Ken Levine opowiada o nigdy nie wydanej grze, wzorowanej na serii The Legend of Zelda

Projekt nie trafił na półki sklepowe, bo nie spełniał wyśrubowanych wymagań jakościowych dewelopera.

@ 15.09.2016, 13:28
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps2, xbox, wii

Ken Levine opowiada o nigdy nie wydanej grze, wzorowanej na serii The Legend of Zelda

Ken Levine to projektant, który zasłynął głównie za sprawą serii System Shock oraz BioShock. W obu przypadkach mamy do czynienia z niebywale klimatycznymi grami akcji, w których wirtualny świat obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Co ciekawe, dawno demu ekipa pracowała też nad tytułem przypominającym cykl Zelda.

Temat niewydanego projektu Ken Levine poruszył w wywiadzie dla redakcji Rolling Stone. Powiedział on, że choć grę udało im się skończyć, nigdy jej nie wydali. Był to produkt, z którego jakości deweloperzy nie byli po prostu zadowoleni.

"To ukończona gra dla PS2 i oryginalnego Xboksa", powiedział Levine. "Ona gdzieś istnieje. Nigdy jej nie wydaliśmy, bo nie odpowiadała naszym standardom jakościowym. Nie była to dobra gra. Myślę, że naprawdę by nam zaszkodziła".

"Zrobiliśmy ją zaraz po System Shock 2. To była gra o kobiecie. Jej córka umiera, a ona podpisuje pakt z diabłem, w ramach którego dostaje się do piekła, aby ją odzyskać. To tak naprawdę opowieść o procesie akceptacji straty. To gra o żałobie. Odzwierciedla rzeczy, których doświadczyłem w swoim życiu w tamtym momencie".

Jak wyjaśnia Levine dalej w wywiadzie, mielibyśmy do czynienia z grą trzecioosobową, w której akcja mocno przypominałaby serię The Legend of Zelda. Projektant uważa, że to naprawdę genialna saga. Genialna na poziomie Mozarta.

"Zelda to geniusz, poziom Mozarta, znajdujesz w niej narzędzia, które są nie tylko elementem rozgrywki, ale także w zasadzie kluczami. Idziesz przez lochy i otrzymujesz bombę. Nagle rozglądasz się i widzisz na ścianach pęknięcia. Pojawia się wspaniała okazja! Struktura nakładających się światów jest błyskotliwa".

Niestety w projekt nigdy nie zagramy. Levine szybko bowiem zdał sobie sprawę, że produkcja jest dziwna, a mechanika rozgrywki całkowicie nie pasuje do jej klimatu. Dlatego studio zdecydowało się odzyskać prawa autorskie do niej i anulować przedsięwzięcie.


Sprawdź także:
BioShock

BioShock

Premiera: 21 sierpnia 2007
PC, PS3, XBOX 360, MOB

BioShock to duchowy spadkobierca legendarnych System Shocków - kapitalnych miksów horroru, pierwszoosobowej strzelanki i RPG, które pod wieloma względami zrewolucjonizowa...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?