Tryb zombie w Call of Duty: World at War został prawie anulowany

Call of Duty: World at War, podobnie jak poprzednie odsłony, posiadał dwa najważniejsze dla serii modele zabawy: kampanię dla pojedynczego gracza oraz dynamiczne pojedynki wieloosobowe.

@ 05.02.2015, 09:48
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps2, ps3, xbox 360, wii

Tryb zombie w Call of Duty: World at War został prawie anulowany

Call of Duty: World at War, podobnie jak poprzednie odsłony, posiadał dwa najważniejsze dla serii modele zabawy: kampanię dla pojedynczego gracza oraz dynamiczne pojedynki wieloosobowe. Do tego dochodził też tryb z zombie w roli głównej, którego prawie skasowano.

W trakcie prezentacji podczas imprezy D.I.C.E. szef studia Treyarch, Mark Lamia, opowiedział co nieco na temat gry Call of Duty: World at War. Wyjaśnił on, że tryb z zombie powstawał całkowicie w sekrecie. Deweloperzy tworzyli go po godzinach, aż w pewnym momencie zauważyli, że daje im on mnóstwo przyjemności. W rezultacie Lamia zdecydował się przekonać Activision do tego, aby pozwolili im go umieścić w grze, nawet w formie jakiejś drobnostki do odblokowania.

"Jako szef studia jestem odpowiedzialny za dostarczenie gier naszemu wydawcy oraz naszym partnerom biznesowym. Wedle klasycznego zarządzania, odpowiednią rzeczą, rozsądną rzeczą było upieranie się przy tym, aby ekipa przestała się odrywać do pracy i skupiła na tym, co mieliśmy opracować, a przy czym mieliśmy już lekkie opóźnienie", wyjaśniał Lamia. "Niektórzy z zarządzających marką byli całkowicie przeciwni zombie oraz trybem rozgrywki z nimi, uważali, że to będzie dla niej hańba".

Tryb zombie w Call of Duty: World at War został prawie anulowany
"Były też osoby, które uważały, że musiałem podjąć decyzję już wtedy, albowiem mogło to całkowicie zrujnować proces powstawania gry. Prawie to uczyniłem i byłby to zdecydowanie jeden z największych błędów w mojej karierze".

Na szczęście zdecydowano się dalej rozwijać koncepcję, z czego chyba wielu graczy jest dzisiaj zadowolonych.

"Podjęliśmy właściwą decyzję podążając za zabawą, podążając za pasją oraz stawiając na ekipę pełną dedykacji".

Call of Duty: World at War zadebiutowało w 2008 roku. Tytuł nie był szczególnie porywający, ale zombiaki faktycznie dawały radę. Graliście? Jakie macie zdanie w temacie? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.

Sprawdź także:
Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

Premiera: 14 listopada 2008
PC, PS2, PS3, XBOX 360, WII, DS

Piąta część kultowej serii first-person shooterów wywodzącej się z komputerów osobistych. Call of Duty odświeżyła w znaczący sposób rynek strzelanek pierwszoosobowych za ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?