premiery przedsięwzięcia.

Assassin's Creed: Origins trafi na rynek 27 października bieżącego roku w wersjach na PlayStation 4, Xboksa One oraz komputery osobiste. Za jego produkcję odpowiada studio Ubisoft Montreal. Poniżej wypunktowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące miejsca akcji oraz samej rozgrywki, które pojawiły się za sprawą wspomnianego wycieku:

  • Akcja zabierze graczy do starożytnego Egiptu z okresu rządów Kleopatry;
  • Bohaterem będzie asasyn o imieniu Bayek (imię to jest grą hieroglificznych słów oznaczających sępa bądź sokoła), ma on około trzydziestu lat i jest jednym z ostatnich Medja, czyli przedstawicielu zakonu odpowiedzialnego za dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców królestwa - kimś w rodzaju szeryfa;
  • Pojawi się także inna grywalna postać, lecz na ten moment jest ona objęta tajemnicą, podobnie jak kwestie związane z fabułą;
  • Opowieść pozwoli nam znaleźć odpowiedzi na wiele pytań związanych z historią bractwa asasynów i jego zwyczajami;
  • Tytuł powstawał jeszcze zanim na rynek trafiło Assassin's Creed: Unity, a prace rozpoczęto po wydaniu Assassin's Creed: Black Flag;
  • W świecie gry pojawią się mniejsze i większe miasta, jak choćby Memfis, Aleksandria, czy też równie urokliwa, co niebezpieczna, delta rzeki Nil;
  • Populacja NPC'ów zamieszkujących świat gry będzie zachowywała się adekwatnie do warunków, a także cyklu dnia i nocy – będą oni jeść, spać, pracować itd.;
  • Twórcy stworzyli zupełnie nowy system walki oraz sztuczną inteligencję;
  • W grze nie uświadczymy minimapyzamiast niej pojawi się kompas u góry ekranu, podobny, jak w grach z serii The Elder Scrolls oraz najnowszym Horizon: Zero Dawn - twórcy pragną by gracz nieco mocniej wysilił się eksplorując;
  • Nie będzie przycisku odpowiedzialnego za sprint - szybkość biegu będziemy kontrolować poprzez mniejszy bądź większy kąt wychylenia gałki analogowej;
  • Powróci możliwość kucania;
  • Bayek może dosiadać wielbłądów i strzelać z łuku podczas jazdy, nawet kilkoma strzałami jednocześnie;
  • W grze skorzystamy ze wzroku orła, lecz będzie on podświetlał jedynie mniejsze, bądź większe obiekty - nie będzie podświetlania przeciwników;
  • Pojawi się możliwość kontrolowania orła o imieniu Senu, a także wspinania się na każdy budynek, skałę, klif, czy górę w świecie gry;
  • Występują dzikie zwierzęta, jak choćby lwy, hipopotamy i krokodyle. Wchodzą one między sobą w interakcję - agresję zwierząt możemy wykorzystać do własnych celów;
  • Nie ma już przycisków specjalnych, odpowiedzialnych za poruszanie się w górę lub w dół z wykorzystaniem parkouru;
  • Będzie można eksplorować podwodne lokacje i szukać skarbów w ruinach lub zatopionych okrętach;
  • Oprócz wielu mniej lub bardziej ważnych lokacji rozsianych po świecie, do eksploracji zostanie oddane ponad 20 bardzo rozbudowanych miejsc, jak piramidy, świątynie, katakumby i wiele więcej;
  • Przeciwnicy nie czekają na swoją kolej podczas walki, a potyczki zostały oparte na "hit-boxach";
  • Podczas walki napełniamy pasek adrenaliny i jeśli gracz wciśnie dwa przyciski ataku jednocześnie, postać wykona potężny cios;
  • Pojawi się system poziomów doświadczenia - poziom 40. będzie maksymalnym, jaki można osiągnąć;
  • Zmiana wyglądu postaci nie wpływa na jej statystyki; rozmaite rodzaje ekwipunku będzie można wytwarzać dzięki systemowi craftingu, kupować u kupców oraz zdobywać podczas zadań - stroje mają wiele wariantów kolorystycznych oraz rodzajów materiału;
  • Rozwój postaci opiera się na trzech drzewkach umiejętności: Seer (jasnowidz, prorok - na ten moment nie posiadamy oficjalnego polskiego tłumaczenia - rozwija zdolności używania trucizn, wsparcia zwierząt, wykorzystywania otoczenia), Wojownik (odblokowuje nowe typy ataków) oraz Łowca (rozwija umiejętności skradania i związane z nimi uzbrojenie);
  • W grze znajdziemy legendarne przedmioty do zebrania; złamane strzały będzie można podnosić, naprawiać i używać ponownie;
  • Ukryte ostrze będzie skuteczne jedynie w walce ze słabszymi przeciwnikami;
  • Rozegramy walki gladiatorów na arenach;
  • Podczas zabawy natkniemy się na zagadki - będą one bardziej wymagające i nie będzie to zwykłe przesuwanie dźwigni, jak uprzednio.

Poniżej możecie rzucić okiem na zdjęcia magazynu Gameinformier, na których widnieją screeny z rozgrywki.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   11:55, 10.06.2017
Na papierze i obrazkach zapowiada się genialnie, jak na kolejną część serii. Czekam.
1 kudosguy_fawkes   @   12:10, 10.06.2017
Przycisk sprintu siłą rzeczy i tak będzie musiał się pojawić w wersji PC - klawiatury analogowe przecież nie są; ewentualnie pewnie będzie można regulować tempo poruszania się scrollem jak w starych Splinter Cellach. Tak sobie dywaguję, bo nigdy nie grałem w żadnego AC na PC na klawiaturze i myszce, tylko pad.

Brak minimapy średnio mi się podoba - jeśli znowu nawalą znajdziek, to ich odfajkowanie zabierze jeszcze więcej czasu. Mam jednak dobre przeczucia co do jakości - oddział firmy w Montrealu to chyba właśnie ten najlepszy.
0 kudosMaterdea   @   19:16, 10.06.2017
Mój hypetrain właśnie wystartował!
0 kudosmrPack   @   10:09, 11.06.2017
Jak na razie na podstawie samych informacji Origins prezentuje się ciekawie.
0 kudosdabi132   @   11:03, 11.06.2017
Brzmi ciekawie oprócz tego braku minimapy. Trzeba do premiery ograć Unity i Syndicate.
Dodaj Odpowiedź