Battlefield 1 najlepiej sprzedającą się grą w dystrybucji elektronicznej w październiku

Firma SuperData opublikowała najnowszy raport sprzedaży w elektronicznej dystrybucji. Wynika z niego, że produkcja DICE cieszyła się w październiku sporym zainteresowaniem.

@ 02.12.2016, 15:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one

Battlefield 1 najlepiej sprzedającą się grą w dystrybucji elektronicznej w październiku

Organizacja analityczna SuperData przygotowała październikowy raport, w którym zawarte są liczby dotyczące rynku elektronicznej dystrybucji gier. Wynika z niego, że październik był jednym z najlepszych miesięcy w tym roku, jeśli chodzi o sprzedaż wirtualnych dóbr.

Z analizy dowiadujemy się, że ogólnie rynek elektronicznej dystrybucji zapewnił pieniądze na poziomie 6,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do roku ubiegłego. Konsole w tym czasie zarobiły 628 milionów zielonych, zaliczając 27-procentowy skok w górę w porównaniu do października roku poprzedniego.

Jeśli chodzi o blaszaki, skok był jeszcze większy. Wydawcy i deweloperzy w przypadku komputerów osobistych zarobili 592 miliony dolarów (78% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego). Jako przyczynę wzrostu zysków PC firma SuperData podaje premierę Civilization VI, co raczej nie jest zbyt dużym zaskoczeniem.

Zaskoczeniem na pewno nie jest też fakt, że najlepiej zarabiającym tytułem konsolowym w październiku okazało się Battlefield 1. Zadebiutowało też ono na 7. pozycji, jeśli chodzi o popularność wersji PC. Na wszystkich platformach najnowsze przedsięwzięcie studia DICE zarobiło ponad 110 milionów dolarów (z czego 70 to tylko konsole).

Nie wszystkie informacje w raporcie są jednak pozytywne. Titanfall 2 nie poradziło sobie niestety zbyt dobrze. Produkcja sprzedała się w nakładzie o 72% mniejszym, w stosunku do swojego poprzednika, zarabiając jedynie 18 milionów dolarów. Chodzi tu jednak wyłącznie o sprzedaż w formie elektronicznej, być może w przypadku pudełek jest lepiej.

Z innych liczb zawartych w analizie dowiadujemy się, że początkowy wzrost popularności dodatku Legion dla World of WarCraft wreszcie zaczął spadać, a w rezultacie obniżyły się też zarobki całego sektora gier wymagających subskrypcji - o 12%. Wzrost zanotowały natomiast gry free-to-play, odpowiadające za $1,5 miliarda dolarów w obrotach, co stanowi skok o 4% rokrocznie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?