W Wiedźminie 3 nie ma ekranów wczytywania

CD Projekt RED podeszło do Wiedźmina 3 bardzo ambitnie. Po raz pierwszy w serii dostaniemy bowiem w pełni otwarty świat, który będzie się dało eksplorować bez żadnych ograniczeń.

@ 28.04.2015, 13:23
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

W Wiedźminie 3 nie ma ekranów wczytywania

CD Projekt RED podeszło do Wiedźmina 3 bardzo ambitnie. Po raz pierwszy w serii dostaniemy bowiem w pełni otwarty świat, który będzie się dało eksplorować bez żadnych ograniczeń. Co ważne, podczas zwiedzania nie zobaczymy żadnych ekranów wczytywania.

Jeden z przedstawicieli CD Projekt RED, niejaki Jonas Mattsson, rozmawiał niedawno z ekipą portalu Gamespot. Podczas wywiadu Mattsson zdradził, że środowisko w "Wiedźminie Trzecim" nie zostało podzielone na żadne sektory. Cały świat da się przemierzyć bez oglądania jakiegokolwiek ekranu wczytywania. Można wszędzie dobiegnąć, jeśli zdecydujemy się nie korzystać z opcji szybkiego podróżowania.

"Kaer Morhen [region na północy]. To zupełnie odrębny poziom. Ale w całym otwartym świecie, nie ma wczytywania. Możesz podróżować i plątać się gdzie chcesz".

"Nie ma żadnego wczytywania. Tylko kiedy włączasz grę, albo kiedy zginiesz lub korzystasz z szybkiego podróżowania. Czas wczytywania podczas tego ostatniego zależny jest od odległości, na jaką chcesz się przemieścić. Jeśli to jakieś bliskie miejsce, czas wczytywania będzie krótki".

Mattsson podkreślił, że rozwiązanie takie było dla deweloperów bardzo ważne. Chcieli, aby w ten sposób doznania z rozgrywki były jeszcze lepsze. Czy rzeczywiście będzie tak pięknie, jak przedstawia to deweloper? Przekonamy się już 19 maja. Wtedy bowiem Wiedźmin 3 trafi do sprzedaży. Kupić będzie można wersje dla komputerów PC lub konsol Xbox One i PlayStation 4.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   13:46, 28.04.2015
Gdyby okazało się, że faktycznie nie będziemy oglądać czarnego ekranu przechodząc przez drzwi albo wchodząc do miasta to będzie to ogromy plus gry. Już Wiedźmin 2 zmierzał w podobną stronę, tam zamiast długiego loadingu (pozdrawiam część pierwszą) erkan się po prostu ściemniał na krótką chwilę. Coraz bardziej czekam aż gra się ukarze. Trzeba będzie pod ME rozbić namiot żeby dorwać jakiś egzemplarz Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   18:05, 28.04.2015
A co jak będziemy przechodzili z innego terenu ?? o tym była gadka że tylko poprzez przejście tam z jakiegoś terenu pod inny będzie wczytywanie
0 kudosDawidci   @   18:09, 28.04.2015
To pięknie, teraz pozostaje tylko zrobić uprade PCta Szczęśliwy
Brak ekranów wczytywania, tak mało, a jednocześnie tak dużo Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   13:56, 29.04.2015
W Wiedźminie te ekrany wczytywania nie były złe, ale było ich po prostu za dużo.
0 kudosshuwar   @   09:15, 01.05.2015
Mnie najbardziej w grach denerwuje wczytywanie przy wchodzeniu do pomieszczeń. Przez to często odpuszczam odwiedzenie jakiejś izby, żeby nie marnować czasu na ładowanie.
0 kudossebogothic   @   14:16, 02.05.2015
W obrębie hubów nie będzie ekranów wczytywania, ale pomiędzy nimi i przy szybkiej podróży już tak. Póki co znamy następujące huby: okolice Wyzimy z prologu, zamek w Wyzimie, Kaer Morhen z przyległościami, Novigrad i okolice + Ziemie Niczyje oraz archipelag Skellige.
0 kudosJackieR3   @   16:20, 02.05.2015
Cytat: shuwar
Mnie najbardziej w grach denerwuje wczytywanie przy wchodzeniu do pomieszczeń. Przez to często odpuszczam odwiedzenie jakiejś izby, żeby nie marnować czasu na ładowanie.

Rozumiem że masz na myśli Skyrim.No dziwne to faktycznie.Wielki otwarty świat a tu mała budka i trza wczytywać. Zdziwiony Ale raczej mnie to nie irytowało,dla mnie ekrany wczytywania to sprawa drugo a nawet trzeciorzędna.Parę sekund poczekać? W czym problem ?
0 kudosshuwar   @   17:22, 02.05.2015
Najbardziej denerwowało mnie to chyba w Wiedźmine 1.
0 kudosGuilder   @   18:21, 02.05.2015
Cytat: JackieR3
Rozumiem że masz na myśli Skyrim.No dziwne to faktycznie.Wielki otwarty świat a tu mała budka i trza wczytywać. Zdziwiony Ale raczej mnie to nie irytowało,dla mnie ekrany wczytywania to sprawa drugo a nawet trzeciorzędna.Parę sekund poczekać? W czym problem ?
Moim zdaniem zależy to od kilku czynników. Po pierwsze długość trwania wczytywania. W Skyrimie poza naprawdę nielicznymi wyjątkami ładowanie trwało bardzo krótko (do pięciu sekund), więc nawet przy dużej częstotliwości nie wpadałem w stan zniecierpliwienia. Druga sprawa to wygląd takiego ekranu. Znowu przykład Skyrima: podczas ładowania wyświetlały się podpowiedzi wyjaśniające historię lub mechanikę gry. Co więcej, pomocne podpowiedzi. Zanim przeczytałem i przeanalizowałem tekst, już grałem.
Przy takich rozwiązaniach te niedogodności są bardziej znośne. A to przecież jest banalne do zaprogramowania.
Dodaj Odpowiedź