The Game Awards 2016 zobaczyło prawie 4 miliony osób; oglądalność względem roku poprzedniego wzrosła o ponad połowę
Nowe wcielenie gali rozdania nagród dla najlepszych gier roku zanotowało rekordowy wynik oglądalności.
The Game Awards to duchowy spadkobierca Video Game Awards organizowanego niegdyś przez serwis Spike TV. Kiedy zaprzestano organizować protoplastę Geoff Keighley, jeden z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy w branży elektronicznej rozgrywki, postanowił stworzyć nową formę tego typu wydarzenia. Tak oto, odbyło się niesławne VGX, które odeszło od stylu prestiżowej gali i zostało na dodatek niezbyt profesjonalnie poprowadzone. Po wielkiej krytyce ze strony graczy, Keighley postanowił wrócić do tradycji i tak oto już trzeci rok z rzędu odbyło się wydarzenie pod nazwą The Game Awards.
Tegoroczna edycja święta graczy, która odbyła się 2 grudnia, przyniosła nam kilka ciekawych zapowiedzi. Tą, która zapadła w pamięć najbardziej i o której mówi się nieprzerwanie od gali jest nowy zwiastun Death Stranding - nowego dzieła Hideo Kojimy. Ponadto pojawił się także pierwszy gameplay z Mass Effect: Andromeda.
The Game Awards 2016 osiągnęło oglądalność 3.8 miliona widzów, która w porównaniu z 2,3 miliona – wyniku edycji zeszłorocznej stanowi wzrost o 65%. Jednym z głównych czynników wpływających na sukces wspomnianego show było - bez wątpienia - podpisanie kontraktu z firmą Tencent, co pozwoliło udostępnić show publiczności w Chinach. Jak pokazują statystyki, oglądalność w tamtym regionie wynosiła niemal milion widzów.
Jeśli nie mieliście okazji obejrzeć wydarzenia, poniżej zamieszczamy całe nagranie z niej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler