Microsoft podkreśla, że Project Scorpio nie będzie miał gier ekskluzywnych

Mike Ybarra ponownie wszystkich uspokaja, Project Scorpio będzie w 100% kompatybilny z Xboksem One.

@ 30.09.2016, 14:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Microsoft podkreśla, że Project Scorpio nie będzie miał gier ekskluzywnych

Microsoft już wcześniej informował, że Project Scorpio nie będzie otrzymywał żadnych gier ekskluzywnych. Szef platformy, Mike Ybarra, postanowił to podkreślić, jednocześnie zaznaczając, że nowa konsola będzie "w 100%" kompatybilna ze wszystkimi grami wydanymi na Xboksie One.

Mike Ybarra rozmawiał niedawno z redakcją portalu Windows Central. Podczas konwersacji podkreślił ponownie, że Project Scorpio nie będzie miał gier ekskluzywnych, a to oznacza, że wszystko działać będzie w rodzinie Xbox One. Co ciekawe, mogą pojawić się jednak odstępstwa od tej reguły, w przypadku np. projektów wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości, choć nie tylko grach tutaj mowa.

"Scorpio jest w 100% kompatybilny z grami dla Xboksa One i nie będzie gier ekskluzywnych dla Scorpio, ewentualne odstępstwa mogą dotyczyć unikatowych akcesoriów takich jak VR".

Microsoft wierzy też, że deweloperzy bez problemu poradzą sobie z opracowywaniem gier o różnych parametrach, dostosowanych pod kilka specyfikacji technicznych. Wszak robią to w przypadku każdej gry multiplatformowej, a w szczególności przy tytułach dedykowanych komputerom osobistym.

"Doświadczeni deweloperzy, który robią gry PC albo wydają je na różnych platformach, są zaznajomieni z procesem kierowania oprogramowania do różnych konfiguracji wydajności. Widzimy to dzisiaj w przypadku deweloperów przygotowujących zawartość pod rozdzielczość 4K lub wyższą, wykorzystujących wysokiej jakości PC-ty, a następnie skalujących dane do systemów o odmiennych parametrach".

"Pozwala im to łatwo celować w różne profile wydajnościowe, bez znaczącego podnoszenia kosztów produkcji. Spodziewamy się, że deweloperzy podobnie postępować będą w przypadku gier dla Xboksa One oraz Scorpio. Naszym celem jest uczynienie łatwym opracowywania gier dla wielu urządzeń, w tym dla Xbox One S, Project Scorpio oraz pełnego spektrum urządzeń korzystających z Windowsa 10".

Premiera Project Scorpio powinna odbyć się pod koniec 2017 roku. Na razie nie znamy ceny urządzenia, wiemy jedynie, że będzie mocniejsze od PlayStation 4 Pro, a także droższe. Jak twierdzi Microsoft, będziemy mieć do czynienia z produktem premium, a cena musi to odzwierciedlać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:24, 03.10.2016
Project Scorpio miał być chyba nową konsolą czy coś w tym rodzaju, a nie potężniejszą wersją xbox one, bo ja to tak odbieram skoro konsola ma nie mieć tytułów ekskluzywnych.
0 kudosremik1976   @   00:44, 04.10.2016
Nie ma mieć tylko ekskluzywnych gier dedykowanych specjalnie dla tego modelu czyli nie będzie faworyzowany bardziej niż te dużo słabsze modele. Przynajmniej w teorii, która nie zawsze idzie w parze z praktyką.
0 kudosLucas-AT   @   01:22, 04.10.2016
Lepiej by te tytuly ekskluzywne się zaczęły pojawiać ze dwa lata po premierze konsoli (6-7 lat wsparcia X1 to dużo). Nie wyobrażam sobie, by przez kolejne 5 lat Xbox One ograniczał Scorpio. Niech sobie tworzą wykastrowane, osobne wersje na X1 po jakimś czasie jak już, ale nie na wspólnym mianowniku.