Gameplay z 1666: Amsterdam, gry od reżysera Assassin's Creed
Dziennikarz nagrał fragment prezentacji gry - możemy rzucić okiem na gameplay.
Tajemnicze 1666: Amsterdam to gra, którą tworzył Patrice Desilets, reżyser pierwszych dwóch odsłon serii Assassin's Creed. Po zakończeniu przygody z asasyńską sagą, facet pracował w THQ, gdzie tworzył właśnie omawiany tytuł, ale gdy jego studio po upadku amerykańskiego wydawcy przejęła firma Ubisoft, Desilets został zwolniony.
Słuch o projekcie następnie zaginął, ale ostatnio temat wrócił na salony. Spekulowało się, że Ubisoft wznowiło prace nad grą, ale tymczasem wyszło na jaw, że prawa do marki, jak i samego kodu, powróciły w ręce jej ojca. Obecnie nie trwają prace nad rozwojem produkcji, ale zdaje się, że Patrice Desilets poszukuje wydawcy, który byłby w stanie zainwestować w tytuł i tym samym umożliwić jego powstanie.
Poniższe fragmenty gameplayu pochodzą z niedawnej prezentacji i zostały nagrane przez dziennikarza Brandona Sheffielda. Zaprezentowana tam rozgrywka pochodzi z wersji przeznaczonej na PlayStation 3 i Xboksa 360, bo na te platformy docelowo powstawało 1666: Amsterdam. Jak możemy wyczytać w opisie do nagrania, motywem samej gry jest "bycie gorszym, niż sam diabeł". Główny bohater posiada więc umiejętności kontroli szczurów czy też czarnych kocurów, najpewniej przy pomocy czarnej magii. Wygląda to trochę dziwnie i na pierwszy rzut oka raczej średnio ciekawie, ale gdyby autor otrzymał pokaźny budżet na dokończenie prac i mógł przenieść grę na obecne konsole, to kto wie co by z tego wyszło?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler