Rime - wersja PC ma problemy z optymalizacją
Czekamy na pierwsze poprawki. Wówczas wszystko powinno wrócić do normy.
Rime zadebiutowało przed kilkoma dniami na PC oraz konsolach obecnej generacji. Jak się okazuje, wydanie przeznaczone dla blaszaków nie jest niestety zbyt dobrze zoptymalizowane. Gracze dysponujący potężnymi konfiguracjami zgłaszają problemy z poprawnym działaniem projektu.
Naszą recenzję Rime przeczytacie już niebawem i mimo że testowana przez nas wersja dla PlayStation 4 nie działa idealnie, to zdecydowanie lepiej niż wydanie dla PC. Na to wskazuje poniższy materiał filmowy, a także rozliczne raporty graczy na Steam. Niektórzy twierdzą, że nie są w stanie osiągnąć płynnych 60 ramek na sekundę nawet dysponując kartą GeForce GTX1080 Ti. Jakby tego było mało, w trakcie zabawy pojawia się nieprzyjemne rwanie animacji (widoczne poniżej).
Deweloperzy pracują już nad poprawkami, a póki co sugerują, aby zredukować wygładzanie krawędzi. Ustawienie detali na "ultra" włącza tryb SSAA, a twórcy proponują przełączyć tę opcję na FXAA albo TXAA. Wówczas wszystko powinno działać należycie, przynajmniej do momentu, kiedy pojawi się odpowiedni patch.
Rime działa na silniku Unreal Engine 4. W teorii wszystko więc powinno być dopieszczone do granic możliwości. Niestety coś poszło nie tak i wersja PC, przygotowana przez QLOC, powoduje niespodziewane problemy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler