Digital Foundry testuje grę Prey
Jak myślicie, czy silnik Cry Engine w rękach innego producenta jest do okiełznania? Serwis Digital Foundry wziął pod lupę demo wychodzącego 5 maja produktu od studia Arkane, Prey!
W sieci pojawił się materiał wideo przygotowany przez ekipę Digital Foundry o grze Prey - a konkretnie wypuszczonej przed kilkoma dniami jej wersji demonstracyjnej. Nie ulega wątpliwości, że silnik grafiki wyprodukowany przez studio Crytek, a napędzający produkcję Arkane Studios - Cry Engine - jest w stanie wygenerować nieprzeciętną warstwę wizualną, lecz maksymalny potencjał tej technologii mogli do tej pory wykorzystać wyłącznie jego twórcy. Na szczęście wraz z nadejściem Preya, ta sytuacja może ulec zmianie.
Według analizy Digital Foundry, demo Preya jest niezwykle dobrze zoptymalizowane. Wiele osób martwiło się tym, że gra będzie się zacinać, bądź też nie trzymać animacji na stałym poziomie 30 klatek na sekundę. Na konsoli Xbox One występuje tylko jedna sytuacja, w której płynność tytułu autortwa Arkane Studios spada do 20 klatek na sekundę. Chodzi o moment, kiedy patrzymy przez jedyne okienko z roślinami doniczkowymi do innego pokoju.
Dodatkowo wszystkie techniczne aspekty gry są bardzo dobrze zrobione i mimo iż na razie nie wspierają zaawansowanych metod graficznych (na Project Scorpio i PlayStation 4 Pro) to całość wygląda świetnie. Na konsoli Sony działa w 1080p, zaś na Xboksie One w 900p.
Premiera gry nastąpi w tym tygodniu, 5 maja, na konsolach PlayStation 4, Xbox One i pecetach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler