Phil Spencer wyjaśnia dlaczego premiera Project Scorpio nie odbyła się w 2016 roku
Chodzi przede wszystkim o to, że na rynku nie było odpowiednio mocnych podzespołów.
Phil Spencer rozmawiał niedawno z redakcją Gamasutra. Przed momentem pisaliśmy o tym, co powiedział on na temat przenośnego Xboksa oraz obecnej generacji konsol. Poniżej słów kilka na temat tego dlaczego Project Scorpio nie zadebiutowało w 2016 roku oraz jakie wymagania nowa platforma postawi przed deweloperami.
Jeśli chodzi o datę premiery, Spencer przyznał, że sprawa jest prosta. Microsoft nie był pewny czy będzie w stanie dotrzymać obietnicę płynności i rozdzielczości na wskazanym wcześniej poziomie.
"To mieszanka ceny oraz możliwości naszego partnera odpowiedzialnego za sprzęt, z którym współpracowaliśmy wskazując odpowiednią specyfikację techniczną", rozpoczął Spencer.
"Czasem mam kłopoty, kiedy zbyt dużo mówię o Sony, ale wybór jakiego dokonali w przypadku PS4 Pro jest dla mnie oczywisty, z ich perspektywy oraz ze względu na to, co chcieli zrobić. Mówiłem to publicznie i prywatnie, sądzę że przygotowali dobre PS4 Pro. Mając do dyspozycji określoną technologię, wybrali podzespoły, które miały dla nich sens i przygotowali konsolę w 2016 roku".
"Jeśli chodzi o to, że chcieliśmy utrzymać odpowiednią jakość, jeśli deweloperzy chcą pchnąć rozdzielczość, musieliśmy mieć coś dla gracza, co mówi 'kupiłeś wysokiej jakości konsolę, pokażemy Ci wysokiej jakości rozdzielczość'. Sądziliśmy, że nie będziemy w stanie tego zrobić przy pomocy podzespołów dostępnych w 2016 roku".
Premiera Project Scorpio nie oznacza jednak, że deweloperzy nagle będą mogli odstawić na bok Xboksa One. Phil Spencer po raz kolejny podkreślił, że studia muszą wspierać całą rodzinę konsol Xbox, różnica polegać ma głównie na rozdzielczości.
"Wymagania się nie zmieniły, mamy nową specyfikację, ale twórcy wspierać muszą całą rodzinę Xbox One, aż do Scorpio. Kiedy przygotowywaliśmy specyfikację techniczną Scorpio powiedzieliśmy, że mamy gry, które działają w 1080p i 30 klatkach na sekundę na Xboksie One - co zatem potrzebne było do tego, aby projekt działał w 4K 30".
"Taki był nasz cel od początku: ta sama płynność, wyższa rozdzielczość. Upewnijmy się, że do tego dobrniemy, jako minimum".
Premiera Project Scorpio zaplanowana została na końcówkę bieżącego roku. Wciąż nie znamy ceny urządzenia, ale niedawno poznaliśmy jego specyfikację techniczną. Pod jej względem zapowiada się nieźle, ale co z grami ekskluzywnymi? Dalej będzie z nimi tak skromnie, jak dotychczas? Kwestię tę poruszyliśmy w niedawnym artykule.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler