Powstaje EA Worldwide Studios, zrzesza m.in. Maxis oraz BioWare
Electronic Arts planuje lepiej zarządzać swoimi grami, własnością intelektualną oraz technologiami.
Za sprawą wpisu na łamach strony Electronic Arts dowiedzieliśmy się, że korporacja przygotowuje restrukturyzację swoich szeregów. W głowach szefostwa zrodził się pomysł na EA Worldwide Studios, w ramach którego zrzeszone zostaną m.in. EA Mobile, Maxis oraz BioWare.
Nowym tworem kierować będzie Samantha Ryan - starszy wiceprezydent - odpowiedzialna do tej pory za zarządzanie studiami EA Mobile oraz Maxis. Niedługo przejmie ona również kontrolę nad BioWare. Szefem Samanthy zostanie Patrick Soderlund i to właśnie on będzie zarządzał całym EA Worldwide Studios, wybierając jego kierunek rozwoju. W EA Worldwide Studios znajdzie się też ekipa odpowiedzialna za silnik graficzny Frostbite. Zarządzał będzie nią Ken Moss.
Co istotne, EA Worldwide Studios nie oznacza likwidacji wspomnianych ekip, a po prostu połączenie ich wysiłków i koordynację działań na wielu platformach oraz regionach naszego globu.
"W czasie gdy gracze zaangażowani są w gry na wielu różnych urządzeniach, łączy się wspaniałe doznania HD oraz doświadczenia mobilne. Zdolność do wykorzystywania naszych zalet, aby dostarczać niesamowite gry w wielu gatunkach, obszarach i na różne platformy, w środowisku sieciowym, jest w centrum naszej przyszłości".
Zmiany mają pomóc w produkcji oraz wydawaniu gier. Mają one stanowić też krok ku temu, aby gracze znajdowali się w centrum wszystkich decyzji biznesowych korporacji. Jak twierdzi szef Electronic Arts, Peter Moore, firma chce, aby gracz był najważniejszy, a wszystkie działania zaplanowane na najbliższy czas mają to właśnie pokazać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler