Twórca Heavy Rain o grach i technologii VR

David Cage uważa, że zrobienie gry VR dla samego jej zrobienia nie ma sensu.

@ 28.10.2016, 15:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Twórca Heavy Rain o grach i technologii VR

David Cage, założyciel studia Quantic Dream, znany m.in. za sprawą całkiem udanego Heavy Rain, postanowił wyrazić swoją opinię na temat gier VR. Chociaż technologia wirtualnej rzeczywistości do niego przemawia, nie jest jeszcze gotowy by przemawiać do nas z jej pomocą.

W opinii Cage'a, gry powstające w jego studiu idealnie nadawałyby się do tego, aby obsługiwać technologię VR, nie zamierza on jednak za wszelką cenę przygotować tytułu, korzystającego z gogli tego typu. Aby się na to zdecydował, musi wpaść na pomysł, który będzie miał sens.

"Mamy wszystkie systemy VR w studiu i zachęcam nasze ekipy, aby je wypróbowały", powiedział Cage w wywiadzie dla Gamesindustry.biz. "Pobraliśmy każdą grę na każdy system, aby spróbować i zrozumieć gdzie są obecnie ludzie, co działa, a co nie i co moglibyśmy wprowadzić do tego medium".

"Nie chcemy robić VR tylko po to, żeby zrobić VR. Musielibyśmy mieć do przekazania coś, czego jeszcze nikt wcześniej nie przekazał".

Cage rozmawiał również na temat tego, jak gry są w stanie oszukiwać grających. Sprawiać, że ich mózgi będą interpretować rzeczy, których tak naprawdę nie ma.

"Jeśli przed Tobą jest postać, Twój mózg myśli, że naprawdę tam jest. Więc nagle próbujesz utrzymać pewną odległość, podczas rozmawiania z nimi. Miałem dziwne doświadczenie z grą VR. To było podczas scenki, w której postać poruszała się dookoła mnie, a ja byłem blisko niej, patrząc na nią. Ale nie zwracałem uwagi, więc kiedy poruszył się w moim kierunku, przeszedł przez moje ciało. Nie sposób wyjaśnić jakie dziwne to było uczucie. Prawie mistyczne, jakby ktoś przez Ciebie przenikał. Czuję to. Twój mózg jest oszukiwany".

W kolejnych wypowiedziach Cage poruszył temat ogólnej konstrukcji gier. Jego zdaniem, wirtualna rozrywka powinna oferować coś więcej niż zombie oraz potwory. Deweloperzy winni skupiać się na emocjach, które w możliwie jak najgłębszy sposób przemówią do grających, a nie bezmyślnym bieganiu i strzelaniu.

Kończąc, przypomnę że studio Quantic Dream pracuje obecnie nad tytułem ekskluzywnym dla PlayStation 4, zatytułowanym Detroit: Become Human. Został on zaprezentowany m.in. podczas E3 2016, ale na chwilę obecną nie ma daty premiery.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?