Płatne mody Skyrim w Steam Workshop odchodzą w zapomnienie

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że moderzy bawiący się kodem gry Skyrim będą w stanie zarabiać na swoich kreacjach.

@ 28.04.2015, 12:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Płatne mody Skyrim w Steam Workshop odchodzą w zapomnienie

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że moderzy bawiący się kodem gry Skyrim będą w stanie zarabiać na swoich kreacjach. Jak się jednak okazuje, koncepcja się nie przyjęła, a w związku z tym Valve postanowiło z niej zrezygnować.

Jak czytamy w poście firmy Valve, zamieszczonym na łamach portalu Steam Community, płatne modyfikacje okazały się bardzo kontrowersyjnym tematem, a w związku z tym, Valve postanowiło z nich zrezygnować. Osoby, które zapłaciły za jakiegokolwiek moda mogą liczyć na zwrot pieniędzy.

"Zamierzamy usunąć możliwość płacenia z warsztatu gry Skyrim. Wszyscy Ci, którzy wydali pieniądze na moda otrzymają refundację pełnej kwoty. Rozmawialiśmy z ludźmi z Bethesdy i zgadzają się z nami".

"Zrobiliśmy to ponieważ stało się dla nas jasne, że nie rozumieliśmy co dokładnie robiliśmy. Udostępniliśmy wiele funkcji przez ostatnie lata, pozwalających społeczności tworzyć i otrzymywać część profitów, w przeszłości wszystkie zostały przyjęte dobrze. W tym przypadku jest jednak inaczej".

Płatne mody Skyrim w Steam Workshop odchodzą w zapomnienie
Oczywiście chodziło o to, aby twórcy modów mieli szansę zarobić na swoich kreacjach. Do tej pory wszystko, co przygotowują, udostępniają całkowicie za darmo. Taka "zabawa" bez zarobku nie jest oczywiście niczym złym, niemniej jednak nikt nie jest w stanie poświęcić się jej na poważnie. Valve liczyło na to, że może uda im się to zmienić.

"Myśleliśmy, że dzięki temu dostaniemy lepsze mody, zarówno darmowe, jak i płatne. Chcieliśmy więcej świetnych modów, stających się świetnymi projektami, jak Dota, Counter-Strike, DayZ oraz Killing Floor, i chcieliśmy aby dochodziło do tego naturalnie, aby każdy mógł spróbować".

"Przeceniliśmy jednak różnice pomiędzy naszymi wcześniejszymi - udanymi - modelami dzielenia się zyskami, a modami płatnymi, dostępnymi w ramach warsztatu Skyrim. Rozumiemy społeczności naszych gier, ale wkroczenie w rozwiniętą społeczność moderów Skyrim nie było zbyt dobrym pomysłem".

Co ciekawe, Bethesda także postanowiła zabrać głos w sprawie.

"Po dyskusji z Valve i wsłuchaniu się w naszą społeczność, płatne mody zostaną usunięte ze Steam Workshop. Mimo że mieliśmy dobre intencje, Wasz głos jest czysty - nie chcecie takiej funkcji. Waszej wsparcie jest dla nas najważniejsze, słyszymy Was".

Jesteście zawiedzeni? Czy uważacie, że mody jednak powinny być udostępniane całkowicie za darmo? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.

Sprawdź także:
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Premiera: 11 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslukas94mos   @   16:30, 28.04.2015
Już mogli dodać opcje dotacji, np. nie jestem zmuszony za płacenie tych 5€ tylko mogę zapłacić ile chce.


"Waszej wsparcie jest dla nas najważniejsze, słyszymy Was"." chyba literówka ;)
0 kudosremik1976   @   17:53, 28.04.2015
Ciekawe o co poszło, bo przecież kupowanie modów nie jest obowiązkiem. Jakaś pokrętna ta wypowiedź i właściwie nic nie wyjaśnia. Podejrzewam, że w płatnych modach pojawiała się zawartość licencjonowana i dlatego to zniknęło. To w zasadzie była by jedyna rzecz która mogła zawalić ten moim zdaniem dobry pomysł. Nie od dziś wiadomo, że w modach pojawiają się rzeczy w których łamie się prawa autorskie innych twórców. Jak w grę nie wchodzi kasa to przymyka się na to oko, ale jak zaczyna się zarobek na czyjeś pracy to nie ma zmiłuj się i ktoś upomni się o swoją dolę lub odszkodowanie. I tu chyba właśnie o to chodzi.
0 kudosDawidci   @   18:21, 28.04.2015
Lud zaprotestował i słowa stały się zaniechaniem Szczęśliwy
Cytat: lukas94mos
Już mogli dodać opcje dotacji, np. nie jestem zmuszony za płacenie tych 5€ tylko mogę zapłacić ile chce.

Dobry pomysł, ale raczej na Steam nic takiego nie wskoczy, zysków stronie by to nie generowało Szczęśliwy
0 kudoslukas94mos   @   18:56, 28.04.2015
Niby by nie generowało ale dlaczego to steam z bethesdą mają brać 75% zysków z modów które robią gracze poświęcając przy ty swój czas... steam? steam zaczyna być firmą gdzie myślą że wszystko sie należy dla nich. W sumie steam by miało generowane zarobki, może nie takie duże ale zawsze.
0 kudosDawidci   @   19:04, 28.04.2015
Mi chodziło o te bezpośrednie wpływy Szczęśliwy Bo na pewno coś by to Steamowi dawało
Rozumiem i się z Tobą całkowicie zgadzam, pobieranie większości z tego co twórcy powinni dostawać nie jest fair, jak ktoś będzie naprawdę chciał wesprzeć modera, sam by mógł poszukać i sypnąć groszem. Niestety coraz częściej te większe firmy robią skoki na kasę w coraz to inne sposoby, eh, życie
0 kudosagresor90a   @   19:40, 28.04.2015
Tutaj właśnie był taki problem że wraz z wrzuceniem moda twórca tracił prawa autorskie na rzecz stema
No niestety ale przy minimalnej wypłacie 100$ czyli musiał zarobić 400$ z czego steam dostawał aż 75% Zadziorny
To to jest śmieszne i nic dziwnego że ludzi szybko zareagowali negatywnie
Było też sporo modów o żenującym poziome
Chociaż pomysł dobry steam powinien się bardziej zastanowić
0 kudosfrycek88   @   14:33, 29.04.2015
I dobrze i tak się nie wydawało to sensowne i wykonalne.
Dodaj Odpowiedź