Studio Irrational Games, twórcy cyklu BioShock, zmieniają nazwę na Ghost Story Games
Nie wiemy nad czym pracują, ale ma to przemawiać do fanów cyklu BioShock.
Irrational Games od 2006 roku należało do Take-Two. Studio zostało jednak rozwiązane w roku 2014, kiedy jego założyciel, Ken Levine, postanowił zająć się czymś innym. Pracę straciło wówczas większość deweloperów, a niewielka grupka ocalałych założyła z Levinem nową firmę, także pod nazwą Irrational Games. Także i to uległo zmianie.
Dowiedzieliśmy się właśnie, że Irrational Games już nie istnieje. Studio przemianowano na Ghost Story Games. Nadal pracuje w nim Ken Levine, a ekipa wciąż należy do Take-Two. Nie zajmuje się już jednak opracowywaniem kolejnej odsłony serii BioShock. Zamiast tego skupia się na mniejszych tytułach, nastawionych na narrację.
Choć nie ujawniono przy czym konkretnie dłubie Ghost Story Games, na oficjalnej stronie studia czytamy, że jego misją są wciągające, oparte na narracji gry dla ludzi, którzy chcą doznań wartych przemyśleń. Projekty mają przemawiać do wyobraźni fanów cyklu BioShock, a także do graczy, którzy cenią sobie grywalność oraz dobrą fabułę.
W nowym studio pracuje obecnie 25 deweloperów, a Ken Levine zajmuje stanowisko dyrektora kreatywnego. Towarzyszą mu m.in. Shawn Robertson, w roli dyrektora artystycznego, oraz Don Roy, będący producentem wykonawczym.
Na koniec krótkie przypomnienie gier opracowanych przez Irrational Games:
- 1999 – System Shock 2
- 2002 – Freedom Force
- 2004 – Tribes: Zemsta
- 2005 – SWAT 4
- 2006 – SWAT 4: Syndykat
- 2007 – BioShock
- 2013 – BioShock: Infinite
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler