Rise of the Tomb Raider - trzy poziomy ustawień grafiki w wersji dla PlayStation 4 Pro

Studio Crystal Dynamics podzieliło się gameplayem z Rise of The Tomb Raider w wersji dla PlayStation 4 Pro oraz zdradziło w jaki sposób wykorzysta możliwości konsoli. Niestety, nie wszystkim przypadnie to do gustu.

@ 08.09.2016, 11:48
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
ps4

Rise of the Tomb Raider - trzy poziomy ustawień grafiki w wersji dla PlayStation 4 Pro

Biorąc pod uwagę najnowsze wieści pochodzące wprost od ekipy Crystal Dynamics oraz z kilku innych źródeł, dużo mocniejsze PlayStation Pro zaoferuje rozgrywkę w rozdzielczości 4K, lecz nie oznacza to, że liczni deweloperzy nie pójdą na żadne ustępstwa.

Informowaliśmy Was dzisiaj, że Mass Effect: Andromeda, będzie działało z płynnością 30 klatek na sekundę, w przypadku obu konsol Sony. Jeśli zaś chodzi o najnowsze przygody Lary Croft, gracze otrzymają wybór pomiędzy trzema poziomami ustawień grafiki. Poniżej znajdziecie ich rozpiskę, a także materiał wideo oraz dwa zrzuty ekranu w rozdzielczości 4K.

  • Tryb 4K – produkcja będzie działać w rozdzielczości 4K, lecz odbędzie się to kosztem stonowanych efektów graficznych; niektóre z nich zostaną wyłączone, a część ograniczona;
  • Tryb 1080p/60 fps – tytuł będzie działał w rozdzielczości Full HD, z ilością klatek animacji wahającą się pomiędzy 45, a 60; odblokowanych zostanie więcej efektów graficznych;
  • Tryb 1080p/30fps – stałe 30 fpsów pozwoli aktywować wszystkie efekty graficzne i pokazać pełny potencjał wizualny tytułu.

Jak widać, czasy, w których to gracze konsolowi będą musieli bawić się ustawieniami graficznymi powoli nadchodzą. Kolejna sprawa, to płynność animacji, na temat której przedstawiciele firmy Sony nie wspomnieli ani słowa podczas odbywającej się w dniu wczorajszym konferencji PlayStation Meeting 2016. Na podstawie powyższych przykładów, widzimy że rozgrywka w 4K i 60 fps to nadal luksus zarezerwowany wyłącznie dla posiadaczy bardzo mocnych PeCetów. PlayStation 4 Pro, przynajmniej na ten moment, zmusza deweloperów do ustępstw w jakości wyświetlanej oprawy graficznej, nawet w od dawna pożądanym wariancie 1080p/60fps.

Kolejne odpowiedzi odnośnie wydajności PS4 Pro przyniosą zapewne aktualizacje do innych tytułów, w tym także tych, które wyciskały z oryginalnego PlayStation 4 ostatnie soki. Mowa między innymi o Uncharted 4: Kres Złodzieja, Grand Theft Auto V, The Order: 1886, Bloodborne oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon, którego płynność udało się ustabilizować dopiero po roku wydawania licznych łatek, a i tak, nie zawsze mamy stabilne 30 fpsów.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   13:13, 08.09.2016
Bez sensu... Właśnie po to m.in. konsole są, żeby nie trzeba było bawić się w ustawienia tylko odpalić grę i już. Ciekawe kiedy różnice w grze na PC a konsoli się zaczną zacierać.
0 kudosremik1976   @   14:14, 08.09.2016
Jaka beznadzieja. Trzy ustawienia i każde niezadowalające. Zawsze coś kosztem czegoś, a na pewno nie będzie to tak różowe w użytkowaniu jak to przedstawiają. Wygląda na to że konsole przekształciły się w słabego niemodyfikowalnego peceta w którym trzeba brać to co jest i udawać, że jest zajebiście choć nie jest. Żałosne rozwiązanie. Grunt, że można zagrać w 4K na ustawieniach minimalnych. Brawo!
0 kudosTheCerbis   @   15:04, 08.09.2016
Teraz będzie PS Master Race. Dumny