Prey ukończone w niespełna 11 minut - gracze muszą uważać, by nie zepsuć sobie zabawy

Możecie przez przypadek natrafić na jakiś skrót, psując sobie wątek fabularny.

@ 10.05.2017, 10:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Prey ukończone w niespełna 11 minut - gracze muszą uważać, by nie zepsuć sobie zabawy

Pisaliśmy wczoraj o tym, że komuś udało się ukończyć Prey w niespełna 20 minut. Jak się okazuje, osiągnięcie przyciągnęło kolejnych chętnych do zdobycia rekordu. Jednemu, niejakiemu Bjurnie, udało się produkcję studia Arkane ukończyć jeszcze szybciej.

Jak wynika z materiału dostępnego na łamach portalu YouTube, wspomniany jegomość przebrnął przez cały wątek fabularny Prey w ciągu zaledwie 10 minut i 52 sekund. Osiągnął to oczywiście za pomocą przeróżnych glitchy oraz mniejszych lub większych skrótów.

Mimo że sytuacja jest zabawna, rodzi niemały problem. Przeróżnych nieplanowanych skrótów jest tyle, że nietrudno sobie wyobrazić, że ktoś na jeden z nich trafi przypadkowo i straci znaczną część wątku fabularnego gry. Pozostaje mieć w związku z tym nadzieję, że niebawem twórcy wszystko załatają i progresja wróci do normy.

Ze względu na to, że grę do recenzji dostaliśmy z lekkim opóźnieniem, tekstu spodziewajcie się na dniach.


Sprawdź także:
Prey 2017

Prey 2017

Premiera: 05 maja 2017
PC, PS4, XBOX ONE

Prey (2017) to - pomimo tytułu kojarzącego się z niedoszłą serią FPS-ów wykreowaną przez Human Head Studios - zupełnie nowa odsłona, niezwiązana z poprzednimi dokonaniami...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdarkslide16   @   12:10, 10.05.2017
Pewnie patch do gry to nie będzie 100MB a parę GB. Natomiast 11 min na ukończenie gry przez błędy to jak prześliznąć się przez ser szwajcarski Dumny
0 kudosmrPack   @   21:11, 10.05.2017
Fabuła w Prey zdaje się być całkiem ciekawa, więc szkoda by było cokolwiek z niej pominąć.
0 kudoskobbold   @   22:22, 10.05.2017
Nie rozumiem całej koncepcji speedrunów. Czemu to ma służyć? A gdzie radość z gry i odkrywania fabuły oraz wszystkich smaczków ukrytych przez twórców?
0 kudosLucas-AT   @   22:35, 10.05.2017
Cytat: kobbold
Nie rozumiem całej koncepcji speedrunów. Czemu to ma służyć? A gdzie radość z gry i odkrywania fabuły oraz wszystkich smaczków ukrytych przez twórców?


Każdy speed-runner przechodzi też grę pierwszy raz i wtedy cieszy się z tych rzeczy. Potem zaczyna się masterowanie.
0 kudosguy_fawkes   @   22:37, 10.05.2017
Speedrunnerzy znają grę na pamięć i jedno drugiego nie wyklucza. Jeśli ktoś już wszystko widział, to niech przechodzi jak chce. Ja z uwagi na ogromną kupkę wstydu przechodzę gry dokładnie, powoli, ale jednokrotnie i czego jak czego, ale najbardziej nienawidzę akurat limitów czasowych. ;)
0 kudosGuilder   @   02:06, 11.05.2017
Cytat: guy_fawkes
najbardziej nienawidzę akurat limitów czasowych.
Miałem napisać "+1", ale jedną poprawkę muszę wprowadzić: największym złem we wszechświecie są misje eskortowe. W drugiej kolejności już zdecydowanie limity czasowe na przejście misji. A jeszcze mocniej pukam się w czoło, gdy dostaję owy limit czasowy w skradankach.
0 kudoskobbold   @   16:52, 11.05.2017
Cytat: Lucas-AT
Cytat: kobbold
Nie rozumiem całej koncepcji speedrunów. Czemu to ma służyć? A gdzie radość z gry i odkrywania fabuły oraz wszystkich smaczków ukrytych przez twórców?


Każdy speed-runner przechodzi też grę pierwszy raz i wtedy cieszy się z tych rzeczy. Potem zaczyna się masterowanie.

Wykorzystywanie błędów nie ma nic wspólnego z masterowaniem. Równie dobrze mogę włączyć kody na przechodzenie przez ściany i nieśmiertelność. Jak dla mnie bzdura totalna.
0 kudosTheCerbis   @   17:07, 11.05.2017
Według mnie niektórzy już od początku grają tylko po to, żeby wypatrzeć takie glicze oraz furtki do szybkiego przejścia gry, mniej skupiając się na istotnych kwestiach - czyli gameplayu, fabule i ogólnej przyjemności z gry.
0 kudosLucas-AT   @   18:49, 11.05.2017
Cytat: kobbold
Cytat: Lucas-AT
Cytat: kobbold
Nie rozumiem całej koncepcji speedrunów. Czemu to ma służyć? A gdzie radość z gry i odkrywania fabuły oraz wszystkich smaczków ukrytych przez twórców?


Każdy speed-runner przechodzi też grę pierwszy raz i wtedy cieszy się z tych rzeczy. Potem zaczyna się masterowanie.

Wykorzystywanie błędów nie ma nic wspólnego z masterowaniem. Równie dobrze mogę włączyć kody na przechodzenie przez ściany i nieśmiertelność. Jak dla mnie bzdura totalna.


Masz przeciez dwa rodzaje speedrunow - z wykorzystaniem glitchy i bez. W obu przypadkach liczy się wymasterowanie gry, bo same glitche bez odpowiednich umiejętności nic Ci nie pomoga. Wszystko też zależy od tego, jakie glitche ma dana gra. The Last of Us pozwala np. ominac jedynie 15 minut gry. Reszta to tylko ogromne umiejętności, wiec porownanie do przechodzenia na kodach na niesmiertelnosc jest nietrafione. Speedruny z reguły robi się też na najwyższym możliwym stopniu trudności.
Dodaj Odpowiedź