Call of Duty: Infinite Warfare najlepiej sprzedającą się grą w USA w 2016 roku
Battlefield 1 depcze mu po piętach, ale Call of Duty nadal nie ma sobie równych.
Organizacja NPD opublikowała kolejny raport z badania rynku gier w Stanach Zjednoczonych. Jako że rok 2016 za nami, firma przygotowała też podsumowanie minionych 12 miesięcy, a nie tylko miesiąca poprzedniego, czyli grudnia.
Jak zobaczycie poniżej, bezsprzecznym królem popularności okazało się Call of Duty: Infinite Warfare. Ostatnie przedsięwzięcie Activision okazało się najlepiej sprzedającą się grą zarówno w grudniu 2016 roku, jak i w ujęciu całorocznym. Mat Piscatella, jeden z pracowników NPD, przypomniał, że to 9 rok pod rząd, kiedy Call of Duty króluje na liście.
Drugą lokatę, jeśli chodzi o całoroczną sprzedaż, okupuje Battlefield 1. Produkcja DICE w grudniu zeszłego roku wygenerowała o 10% więcej przychodów niż Star Wars: Battlefront w analogicznym okresie roku 2015, co jest nie lada osiągnięciem biorąc pod uwagę rozpoznawalność Gwiezdnych Wojen.
Jeśli chodzi o podział na platformy, na PlayStation 4 najpopularniejszą grą w USA było Final Fantasy XV. Gra zaliczyła najlepszy konsolowy debiut w historii cyklu, sprzedając o 19% więcej pudełek niż Final Fantasy XIII oraz zapewniając 54% więcej przychodu, biorąc pod uwagę także wydanie cyfrowe.
W przypadku urządzeń mobilnych, najlepiej poradziło sobie Pokemon Sun oraz Moon. Oba tytuły sprzedały się do dnia dzisiejszego w nakładzie przekraczającym 4,2 mln egzemplarzy, co oznacza, że marka nigdy wcześniej nie radziła sobie tak dobrze
Najlepiej sprzedające się gry w USA w grudniu 2016 roku:
- Call of Duty: Infinite Warfare (PC, PS4, Xbox One)
- Final Fantasy 15 (PS4, Xbox One)
- Battlefield 1 (PC, PS4, Xbox One)
- Madden NFL 17 (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- NBA 2K17 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Watch Dogs 2 (PC, PS4, Xbox One)
- Grand Theft Auto 5 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Pokemon Sun (3DS)
- FIFA 17 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Pokemon Moon (3DS)
Najlepiej sprzedające się gry w USA w 2016 roku:
- Call of Duty: Infinite Warfare (PC, PS4, Xbox One)
- Battlefield 1 (PC, PS4, Xbox One)
- The Division (PC, PS4, Xbox One)
- NBA 2K17 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Madden NFL 17 (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Grand Theft Auto 5 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Overwatch (PC, PS4, Xbox One)
- Call of Duty: Black Ops 3 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- FIFA 17 (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
- Final Fantasy 15 (PS4, Xbox One)
Przechodząc do sprzętu, widzimy, bez większych zaskoczeń, że najlepiej sprzedającą się konsolą w 2016 roku jest PlayStation 4. NPD donosi, że w samym tylko grudniu 2016 roku zestaw PS4 Slim z grą Uncharted 4 rozszedł się w nakładzie 1,2 mln egzemplarzy. PlayStation 4 Pro także cieszyło się niemałą popularnością, albowiem 18% wszystkich sprzedanych PS4-ek w listopadzie i grudniu 2016 to właśnie wariant Pro.
Xbox One, choć nie był w stanie prześcignąć konstrukcji Japończyków, cieszył się niemałą popularnością. Liczba sprzedanych w grudniu egzemplarzy podskoczyła bowiem o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W przypadku Nintendo mamy głównie dobrą sprzedaż konsoli 3DS, skok jej popularności wyniósł 4%.
Niestety lepsza sprzedaż nie oznacza większych zysków ogólnie. Zsumowana liczba opchniętych jednostek PS4 i Xboksa One spadła o 7%, natomiast zyski z tejże sprzedaży spadły o 15%. W rezultacie spadła całkowita sprzedaż sprzętu, jeśli weźmiemy pod uwagę dane z roku 2015. Jeśli chodzi o sam grudzień spadek wyniósł 20%, a w przypadku ujęcia całorocznego (2016 w stosunku do 2015) 24%.
Kilka ogólnych statystyk:
- Wydatki w branży w grudniu 2016 spadły o 15% w stosunku do grudnia roku 2015, i wyniosły 2,78 miliarda dolarów.
- Sprzedaż oprogramowania konsolowego i przenośnego w grudniu 2016 roku spadła o 12%, do 1,19 miliarda dolarów, a w przypadku oprogramowania PC o 13%, do 45,3 miliona dolarów.
- Sprzedaż sprzętu spadła o 20% do 994,9 miliona zielonych, a akcesoriów o 15% do 547,6 miliona dolarów.
- Wydatki w branży w całym roku 2016 spadły o 12%, w stosunku do roku 2015, do 12,1 miliarda dolarów.
- Sprzedaż oprogramowania konsolowego i przenośnego w całym 2016 roku spadła o 6%, do 5,79 miliarda dolarów, a w przypadku oprogramowania PC poszła w górę o 5%, do 333,8 miliona dolarów.
- Sprzedaż sprzętu spadła o 24% do 3,68 miliarda zielonych, a akcesoriów o 6% do 2,35 miliarda dolarów.
Pamiętajcie, że dane oczywiście nie obejmują sprzedaży gier z drugiej ręki, wielu źródeł cyfrowych itd. Dotyczą one też wyłącznie rynku Stanów Zjednoczonych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler