Digital Foundry testuje demo Resident Evil 7
Ekipa Digital Foundry postanowiła sprawdzić jak zachowuje się demo Resident Evil 7 na PlayStation 4.
Po latach niedomówień i plotek wreszcie ujawniono nowy kierunek dla siódmej odsłony Resident Evil, zaprezentowanej podczas konferencji Sony na E3 2016. Capcom porzuca utartą formułę strzelanin trzecioosobowych i stawia na widok pierwszoosobowy. Wersja demonstracyjna jest już dostępna dla subskrybentów PlayStation Plus, a za jej analizę zabrali się specjaliści z Digital Foundry.
Akcja gry toczy się w 20 lat po Resident Evil 6, więc nowa odsłona służy jednocześnie za sequel oraz restart całego cyklu, a przynajmniej tak powinniśmy ją traktować. Celem jest immersja oraz typowy survival z elementami grozy. Przejście na kamerę pierwszoosobową, wraz ze stonowanym oświetleniem i dźwiękami otoczenia, tworzy zapadające w pamięć wrażenia, choć nie zawsze z właściwych powodów.
Nowa gra to świeży silnik i zupełnie nowa jakość. Silnik - nazwany tytularnie RE Engine - generuje realistyczne cienie, autentyczne powierzchnie, a także płynną animację przy prędkości 60 klatek na sekundę. Zardzewiały metal, zakurzone słoiki i drewniane belki wyglądają jak żywe, w czym pomaga dodatkowo skromne oświetlenie.
Analizę jakości wykonania dema Resident Evil 7 możecie zobaczyć poniżej, filmik zdradza kilka intrygujących spojlerów, więc uważajcie. Nasz test demka niebawem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler