Obcy: Izolacja pierwotnie miał być grą TPP

Obcy: Izolacja to jedna z najlepszych gier zeszłego roku. Tytuł zadebiutował na wszystkich liczących się platformach i zdobył zarówno uznanie graczy, jak i krytyków.

@ 05.03.2015, 13:32
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Obcy: Izolacja pierwotnie miał być grą TPP

Obcy: Izolacja to jedna z najlepszych gier zeszłego roku. Tytuł zadebiutował na wszystkich liczących się platformach i zdobył zarówno uznanie graczy, jak i krytyków. Co ciekawe, jego finalne założenia były inne od tych, które pierwotnie planowano. Mieliśmy bowiem dostać grę TPP.

W sieci pojawił się materiał wideo z wczesnej, prototypowej wręcz wersji Obcy: Izolacja. Co ciekawe, dość istotnie różni się ona od finalnego produktu, który zagościł na dyskach twardych naszych komputerów i konsol. Gra zmieniła bowiem perspektywę, z której obserwujemy świat. Pierwotnie wszystko mieliśmy widzieć zza pleców bohaterki (TPP), ale finalnie zdecydowano się na FPP. Dlaczego? Wyjaśnia kreatywny dyrektor, Alistair Hope.

"Różnica pomiędzy pierwszą, a trzecią [osobą] była ogromna. W trzeciej osobie czułeś się jak uczestnik gry Obcy. Ale w pierwszej osobie czułeś się, jak uczestnik Obcego".

Jak nie trudno wywnioskować, chodzi po prostu o klimat. Odczucia zdają się być mocniejsze, kiedy mamy do czynienia z perspektywą z pierwszej osoby. Doznania są mniej przerażające, kiedy bohatera widzimy przed sobą. A może macie odmienne zdanie? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.


Sprawdź także:
Obcy: Izolacja

Obcy: Izolacja

Premiera: 07 października 2014
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, SWITCH

Alien: Isolation to kolejny projekt studia Creative Assembly znanego głównie za sprawą świetnych gier strategicznych, a konkretniej serii Total War. Tym razem deweloper w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   13:39, 05.03.2015
Czy ja wiem. Dead Space potrafiło wystraszyć mimo trzecioosobowego widoku. Kwestia dyskusyjna Uśmiech
0 kudosFox46   @   13:58, 05.03.2015
Też wyglądało to fajnie, a nie mogli dać wyboru zmiana kamery na widok z trzeciej albo z pierwszej osoby.
0 kudosMicMus123456789   @   18:57, 05.03.2015
Fakt są wyjątki jak Dead Space, że mimo trzeciej osoby można się wystraszyć, ale widok z pierwszej osoby zawsze potęguje wszystkie uczucia i doznania płynące z gry.
0 kudosLoczek3545   @   12:42, 06.03.2015
Moim zdaniem perspektywa nie ma dużego znaczenia co do klimatu. Jeśli założeniem było TPP to mogło tak zostać, po prostu mogli dodać opcję FPP ;). Możliwość wyboru by była bardziej sprawiedliwa, bo jeden lubi tak, a drugi tak Uśmiech .