PlayStation VR zdominowało rynek wirtualnej rzeczywistości

Gogle PSVR i oprogramowanie dla nich są bezkonkurencyjne.

@ 06.12.2016, 10:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, inne, ps4, xbox one

PlayStation VR zdominowało rynek wirtualnej rzeczywistości

PlayStation VR jest na rynku zaledwie dwa miesiące. Mimo to urządzenie było w stanie zdominować portfele klientów, a w rezultacie posiada obecnie mniej więcej 30% rynku wirtualnej rzeczywistości. Sprzęt i oprogramowanie pozostałych firm, czyli m.in. Facebooka (Oculus Rift) oraz HTC (Vive) jest daleko w tyle.

Dane na temat podziału rynku pochodzą od firmy analitycznej 01consulting. Zbierała ona informacje na temat sprzedaży poszczególnych gogli VR i aplikacji dla nich przez kilka ostatnich miesięcy. Ze zgromadzonych liczb przygotowano wreszcie specjalny wykres kołowy, widoczny poniżej.

Do opracowania raportu wykorzystano dane sprzedażowe od ponad 30 firm, a pod uwagę wzięto 40 urządzeń z całego świata. Wykres został opracowany nie tylko na podstawie liczby opchniętych egzemplarzy gogli, ale również ze względu na przychody całościowe oraz kilka innych współczynników.

Najistotniejszą zaletą, wedle analityków, decydującą o popularności PlayStation VR jest bez wątpienia jego cena, a także fakt, iż nie trzeba posiadać potężnego komputera, umożliwiającego korzystanie z niego - wystarczy PlayStation 4, czyli w sumie przeciętna pod względem wydajności konsola, kosztująca około 1300 zł. Samo PlayStation VR kosztuje również połowę tego, co np. Oculus Rift tudzież HTC Vive.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLysander   @   21:49, 06.12.2016
No akurat nie widzę nic dziwnego w tym, że ponad 2 razy tańsza zabawka jest popularniejsza. Szczególnie, że obecne gry na VR to tzw. casual content, a więcej casuali znajdziemy oczywiście na konsolach, niż na PCtach.