Dying Light na PS4 w pełnym 1080p, ale na XONE poniżej tej rozdzielczości
Ekipa Digital Foundry wzięła na warsztat najnowszy projekt wrocławskiego Techlandu, Dying Light. Z wstępnych badań produkcji wynika, że śmiga ona w pełnym 1080p (1920 x 1080) na PlayStation 4, ale już poniżej tej rozdzielczości na Xboksie One.
Ekipa Digital Foundry wzięła na warsztat najnowszy projekt wrocławskiego Techlandu, Dying Light. Z wstępnych badań produkcji wynika, że śmiga ona w pełnym 1080p (1920 x 1080) na PlayStation 4, ale już poniżej tej rozdzielczości na Xboksie One.
To, że Xbox One ma problemy z generowaniem oprawy w pełnym 1080p nie jest żadną nowością. Wiele gier mutliplatformowych korzystało na nim z rozdzielczości niższej od tej, dostępnej na PlayStation 4. Spekuluje się, że to wina mocy obliczeniowej platformy Microsoftu, niemniej jednak w miarę jak deweloperzy będą opanowywać jej architekturę "problem" powinien zniknąć. Jest na to przynajmniej spora szansa, podobnie było bowiem w przypadku PS3.
Wracając jednak do tematu, ekipa Digital Foundry postanowiła wstępnie przeanalizować grę Dying Light na konsolach obecnej generacji. Z badań wynika, że produkcja działa z prędkością 30 klatek na sekundę, a spadki - niezależnie od platformy - są bardzo rzadkie. Nieco lepiej w tym przypadku radzi sobie PlayStation 4.
Konsola Sony ma także przewagę, jeśli chodzi o rozdzielczość. Na PS4 gramy w pełnym 1080p (1920 x 1080), podczas gdy na Xboksie One mamy 1536 x 1080. Różnica jest równa 20% oczywiście na niekorzyść sprzętu Microsoftu. Co ciekawe, Xbox One posiada lepsze filtrowanie anizotropowe, co sprawia, że tekstury zdają się ostrzejsze.
Na koniec dołączam materiał filmowy przygotowany przez redaktorów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler