Dla Microsoftu gaming to kluczowy scenariusz rozwoju
Tak przynajmniej uważa prezes korporacji, Satya Nadella.
Satya Nadella, prezes Microsoftu, oraz Amy Hood, osoba odpowiedzialna za finanse korporacji, postanowili skomentować opublikowane niedawno wyniki finansowe giganta z Redmond. Jak stwierdził Nadella, rozwój segmentu wirtualnej rozrywki jest dla Microsoftu "kluczowy".
"Gaming jest kluczowy dla rozwoju naszych możliwości na PC oraz konsolach", powiedział Nadella. "Budujemy na obecnie mocnym fundamencie Xboksa One oraz usługi Xbox Live, której udało się osiągnąć w minionym kwartale wynik 52 milionów aktywnych użytkowników".
"Za sprawą aktualizacji Creators zintegrowaliśmy streamowanie rozgrywki z Windowsem 10, jak również Xboksem One. Ruszyliśmy mocno, zarówno w przypadku streamerów, jak i oglądających. Większość streamujących jest obecnie na PC oraz konsolach, a my mamy unikatową pozycję, aby zapewnić najlepsze, najbardziej kompletne rozwiązania gamingowe, sprzęt, oprogramowanie oraz usługi streamujące. To dopiero początek, ale jesteśmy podekscytowani nowymi możliwościami".
"W tym miesiącu ujawniliśmy też więcej detali na temat Project Scorpio, które będzie najpotężniejszą konsolą w historii, oferującą rozgrywkę w prawdziwym 4K".
Teraz pozostaje kwestia gier. Jeśli Microsoft zacznie w nie wreszcie inwestować, jest spora szansa, że choćby częściowo nadgoni świetnie radzące sobie Sony. Jeżeli nie zmienią polityki w tej kwestii, wiele się nie zmieni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler