League of Legends otrzyma dedykowaną usługę streamującą, wartą 300 mln dolarów!

Riot chce, aby rozgrywki League of Legends same się finansowały. Umowa z BAMTech ma w tym pomóc.

@ 19.12.2016, 14:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

League of Legends otrzyma dedykowaną usługę streamującą, wartą 300 mln dolarów!

Fani League of Legends będą mogli niebawem oglądać rozgrywki za sprawą specjalnej usługi, dedykowanej największemu sieciowemu przedsięwzięciu Riot GamesTencent Holdings (właściciel firmy Riot) oraz BAMTech (swoisty odpowiednik MLB Advanced Media) podpisały umowę wartą 300 mln dolarów.

Wynikiem umowy jest specjalna aplikacja służąca do oglądania potyczek, która dodatkowo pozwoli widzom przeglądać profile poszczególnych graczy i drużyn, a także bonusowe informacje oraz materiały. Co ciekawe, będzie można w niej oglądać transmisje na żywo, ale również pojedynki dostępne w ramach usługi na żądanie. Oprogramowanie stanowić ma uzupełnienie portali Twitch oraz YouTube, a nie zamiennik.

Tencent Holdings oraz BAMTech podpisały porozumienie na najbliższe 7 lat, a zatem do 2023 roku. W jej ramach BAMTech (należące częściowo do Disney'a) będzie musiało wyłożyć przynajmniej 300 milionów dolarów. Kwotę tę firma zamierza odzyskać za sprawą reklam oraz sponsoringu.

"Naszym celem zawsze było uczynienie League of Legends globalnym sportem. Chcemy aby nasz sport sam siebie opłacał i uważamy, że ta umowa pomoże nam to osiągnąć", powiedział dyrektor eSportu w firmie Riot, Jarred Kennedy, podczas rozmowy z redakcją Wall Street Journal.

Na koniec wspomnieć jeszcze wypada, że transmisje na żywo będą całkowicie darmowe, Riot nie wykluczył jednak dodatkowej zawartości, za którą trzeba będzie płacić. Biorąc pod uwagę ogromne zainteresowanie rozgrywkami (tegoroczne mistrzostwa oglądało ponad 43 miliony ludzi), na pewno znajdą się widzowie nimi zainteresowani.

"Żaden inny sport nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem w przypadku wydarzeń na żywo", powiedział szef MLB Advanced Media, Bob Bowman.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   15:32, 26.12.2016
Genialne w sumie co sie dziwić gdy w grę gra prawie 10mln ludzi dziennie.