Ścieżka dźwiękowa gry Inside była nagrywana poprzez prawdziwą ludzką czaszkę

Deweloperzy ze studia Playdead traktują swoją pracę śmiertelnie poważnie.

@ 13.10.2016, 13:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Ścieżka dźwiękowa gry Inside była nagrywana poprzez prawdziwą ludzką czaszkę

Studio Playdead całkiem niedawno wydało swoje ostatnie przedsięwzięcie - wyjątkowo udaną grę Inside. Redakcja portalu Gamasutra miała okazję porozmawiać z deweloperami, dowiadując się przy okazji wielu interesujących informacji. Jedna z najciekawszych dotyczy tego, jak nagrywana była ścieżka dźwiękowa tytułu.

Podczas rejestrowania muzyki dla Inside twórcy gry postanowili wykorzystać ludzką czaszkę. Prawdziwą, trzeba dodać. Jeden z projektantów, osoba odpowiedzialna za wszystkie kompozycje, Martin Stig Andersen, wyjaśnił, że zainspirowało go to, jak bardzo nasz głos różni się pomiędzy tym, co słyszymy sami, a tym co słyszą inni ludzie.

"Znaczna część tego, co słyszysz to Twój głos rezonujący w Twoim ciele, m.in. w Twojej szczęce".

Właśnie z tego powodu Andersen zdecydował się zdobyć ludzką czaszkę i eksperymentować z jej użyciem. Zasiadł razem ze współkompozytorem, człowiekiem o imieniu SØS Gunver Ryberg, i zaczął "odtwarzać muzykę przez czaszkę, a dźwięki nabrały wówczas zupełnie nowej jakości".

Początkowo muzyka zdawała się być nieco surowa, ale finalnie udało się uzyskać chłodne i nieco przytłaczające brzmienie.

"Finalnie wszystkie zęby z czaszki wypadły ze względu na wibracje, ale kiedy wciąż były w środku powstawał dziwny wibrujący dźwięk, który wywoływał niepokój, ale jednocześnie był jakby znajomy dla ludzi. Wszyscy go znamy, poniekąd".

Rezultaty okazały się zadowalające, ale Andersen nie ma zamiaru korzystać z czaszki ponownie.

"W przyszłości chciałbym skorzystać z narzędzi elektronicznego podsłuchu, jak np. wysoce kierunkowe mikrofony i temu podobne rzeczy. Myślę, że to byłaby fajna zabawa".

Inside można nabyć na PC, PS4 oraz Xboksa One. Naszą recenzję znajdziecie w tym miejscu, a dla osób mających jakiekolwiek problemy z przejściem gry przygotowaliśmy darmowy poradnik.


Sprawdź także:
Inside

Inside

Premiera: 29 czerwca 2016
XBOX ONE, PC, PS4

Inside to gra przygodowa stworzona przez niezależne studio Playdead. Deweloper ten ma już na swoim koncie ciepło przyjęte Limbo.Podobnie jak w poprzedniej produkcji tego ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudospetrucci109   @   14:43, 13.10.2016
Od razu widać, że to goście ze Skandynawii. Czują ducha black metalu hehehe Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   09:23, 14.10.2016
No jeżeli to była czaszka Mozarta to efekty mogą być interesujące. Uśmiech
0 kudosshuwar   @   09:43, 14.10.2016
Bez sensu... co to miało na celu?
Przepuścić dźwięk przez czaszkę żeby otrzymać dźwięk taki jak sami go słyszymy, a następnie odsłuchać go przez własne uszy i własną rezonującą czaszkę...

Jak niby mielibyśmy poczuć ten rezonans kiedy mamy własne rezonujące czaszki?

No ale fakt.... Skandynawia...
0 kudosJackieR3   @   09:56, 14.10.2016
No moja czaszka jest rezolutna a czy rezonująca to nie wiem. Zdziwiony