Death Stranding - otwarty świat i mnóstwo wolności; tytuł już działa na silniku Decima Engine

Kojima opowiada o postępie w pracach nad Death Stranding oraz o swojej współpracy z Sony.

@ 04.02.2017, 12:08
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
ps4

Death Stranding - otwarty świat i mnóstwo wolności; tytuł już działa na silniku Decima Engine

Podczas popkulturowego eventu RTX Sydney Hideo Kojima udzielił obszernego wywiadu, w którym opowiedział o początkach swojej współpracy z Sony oraz swoim najnowszym projekcie, Death Stranding.

Jak wspomina Japończyk, po odejściu z Konami otrzymał mnóstwo ofert z całego świata. Jako ciekawostkę, zdradził, że miał nawet propozycję nawet spoza branży gamingowej, choćby z takich krajów, jak Zjednoczone Emiraty Arabskie. Decyzja o partnerstwie z Sony była podyktowana tym, że Kojima współpracował z firmą niemal dwadzieścia lat i zna dobrze jej strukturę, sposób działania oraz przedstawicieli.

Co więcej, japoński gigant dał Kojimie wolną rękę i kreatywną niezależność, co było kluczowym argumentem, przemawiającym za nawiązaniem współpracy. Przykładem, jaki został przytoczony jest pierwszy zwiastun Death Stranding, na którym nago pojawia się aktor wcielający się w głównego bohatera, Norman Reedus. Według Kojimy, wiele innych firm mogłoby się sprzeciwić umieszczaniu takiej treści w zwiastunie. Sony natomiast nie miało nic przeciwko.

Kolejna sprawa to samo Death Stranding i pierwsze informacje na temat tego, czym tak naprawdę będzie. Szef Kojima Productions ujawnił, iż będzie to gra z otwartym światem, oferująca rozległe tereny do eksploracji. Co więcej produkcja nie będzie trzymać nas za rączkę i pozwoli na robienie tego, na co będziemy mieli ochotę. Twórca potwierdził - chociaż nie powinno to być niespodzianką - iż do walki wykorzystamy broń palną oraz białą.

Obecnie, tytuł "działa" już na silniku gry, którym jest Decima Engine, technologia Guerrilla Games wykorzystana w Horizon: Zero Dawn. Narzędzie zostało dostosowane do potrzeb studia Kojimy, a samo Death Stranding ma już swój "szkielet". Programiści pracują obecnie nad logiką, testują działanie rozmaitych mechanik i rozpoczynają tworzenie zawartości na bazie wspomnianego szkieletu.

Death Stranding ukaże się na PlayStation 4, o czym zapewnił sam Hideo Kojima. Jeśli chodzi o kolejne materiały z gry, należy śledzić branżowe imprezy, jak choćby czerwcowe E3, na którym Japończyk zapowiedział obecność swojego przedsięwzięcia.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   12:35, 04.02.2017
Sony raczej wiedziało co robi i tym samym zapewniło sobie kolejną wyjątkową produkcję, a Hideo będzie mógł w spokoju realizować nową grę.
0 kudosfebra1976   @   00:07, 06.02.2017
Coś czuję że ten tytuł będzie ostatnią kroplą która przeważy szalę i zmusi mnie do zakupu ps4.
Oby tak było.
0 kudosLucas-AT   @   00:21, 06.02.2017
Cytat: febra1976
zmusi mnie do zakupu ps4.


Albo już PS5. xD

Szkoda, że Kojima poszedł za modą otwartych światów. Wolałbym coś z klasyczną konstrukcją MGS3, czyli korytarzowym, acz rozbudowany terenem.