CD Projekt notuje prawie 100 mln zł przychodu - raport finansowy spółki

Grupa CD Projekt pochwaliła się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał bieżącego roku. Spółka odnotowała blisko 100 milionów przychodu!

@ 26.05.2017, 18:51
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
inne

CD Projekt notuje prawie 100 mln zł przychodu - raport finansowy spółki

Z najnowszego raportu finansowego Grupy CD Projekt, w skład której wchodzą m.in. platforma cyfrowej dystrybucji GOG.com oraz studio deweloperskie CD Projekt RED, wynika, iż zainteresowanie produktami związanymi z marką Wiedźmin nie słabnie, a wręcz rośnie. Jak odnotowano w sprawozdaniu, sam Wiedźmin 3: Dziki Gon, od premiery którego minęły już równe dwa lata, może pochwalić się wyższą sprzedażą w pierwszych czterech miesiącach 2017 roku, niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Tak oto prezentują się najważniejsze informacje uwzględnione w raporcie finansowym spółki z pierwszego kwartału 2017 roku:

  • Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała 99,3 mln zysku ze sprzedaży oraz 45,3 mln zysku netto w pierwszym kwartale 2017 roku; rentowność netto Grupy wyniosła 46%;
  • Wartość przychodów ze sprzedaży (99,3 mln zł) była o 14 % wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku;
  • Pierwsze trzy miesiące 2017 roku pochłonęły 16 mln zł wydatków na prace rozwojowe – m.in. na  produkcję nowych gier, w tym Cyberpunk 2077 i GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana;
  • Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec marca br. wyniosło 79 mln zł;
  • Studio deweloperskie CD Projekt RED, mimo braku nowych premier odniosło o 10% większy zysk niż w analogicznym okresie roku ubiegłego;
  • Zysk netto (45, 3 mln zł) był o około 40 wyższy niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Poniżej możecie natomiast przeczytać wypowiedź Piotra Nielubowicza, wiceprezesa ds. finansowych w CD Projekt:

"Dwa lata po premierze Wiedźmina 3 obserwujemy ze strony graczy niesłabnące zainteresowanie produktami Wiedźmińskimi. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaliśmy nie tylko więcej kopii Wiedźmina 3 niż w tym samym okresie przed rokiem, ale i przychody z jego sprzedaży wraz z dodatkami były wyższe. Za część sprzedaży odpowiada także Gwint, który już w trakcie zamkniętych beta testów wygenerował pierwsze zauważalne przychody.".


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosprofesjonalista19   @   06:38, 28.05.2017
Ciągłe zainteresowanie mnie w ogóle nie dziwi. To jedna z tych gier dla których warto odkładac kasę na nowego blaszaka/konsolę. Więc kto już to zrobił kupuje od razu Wiedzmina. Proste Uśmiech