PlayStation VR zdominowało rynek wirtualnej rzeczywistości
Gogle PSVR i oprogramowanie dla nich są bezkonkurencyjne.
PlayStation VR jest na rynku zaledwie dwa miesiące. Mimo to urządzenie było w stanie zdominować portfele klientów, a w rezultacie posiada obecnie mniej więcej 30% rynku wirtualnej rzeczywistości. Sprzęt i oprogramowanie pozostałych firm, czyli m.in. Facebooka (Oculus Rift) oraz HTC (Vive) jest daleko w tyle.
Dane na temat podziału rynku pochodzą od firmy analitycznej 01consulting. Zbierała ona informacje na temat sprzedaży poszczególnych gogli VR i aplikacji dla nich przez kilka ostatnich miesięcy. Ze zgromadzonych liczb przygotowano wreszcie specjalny wykres kołowy, widoczny poniżej.
Do opracowania raportu wykorzystano dane sprzedażowe od ponad 30 firm, a pod uwagę wzięto 40 urządzeń z całego świata. Wykres został opracowany nie tylko na podstawie liczby opchniętych egzemplarzy gogli, ale również ze względu na przychody całościowe oraz kilka innych współczynników.
Najistotniejszą zaletą, wedle analityków, decydującą o popularności PlayStation VR jest bez wątpienia jego cena, a także fakt, iż nie trzeba posiadać potężnego komputera, umożliwiającego korzystanie z niego - wystarczy PlayStation 4, czyli w sumie przeciętna pod względem wydajności konsola, kosztująca około 1300 zł. Samo PlayStation VR kosztuje również połowę tego, co np. Oculus Rift tudzież HTC Vive.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler