Twórcy Prey zapowiadają świetną optymalizację w dniu premiery
Studio Arkane wyniosło odpowiednie wnioski z premiery Dishonored 2 i dopilnuje aby sytuacja z brakiem optymalizacji nie powtórzyła się w przypadku kolejnej produkcji.
Dishonored 2, podobnie jak poprzednia odsłona serii, okazało się tytułem rewelacyjnym, z wysokimi notami oraz wyróżnieniami w podsumowaniach ubiegłego roku. Produkcja Arkane Studios pozostawiła jednak niesmak graczom pecetowym, sprawiając im sporo problemów technicznych w dniu swojego debiutu. Mimo że sytuacja została zażegnana kilkoma patchami, nieprzyjemne wrażenie pozostało, co według twórców nie powinno mieć miejsca w przypadku nadchodzącego Prey.
Na temat Prey wypowiedział się Raphael Colantonio, jeden z dyrektorów kreatywnych Arkane Studios, wspominając, że studio skupia podwójną uwagę, by ustrzec się przed problemami, z jakimi borykało się Dishonored 2. Poniżej jego wypowiedź:
"Tym razem mamy nieco więcej czasu na testowanie. Ponadto pracujemy na innym silniku, co sprawia, że ograniczenia też wyglądają inaczej. W przypadku Dishonored 2 stworzyliśmy nowy, który mimo że bazował na idTech, był napisany praktycznie od nowa. Prey jest tworzone na CryEngine, na którym powstały już liczne projekty oraz oferuje całkowicie odmienną konfigurację. Cały czas jesteśmy świadomi różnych problemów związanych z optymalizacją na PC i byliśmy świadomi ostatnim razem, lecz mimo tego doświadczyliśmy przykrej niespodzianki. Podczas prac na Prey zachowujemy więc dodatkową czujność i dokładamy starań, aby w dniu premiery działało idealnie".
Prey trafi do sprzedaży prawdopodobnie w tym roku w wersjach na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Dokładna data premiery nie została jeszcze podana.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler