Phil Spencer przyznaje, że Microsoft miał przenośnego Xboksa

Korporacja nie zdecydowała się jednak na jego wydanie na rynku.

@ 13.04.2017, 11:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox 360, xbox one

Phil Spencer przyznaje, że Microsoft miał przenośnego Xboksa

Phil Spencer rozmawiał niedawno z ekipą portalu Gamasutra, a w konwersacji poruszono kilka interesujących kwestii związanych z firmą Microsoft oraz jej planami. Dowiedzieliśmy się m.in. o przenośnej wersji Xboksa, która przez jakiś czas istniała, jako swoisty prototyp.

"Poświęciliśmy wiele czasu na projektowanie przenośnego Xboksa albo jakiegoś taniego Xboksa, którego dałoby się gdzieś podpiąć i streamować gry z Xboksa w dowolnym miejscu albo grać w tytuły niewymagające dużo mocy... zawsze myślimy i zastanawiamy się nad odmiennymi scenariuszami przyszłości".

Czy jeden ze scenariuszy na przyszłość, to częstsze wymiany sprzętu? Spencer nie jest do tego nastawiony zbyt entuzjastycznie. W jego opinii szkodzi to rynkowi.

"Jeśli chodzi o konsole, jest wiele różnych zależności, np. że nie zarabiasz na sprzęcie, ale zarabiasz na grach oraz usługach. Jeśli dokładasz do sprzętu, szybsze jego zmiany naprawdę Ci szkodzą. Inwestowałeś w platformę, a potem wszystko to jest zerowane, ktoś kupuje gry, zapłaci za Live, może zgodzi się też na Game Pass i inne rzeczy. W ten sposób tworzysz biznes na konsolach".

Ze względu na powyższe, Spencer uważa, że kolejne generacje konsol mogą przybywać nawet wolniej niż dotychczas. Obecnie widoczny trend wypuszczania na rynek mocniejszych wersji obecnej generacji, to raczej wyjątkowa sytuacja. Wynikła ona z tego, że kiedy na rynku debiutowały Xbox One i PlayStation 4 nikt tak naprawdę nie był przekonany co do tego, w jakim kierunku pójdzie rozwój sprzętu i telewizory. Użytkownicy wciąż w większości dysponują ekranami Full HD, mało kto posiada 4K.

"Możliwe, że generacje konsol zwolnią. Nie chcemy wypuszczać na rynek sprzętu, który nie ma jasno widocznych elementów, zachęcających grających do zakupu. Już wcześniej mówiłem, że przy premierze obecnej generacji mieliśmy problemy. Wydane pod koniec żywota gry dla 360 wyglądały naprawdę dobrze. Kiedy pojawiły się wczesne gry obecnej generacji, jeśli nie byłeś z branży i popatrzyłeś na późne tytuły 360 oraz wczesne Xboksa One - i powiedziałbym to samo o innych platformach - nie byłeś w stanie dostrzec tego, co dało się zauważyć przy przeskoku z Xboksa do 360, kiedy ekran nagle zmienił się z 4:3 w 720p".

Odpowiedź Sony na zmiany na rynku otrzymaliśmy w zeszłym roku. Było nią PlayStation 4 Pro. Odpowiedzią Microsoftu będzie zaplanowane na końcówkę roku bieżącego Project Scorpio. Całkiem niedawno poznaliśmy jego specyfikację techniczną.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?