Pete Hines uważa, że Prey podobne jest do Dishonored bo studio Arkane nie pracuje przecież nad grą wyścigową

Podobieństwo między obiema markami jest zauważalne, mimo że istotnie będą się one od siebie różnić.

bigboy177 @ 19:31 10.01.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Po tym, jak w sieci pokazano najnowsze wcielenie serii Prey (m.in. ten gameplay) natychmiast pojawiły się głosy krytyki w związku z tym, że najnowsza produkcja Arkane zbyt mocno przypomina inne dzieło studia, Dishonored. Jeden z przedstawicieli wydawcy, Pete Hines, postanowił zabrać głos w temacie.

Hines rozmawiał niedawno z redakcją czasopisma Official Xbox Magazine. W trakcie konwersacji powiedział on, że podobieństwa są zrozumiałe. Bethesda nie prosi bowiem Arkane o to, aby jego pracownicy opracowali grę wyścigową. Oba tytuły, czyli Prey oraz Dishonored to przygodowe gry akcji.

"To nie jest tak, że pracujemy z Arkane i prosimy ich o grę wyścigową albo rugby", powiedział Hines, pełniący w firmie Bethesda rolę wiceprezydenta. "Powiedzieliśmy im, 'Robicie naprawdę fajne, wciągające, oparte o systemy gry'. Dishonored było ewolucją rzeczy, które robili poprzednio, a teraz, widząc Prey po raz pierwszy na pewno dostrzeżecie podobieństwa".

Mimo to Hines wierzy, że Prey będzie unikatowe i zaoferuje coś, czego w Dishonored nie było. Oba projekty korzystają z wspólnego rdzenia, czyli po prostu swobody, ale zapewnią wyjątkowe systemy, wzbogacające gameplay.

"To, co przygotowują nie ma nic wspólnego z rzeczami poprzednimi. Nie byli oni zaangażowani w Prey 2. A tamta gra nie ma nic wspólnego z tym, co teraz robią".

A skoro o Prey 2 mowa, Hines postanowił podkreślić, że Bethesda nie boi się anulować gier, które nie spełniają wymagań wydawcy. Prey 2 oraz DOOM 4 były tego wyśmienitym przykładem, a o anulacji drugiego z wymienionych projektów pisaliśmy wcześniej w tym miejscu.

"Na pewnym etapie powstawania Prey 2 musieliśmy powiedzieć: to nie będzie tym, co chcemy, nie mamy odpowiedniej ścieżki, musimy nazwać rzeczy po imieniu i zatrzymać deweloping".

Premiera Prey nastąpić ma jeszcze w tym roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One. Na razie nie wiemy jednak kiedy dokładnie. Ostatnim projektem Arkane było Dishonored 2. Jeśli nie gracie zerknijcie do recenzji, a jeśli gracie zachęcamy do korzystania z naszego darmowego poradnika.


Sprawdź także:

Dishonored

Premiera: 09 października 2012
PC, PS3, XBOX 360

Dishonored to niecodzienna strzelanina, w produkcji której udział biorą dwie ważne postacie: Harvey Smith, człowiek odpowiedzialny za dwie pierwsze odsłony Deus Ex i Vikt...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:06, 11.01.2017
A co w tym złego... Jeśli Dishonored jest dobrą grą, to kopiowanie pomysłów, doszlifowywanie ich, modyfikacja, ulepszanie jest, moim zdaniem, dobrym krokiem. Możemy na tym tylko zystać.
1 kudosJackieR3   @   08:09, 11.01.2017
Prey powinno być podobne do Preya.
0 kudosshuwar   @   08:14, 11.01.2017
Powiew świeżości (nawet jeśli byłby to pomysł zapożyczony z innego tytułu) zawsze jest wskazany.
0 kudosJackieR3   @   08:20, 11.01.2017
Jaki powiew świeżości?.To dopiero druga część a nie jakiś callofdutowy tasiemiec.Zresztą które według Ciebie elementy z Dishonored powinny się w Preyu znaleźć.?
0 kudosshuwar   @   08:46, 11.01.2017
Nie znam Dishonored, ale wiem, że gra była dobrze odebrana, wiec zapewne coś już autorzy by znaleźli.
0 kudosJackieR3   @   09:06, 11.01.2017
Może by i znaleźli tylko po co.Prey jest na tyle ciekawą i oryginalną grą że póki co nie trza go niczym z zewnątrz wzbogacać.Oczywiście jakieś nowe rzeczy muszą się znaleźć ale nie kopiowane z innej gry .
0 kudoskrzywy_banen   @   20:19, 11.01.2017
To jest kompletnie inna gra, żadna druga część. Ale i tak zapowiada się dobrze.
Dodaj Odpowiedź