Twórcy Hellblade opowiadają o tym, jak tworzyli scenki przerywnikowe

Deweloperzy zrobili użytek z nowoczesnych rozwiązań przetwarzania obrazu zarejestrowanego przy pomocy motion capture.

@ 28.07.2016, 20:04
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

Twórcy Hellblade opowiadają o tym, jak tworzyli scenki przerywnikowe

Hellblade: Senua's Sacrifice to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier akcji, opracowanych przez studio Ninja Theory. Ekipa nie ujawniła jeszcze oficjalnej daty premiery tytułu, niemniej jednak regularnie podsyła rozliczne materiały filmowe, mające na celu podgrzanie atmosfery przed nadchodzącym debiutem.

Najnowszy dziennik dewelopera skupia się na technologii, jaką studio opracowało przy współpracy z Epic Games oraz innymi firmami. Dzięki niej możliwe jest przenoszenie animacji zarejestrowanych techniką motion capture bezpośrednio do gry. Pozwala to zaoszczędzić na czasie, a przy okazji rezultaty są lepsze niż w przypadku tradycyjnych metod animowania.

Aby zobrazować całość programiści z Ninja Theory nagrali scenę, a następnie w ciągu zaledwie minut zintegrowali ją z inną, przygotowaną wcześniej. Niebywałe możliwości inżynierów zatrudnionych w firmie sprawiły, że zdobyła ona za swoje rozwiązania nagrodę za Najlepszą Grafikę w Czasie Rzeczywistym oraz Interaktywność.

Koniecznie zerknijcie na film poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:22, 29.07.2016
No fantastyczne! Niesamowity efekt finałowej scenki. Technologia obecnie daje niesamowite możliwości, o których jeszcze parę lat temu można było tylko pomarzyć. Dzięki temu tak realistyczne cutscenki, że wciągamy się w grę jak przy oglądaniu dobrego filmu.
0 kudosremik1976   @   10:22, 29.07.2016
Stara szkoła robienia cutscenek. Za to kiedyś uwielbiałem gry, a taka cutscenka przygotowana z dbałością o najmniejszy szczegół i wykorzystująca najnowsze technologie nieosiągalne dla silników gier była super nagrodą za przejście jakiegoś etapu gry przynajmniej dla mnie. Dziś niestety musimy się zadowalać syfem robionym na silniku gry. Na szczęście są jeszcze perełki choć bardzo nieliczne.
0 kudosomen89   @   00:18, 31.07.2016
Film wygląda świetnie, czekam niecierpliwie na tę grę Szczęśliwy A co do filmików na silniku gry... nie uważam ich za "syf", w obecnych czasach one i tak wyglądają świetnie a jest sporo gier, w których one są wymagane, jak np. wszelakie RPG. Nikt by nie chciał by postać, którą gra w cutscence wyglądała zupełnie inaczej, niż ta którą steruje a wiadomo, że w pre-renderowanych filmikach nie da się tego zrobić.
0 kudosremik1976   @   09:07, 31.07.2016
W tej grze wyglądają tak samo tylko nieporównywalnie ładniej więc jest to do zrobienia, ale oczywiście z RPG masz rację chociaż tylko w przypadku używania w grach kreatora postaci. Wszystko zależy od chęci. Ja tam lubię takie graficzne majstersztyki. Dziś w zasadzie są do obejrzenia tylko jako tech dema, a kiedyś to właśnie było cutscenką.