Resident Evil VII z nakładem 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy

Firma zadowolona z powrotu do korzeni cyklu. Niezadowolona ze sprzedaży Dead Rising 4.

@ 27.04.2017, 10:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ds3, wiiu, ps4, xbox one

Resident Evil VII z nakładem 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy

Capcom opublikował swoje najnowsze wyniki finansowe. Z raportu dotyczącego roku fiskalnego zakończonego 31 marca 2017 roku wynika, że korporacja poradziła sobie całkiem nieźle, choć nie wszystkie gry rozchodziły się tak dobrze, jak mogli tego oczekiwać Japończycy.

Z dokumentu dowiadujemy się, że firma była w stanie osiągnąć przychód operacyjny na poziomie 122,5 mln dolarów, co stanowi wzrost o 13,5% w stosunku do roku poprzedniego. Standardowy przychód to 112,9 mln dolarów (10,9% więcej niż w roku zeszłym), a dochód netto to 77 milionów zielonych, co także stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego - tym razem o 14,6%.

Poradnik:Na łamach portalu dostępny jest poradnik dla Resident Evil VII, jeśli nadal gracie.

Capcom zdradził również, że Resident Evil VII Biohazard sprzedaje się do tej pory wyśmienicie. Produkcja trafiła już w ręce 3,5 mln graczy, mimo że zadebiutowała przed kilkoma miesiącami. Nieco gorzej poradziło sobie Monster Hunter XX, które rozeszło się w nakładzie 1,7 mln kopii.

"Resident Evil VII Biohazard (dla PlayStation 4, Xbox One, Windows PC), który pozwala rozegrać całą przygodę w ramach trybu PSVR dla PlayStation 4 poradził sobie solidnie, podczas gdy Monster Hunter XX (dla Nintendo 3DS) zaliczył dobrze rokujący start po swojej marcowej premierze".

Japończycy nie są natomiast zadowoleni z tego, jak sprzedaje się Dead Rising 4 oraz Monster Hunter Stories. Pierwszy z wymienionych tytułów zadebiutował przed świętami, co najpewniej miało pomóc, wygląda jednak na to, że ludziom zaczyna się nudzić formułka projektu. Drugi był zaś przeznaczony głównie dla młodszych odbiorców.

"Z drugiej strony, Dead Rising 4 (dla Xbox One oraz Windows PC) oraz Monster Hunter Stories (gra dla młodszych odbiorców, dedykowana Nintendo 3DS) poradziły sobie poniżej oczekiwań. Jeśli chodzi o gry sieciowe oraz zawartość mobilną, firma poszła do przodu za sprawą dokładnego przyglądania się operacjom oraz optymalizowania ekip deweloperskich".

Jeśli chodzi o plany na przyszłość, firma zamierza poświęcić więcej czasu na gry dla konsol obecnej generacji oraz komputerów, a prócz tego opracowywać będzie projekty mobilne. Większy nacisk korporacja chce przy okazji położyć na dystrybucję elektroniczną.


Sprawdź także:
Dead Rising 4

Dead Rising 4

Premiera: 06 grudnia 2016
XBOX ONE, PC, PS4

Dead Rising 4 to kolejna odsłona cyklu firmy Capcom, w którym pierwsze skrzypce grają wszędobylskie zombie, a główny bohater produkcji stara się przetrwać w obliczu istot...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?