Dreamfall Chapters - zobacz jak gra wygląda po przejściu na silnik Unity 5
Zaktualizowany silnik graficzny Dreamfall Chapters sprawia, że produkcja wygląda wyśmienicie.
Studio Red Thread, twórcy Dreamfall Chapters, postanowiło jakiś czas temu, że zmieni zastosowany w swojej grze silnik graficzny. Zdecydowano się na Unity 5, a efekty pracy grafików oraz inżynierów możemy już podziwiać zarówno na poniższych screenach, jak i w samej grze.
Na Steam już wkrótce pojawi się czwarty rozdział Dreamfall Chapters. Z tej okazji deweloperzy opublikowali specjalną, podrasowaną wersję tytułu. Tym razem nie chodzi jednak o drobne poprawki stabilności, czy kosmetyczne zmiany. Twórcy zdecydowali się bowiem wymienić napędzający ją silnik graficzny.
Zastosowane narzędzie, Unity 5, pozwoliło grafikom rozwinąć skrzydła i wprowadzić wiele zaawansowanych rozwiązań. Podczas rozgrywki zobaczymy znacznie lepsze cieniowanie, bardziej naturalnie wyglądające dynamiczne oświetlenie, bogatsze w szczegóły postaci oraz ostrzejsze tekstury. Cena aktualizacji, jak twierdzi szef studia, była duża, ale jeśli decyzję miano by podjąć jeszcze raz, nic nie uległoby w tej kwestii zmianie.
"Setki tysięcy dolarów to kupa pieniędzy. Wiedząc to, co wiemy dzisiaj, decyzja o zmianie silnika byłaby znacznie trudniejsza," wyjaśnia Ragnar Tørnquist. "Tak czy tak byśmy to jednak zrobili. Chrzanić to, było warto", dodaje.
Poniżej zerknąć możecie na nowe fotki, a jeśli chodzi o grę odświeżona - wciąż powstająca edycja - dostępna jest całkowicie za darmo na steam. Nie zawiera ona jednak wszystkich epizodów, a jedynie próbkę tego, co czeka nas w finalnej wersji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler