Rise of the Tomb Raider - trzy poziomy ustawień grafiki w wersji dla PlayStation 4 Pro
Studio Crystal Dynamics podzieliło się gameplayem z Rise of The Tomb Raider w wersji dla PlayStation 4 Pro oraz zdradziło w jaki sposób wykorzysta możliwości konsoli. Niestety, nie wszystkim przypadnie to do gustu.
Biorąc pod uwagę najnowsze wieści pochodzące wprost od ekipy Crystal Dynamics oraz z kilku innych źródeł, dużo mocniejsze PlayStation Pro zaoferuje rozgrywkę w rozdzielczości 4K, lecz nie oznacza to, że liczni deweloperzy nie pójdą na żadne ustępstwa.
Informowaliśmy Was dzisiaj, że Mass Effect: Andromeda, będzie działało z płynnością 30 klatek na sekundę, w przypadku obu konsol Sony. Jeśli zaś chodzi o najnowsze przygody Lary Croft, gracze otrzymają wybór pomiędzy trzema poziomami ustawień grafiki. Poniżej znajdziecie ich rozpiskę, a także materiał wideo oraz dwa zrzuty ekranu w rozdzielczości 4K.
- Tryb 4K – produkcja będzie działać w rozdzielczości 4K, lecz odbędzie się to kosztem stonowanych efektów graficznych; niektóre z nich zostaną wyłączone, a część ograniczona;
- Tryb 1080p/60 fps – tytuł będzie działał w rozdzielczości Full HD, z ilością klatek animacji wahającą się pomiędzy 45, a 60; odblokowanych zostanie więcej efektów graficznych;
- Tryb 1080p/30fps – stałe 30 fpsów pozwoli aktywować wszystkie efekty graficzne i pokazać pełny potencjał wizualny tytułu.
Jak widać, czasy, w których to gracze konsolowi będą musieli bawić się ustawieniami graficznymi powoli nadchodzą. Kolejna sprawa, to płynność animacji, na temat której przedstawiciele firmy Sony nie wspomnieli ani słowa podczas odbywającej się w dniu wczorajszym konferencji PlayStation Meeting 2016. Na podstawie powyższych przykładów, widzimy że rozgrywka w 4K i 60 fps to nadal luksus zarezerwowany wyłącznie dla posiadaczy bardzo mocnych PeCetów. PlayStation 4 Pro, przynajmniej na ten moment, zmusza deweloperów do ustępstw w jakości wyświetlanej oprawy graficznej, nawet w od dawna pożądanym wariancie 1080p/60fps.
Kolejne odpowiedzi odnośnie wydajności PS4 Pro przyniosą zapewne aktualizacje do innych tytułów, w tym także tych, które wyciskały z oryginalnego PlayStation 4 ostatnie soki. Mowa między innymi o Uncharted 4: Kres Złodzieja, Grand Theft Auto V, The Order: 1886, Bloodborne oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon, którego płynność udało się ustabilizować dopiero po roku wydawania licznych łatek, a i tak, nie zawsze mamy stabilne 30 fpsów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler