Liczba grających w No Man's Sky na PC spadła o 90%!
Zaledwie dwa tygodnie po premierze No Man's Sky liczba grających osób spada w zastraszającym tempie.
Na No Man's Sky czekało naprawdę wielu graczy. Zaraz po premierze dało się odczuć ogromną ekscytację, a w dniu premiery w ramach Steam w produkcję grało ponad 212 tysięcy ludzi. Wynik był imponujący. Mieliśmy do czynienia z największą premierą na Steam bieżącego roku. Niestety zainteresowanie szybko zaczęło spadać.
Od debiutu No Man's Sky minęło zaledwie dwa tygodnie, a za sprawą rozlicznych błędów oraz niespełnionych obietnic, projekt zaczął odpychać, miast przyciągać. W rezultacie liczba grających ludzi spadła o 90% i, jak donoszą SteamSpy oraz SteamDB, obecnie kształtuje się na poziomie 19 tysięcy (ostatnie 24 godziny). Wynik jest naprawdę mizerny, jeśli weźmiemy pod uwagę, że deweloperom udało się sprzedać ponad 700 tysięcy egzemplarzy swojego przedsięwzięcia.
Mimo że nie ma co dramatyzować, bo po pierwszych konkretnych aktualizacjach liczba graczy może wzrosnąć, spadek jest naprawdę znaczący. Dla przykładu w The Division podczas rekordowego dnia, 12 marca, grało 113 tysięcy ludzi, a po dwóch tygodniach 73 tysiące. Spadek był zatem mniej dramatyczny. Podobnie było w przypadku Dark Souls III, które w dniu premiery przyciągnęło 129 tysięcy ludzi, a po dwóch tygodniach nadal do gry logowało się 73 tysiące ludzi.
Co to oznacza dla No Man's Sky? Ciężko powiedzieć. Produkcja na pewno zawiodła ogromne rzesze ludzi. Nie wiemy jednak jak radzi sobie ona na PlayStation 4. Z ostatniego badania zorganizowanego przez Chart-Track wynika jedynie, że po tygodniu premierowym sprzedaż produkcji studia Hello Games mocno spadła.
Sytuację gry obserwować będziemy uważnie. Jak tylko pojawią się nowe detale, nie omieszkamy się nimi z Wami podzielić.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler