Divinity: Grzech Pierworodny II - ujawniono pierwsze konkrety na temat rozgrywki, datę premiery oraz pokazano prawie godzinny gameplay
Kampania crowdfundingowa Divinity: Grzech Pierworodny II uruchomiona za pośrednictwem serwisu Kickstarter przyniosła oczekiwane rezultaty - wystarczyło niespełna 12 godzin, by zakładany pułap pół miliona dolarów został osiągnięty, a następnie przekroczony.
Materdea @ 27.08.2015, 14:17
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
pc
Kampania crowdfundingowa Divinity: Grzech Pierworodny II uruchomiona za pośrednictwem serwisu Kickstarter przyniosła oczekiwane rezultaty - wystarczyło niespełna 12 godzin, by zakładany pułap pół miliona dolarów został osiągnięty, a następnie przekroczony. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat gry, zaś na YouTubie pojawił się gameplay z jej prototypu.
Historia zaprezentowana w nowym Divinity różni się nieco od tej, którą mieliśmy już okazję podziwiać - tym razem wcielimy się w użytkownika źródła. Warto przypomnieć, że to właśnie przeciwko nim walczyliśmy w pierwszej części - już - serii Grzech Pierworodny.
Twórcy Grzechu Pierworodnego II, studio Larian, zapowiadają, że od wyboru pochodzenia bohatera (którego, ponownie, sami wykreujemy) zależy nie tylko reakcja postaci niezależnych na niego samego, ale także zadania poboczne, które będziemy mogli otrzymać!
Do drużyny przyłączymy maksymalnie trzech kompanów, co niejako łączy się z trybem wieloosobowym. W produkcji Larianu multiplayer przybierze standardową, kooperacyjną formułę wspólnego podróżowania i wykonywania zadań, ale zaskoczy fanów czymś zupełnie innym - sprzecznością współpracy. Gracze nie zawsze będą musieli ze sobą działać, a niejednokrotnie - kierowani własnymi celami, niekiedy sprzecznymi z towarzyszem - działali na własną rękę.
Oprócz tego stopień interakcji ze światem, który był tak znany z "jedynki" (np. zniszczenie beczki z olejem i podpalenie terytorium, na którym stoją przeciwnicy), zostanie jeszcze bardziej rozszerzony, zaś linie dialogowe mogą być zupełnie inne dla - dajmy na to - krasnoluda oraz człowieka.
Divinity: Grzech Pierworodny II wyposażone zostanie w nowy system tworzenia przedmiotów, a także w niespotykany wcześniej "crafting umiejętności". Chodzi o możliwość łączenia zwykłych, codziennych rzeczy, np. oleju z poszczególnymi skillami, by kreować coraz potężniejsze ich warianty - na tym przykładzie dodajemy deszcz i powstaje "oleisty deszcz". Dzięki temu nie dość, że możemy porazić oponentów prądem, to jeszcze ich podpalić.
W grze pojawią się także "źródłowe umiejętności", wymagające "źródłowych punktów" - elementy te nierozerwalnie wiążą się z fabułą i pochodzeniem protagonisty. Source Skills, jak brzmią w oryginale, są bardzo potężne i nie będą wykorzystywane zbyt często. Głównie przez to, że energia potrzebna do ich wytworzenia, a więc Source Points, okażą się rzadkością.
Walka zostanie nie tylko usprawniona pod kilkoma technicznymi aspektami, ale również otrzyma nowe mechanizmy i warianty taktyczne. Jednym z nich jest zastosowanie pociągnięcia/popchnięcia przeciwnika, aby np. zrzucić go ze skarpy. Do tego producenci szykują system osłon, który pomoże nam w redukcji otrzymywanych obrażeń.
Larian Studios potwierdziło, że Divinity: Grzech Pierworodny II zadebiutuje najwcześniej w 2017 roku! Na razie grupą docelową są posiadacze komputerów osobistych.
Na koniec mamy dla Was pierwszy gameplay nagrany z kontynuacji Grzechu Pierworodnego z 2013 roku. Materiał został sporządzony przez popularnego twórcę w serwisie YouTube o pseudonimie AngryJoe. Jest to bardzo wczesna wersja gry tzw. pre-alfa. Mimo to pozwala przyjrzeć się najważniejszym mechanizmom i zmianom zaaplikowanym przez deweloperów. Film trwa prawie godzinę!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler