Dying Light na PS4 w pełnym 1080p, ale na XONE poniżej tej rozdzielczości

Ekipa Digital Foundry wzięła na warsztat najnowszy projekt wrocławskiego Techlandu, Dying Light. Z wstępnych badań produkcji wynika, że śmiga ona w pełnym 1080p (1920 x 1080) na PlayStation 4, ale już poniżej tej rozdzielczości na Xboksie One.

@ 29.01.2015, 11:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Dying Light na PS4 w pełnym 1080p, ale na XONE poniżej tej rozdzielczości

Ekipa Digital Foundry wzięła na warsztat najnowszy projekt wrocławskiego Techlandu, Dying Light. Z wstępnych badań produkcji wynika, że śmiga ona w pełnym 1080p (1920 x 1080) na PlayStation 4, ale już poniżej tej rozdzielczości na Xboksie One.

To, że Xbox One ma problemy z generowaniem oprawy w pełnym 1080p nie jest żadną nowością. Wiele gier mutliplatformowych korzystało na nim z rozdzielczości niższej od tej, dostępnej na PlayStation 4. Spekuluje się, że to wina mocy obliczeniowej platformy Microsoftu, niemniej jednak w miarę jak deweloperzy będą opanowywać jej architekturę "problem" powinien zniknąć. Jest na to przynajmniej spora szansa, podobnie było bowiem w przypadku PS3.

Wracając jednak do tematu, ekipa Digital Foundry postanowiła wstępnie przeanalizować grę Dying Light na konsolach obecnej generacji. Z badań wynika, że produkcja działa z prędkością 30 klatek na sekundę, a spadki - niezależnie od platformy - są bardzo rzadkie. Nieco lepiej w tym przypadku radzi sobie PlayStation 4.

Konsola Sony ma także przewagę, jeśli chodzi o rozdzielczość. Na PS4 gramy w pełnym 1080p (1920 x 1080), podczas gdy na Xboksie One mamy 1536 x 1080. Różnica jest równa 20% oczywiście na niekorzyść sprzętu Microsoftu. Co ciekawe, Xbox One posiada lepsze filtrowanie anizotropowe, co sprawia, że tekstury zdają się ostrzejsze.

Na koniec dołączam materiał filmowy przygotowany przez redaktorów.
 





Sprawdź także:
Dying Light

Dying Light

Premiera: 27 stycznia 2015
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, SWITCH, PS5, XBOX X/S

Dying Light to stworzona przez firmę Techland gra akcji, w której największy nacisk położono na elementy survivalu, jak również kooperację pomiędzy graczami.Dying Light p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:10, 29.01.2015
Ano XO ma ostrzejsze, ale coś za coś, zapewne gdyby XO miało te 1080p to nie ma mowy o ostrzejszych teksturach. Microsoft samo sobie jest winne że wydało taki nie inny sprzęt zamiast pójść do konkurencji i złożyć wydajniejszą maszynkę do grania to zrobili to samo co SONY i nawet z tego powodu że SONY było pierwsze (JAKO EX miało mieć wydajniejszy układ którego miała nie mieć konkurencja) to MS składał u AMD głupota....... zwłaszcza że SONY nie ma mamony a Microsoft ją ma i to mnóstwo....
Wychodzi na to że obie firmy chciały zaoszczędzić mocno na tej generacji.
0 kudosJ3DAJ   @   12:57, 29.01.2015
Całkiem niedawno czytałem news w którym to Microsoft twierdził że zwolnił więcej pamięci eSRAM dla developerów. Pamiętam też jak twórcy Dying Light to zachwalali i mówili o zwiększeniu płynności na XO Szczęśliwy Aż strach pomyśleć jaka to była wcześniej "płynność".

Najbardziej martwi mnie ta nowa metoda marketingu, czyli "1080p" które nie ma nic wspólnego z natywnym 1080p. Nie przypominam sobie by w tym przypadku ludzie byli informowani o tej "nowatorskiej" rozdzielczości przed premierą. Podobny trik zastosowano w ostatnim Call of Duty, a ja na miejscu tych ludzi którzy te gry na XO kupili, czułbym się po prostu oszukany.

Lepsze AF to zapewne złudzenie pochodzące z filtra PP, tak jak w przypadku innych gier. Wątpię by zwiększali AF podczas gdy musieli wyłączyć VSync żeby FPSy nie spadały do 15, co zaowocowało rwaniem obrazu, a i tak nie utrzymali tych 30.