Na ile przesadzone są skoki na siano w serii Assassin's Creed? Naukowcy sprawdzili
Obok wspinania się na wielkie konstrukcje, drugim moim ulubionym zajęciem w Assassin's Creed jest skakanie do stogów siana z tychże budynków.
Dirian @ 25.02.2015, 19:33
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, psp, xbox 360, wiiu, ps4, xbox one
Obok wspinania się na wielkie konstrukcje, drugim moim ulubionym zajęciem w Assassin's Creed jest skakanie do stogów siana z tychże budynków. Choć lot zawsze kończył się pomyślnie i bez niespodzianek, to jednak jakoś tak cieszył. Nawet, jeżeli był mało realny.
Nie trzeba nikomu specjalnie tłumaczyć, że zeskoczenie z 70-metrowej wieży katedry Notre Dame w Paryżu do wozu z sianem w realnym życiu zakończyłoby się, no cóż, śmiercią, a przynajmniej trwałym kalectwem. Studenci fizyki z angielskiego Uniwersytetu Leicaster postanowili sprawdzić wiarygodność skoków, jakie przygotowało Ubisoft w swoich grach, dokonując szeregu rozmaitych obliczeń. Swoją pracę udostępnili tutaj. Wnioski, jakie wyciągnęli, prezentują się następująco:
"Podczas gdy stóg siana z pewnością amortyzuje upadek, to ilość siana [w grze - dop. red.] jest zawsze taka sama, niezależnie od tego, z jakiej wysokości bohater skacze. Zdrowy rozsądek podpowiada, że wysokość tej pokrywy z siana powinna odpowiadać odległości skoku, jaki wykonuje postać. Wynika to ze wzrastającej energii kinetycznej skoczka, którą należy odpowiednio rozprowadzić." - czytamy w dokumencie.
Chłopaki odnieśli się do skoku z katedry w Akkce, z pierwszego Assassin's Creed, będącego najdłuższym lotem w tej grze. Według nich, jest on zupełnie absurdalny i niemożliwy do przeżycia, biorąc pod uwagę fakt, iż wóz z sianem w Assassin's Creed ma tylko około 1.5 metra wysokości. Taka kupa siana zapewni amortyzację, przy której wyjdziemy bez szwanku, jedynie w przypadku skoku z około 12-13 metrów. Jeżeli zaś chodzi o wysokość, przy której najpewniej byśmy się połamali, ale jednak przeżyli, to oszacowano ją na maksymalnie 50 metrów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler