Polska jest częścią pierwszego płatnego DLC do Cywilizacji VI
Tym razem nie musieliśmy czekać do drugiego rozszerzenia. Pierwsza fala płatnego DLC do szóstej Cywilizacji przyniosła ze sobą premierę Polskiej nacji.
Cywilizacja VI pojawiła się na rynku niespełna dwa miesiące temu, a już od dziś możemy cieszyć się świeżutkim DLC do gry. Oczywiście nie mówimy jeszcze o pełnoprawnym rozszerzeniu, a jedynie dwóch drobnych, płatnych paczkach zawartości, jednak co najmniej jedna może okazać się dla większości polskich odbiorców bardzo zachęcająca. Tak, tak - nowe DLC zatytułowane Poland Civilization & Scenario Pack pozwala nam rozegrać partię Polską, wyposażoną w całkiem unikalne bonusy.
Warto przypomnieć, że Polska jako grywalna cywilizacja pojawiła się również w piątej odsłonie serii, jednak dopiero przy okazji drugiego rozszerzenia znanego jako Nowy Wspaniały Świat. W "Piątce" nacja Kazimierza Wielkiego okazała się bardzo skuteczna m.in. za sprawą doskonałego, unikalnego bonusu zwanego Solidarnością, znacząco zwiększającego uniwersalność narodu.
W przypadku nowego DLC do szóstki (wycenionego na równowartość 5 euro), na przywódczynię dumnego ludu Polskiego wybrano Jadwigę Andegaweńską, która w 1394 roku została koronowana na króla Polski (choć w dokumentach nazywana była, zgodnie ze swoją płcią, królową). Po oględzinach trailera prezentującego unikalne umiejętności Polaków znów można podejrzewać, że znajdą się oni całkiem wysoko w zestawieniu najpotężniejszych grywalnych cywilizacji.
Głównym powodem takich podejrzeń jest unikalna umiejętność Polski - Złota Wolność, pozwalająca "pochłaniać" terytorium otaczające nowo wybudowany Fort lub Dzielnicę Wojskową, niezależnie od przynależności tych terenów (vide Cytadela budowana przez Wielkich Generałów w rozszerzonej Cywilizacji V). Oznacza to, że Jadwiga może stosunkowo łatwo poszerzać swoje granice, co natomiast pozwala jej łatwo podkradać pożądane surowce i zasoby przy granicach z miastami-państwami oraz innymi cywilizacjami. Ze Złotą Wolnością wiąże się również drobna modyfikacja ustroju - w wypadku Polski dostępne od samego początku gry miejsce na doktrynę militarną przekształcone zostało w miejsce na dziką kartę.
Złotą Wolność świetnie uzupełnia unikalna zdolność Jadwigi - Unia Polsko-Litewska - oferująca bardzo silny bonus religijny. Sprawia ona, że założona przez Polaków religia stanie się głównym wierzeniem każdego miasta, które utraci część terytorium na rzecz polskiej Złotej Wolności. Aby wzmocnić religijną potęgę Polski, nowa cywilizacja otrzymuje również większy bonus za sąsiedztwo w przypadku budowania Dzielnicy Świątynnej. Dodatkową premię stanowi wzmocnienie działania wszystkich posiadanych przez Polskę Relikwii, które produkują większą liczbę punktów wiary, kultury oraz złota.
W roli unikalnej jednostki Polaków ponownie pojawiają się Skrzydlaci Husarze, których będziemy mogli wykorzystać w środkowej fazie rozgrywki. Podobnie jak w Cywilizacji V, polscy Husarze dysponować będą umiejętnością przełamywania szyków słabszych jednostek bojowych, zmuszając je do wycofania się na sąsiadujący hex lub (gdy to niemożliwe) odniesienia dodatkowych obrażeń.
Unikalnym budynkiem Polski są zaś Sukiennice, oferujące wymierne korzyści dla naszych szlaków handlowych. Po ich wybudowaniu, każdy wewnętrzny szlak otrzyma premię do złota, podczas gdy handel zagraniczny wzbogaci naszą cywilizację o dodatkową produkcję.
Druga z wydanych paczek dodatkowej zawartości, Vikings Scenario Pack, nie zawiera żadnej innej grywalnej cywilizacji, oferuje za to 6 nowych miast-państw, kilka nowych cudów natury (w tym słynny wulkan o nazwie niewymawialnej dla zwykłego śmiertelnika - Eyjafjallajökull) oraz specjalny scenariusz przewidziany na około 100 tur, koncentrujący się na nordycki podbojach. Oba dodatki można zakupić już teraz na karcie gry w serwisie Steam.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler