Permanentna śmierć w Wiedźmin 3: Dziki Gon?

Twórcy Wiedźmin 3: Dziki Gon zorganizowali w poniedziałek specjalny stream, w którym prezentowali najważniejsze elementy swojej gry.

@ 28.01.2015, 19:44
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Permanentna śmierć w Wiedźmin 3: Dziki Gon?

Twórcy Wiedźmin 3: Dziki Gon zorganizowali w poniedziałek specjalny stream, w którym prezentowali najważniejsze elementy swojej gry. Podczas gdy deweloperzy nadawali, gracze mogli zadawać pytania. Na część z nich projektanci postanowili odpowiedzieć.

W trakcie minionego już streamu z Wiedźmin 3: Dziki Gon deweloperzy prezentowali swoją produkcję, jednocześnie notując co ciekawsze pytania graczy. Na część z nich przygotowano następnie odpowiedzi, a w rezultacie dowiedzieliśmy się kilku ciekawych detali na temat gry.

Z odpowiedzi wynika, że CD Projekt RED eksperymentuje z trybem rozgrywki, w którym śmierć będzie permanentna. Po zgonie stracimy zapisaną rozgrywkę i będziemy zmuszeni do tego, aby rozpocząć zabawę od początku. Jako że deweloperzy tylko eksperymentują, nie wiemy czy model zabawy trafi do gry, czy nie.

Permanentna śmierć w Wiedźmin 3: Dziki Gon?
Idąc dalej, Wiedźmin 3: Dziki Gon duży nacisk kładzie na podejmowanie decyzji. Co ciekawe, nasze wybory z części drugiej także będą miały na świat "trójki" wpływ. Zaraz po rozpoczęciu zabawy spotkamy postać niezależną, która przedstawi nam to, co działo się wcześniej. Będziemy mogli też zdecydować czy chcemy daną decyzję skorygować, czy nie.

System alchemii działa inaczej, niż do tej pory. Wystarczy raz uwarzyć napój, aby korzystać z niego na zawsze. Medytacja będzie uzupełniać braki, a największą trudnością, jeśli chodzi o mikstury będzie zdobycie składników koniecznych do ich przygotowania.

Z medytacją związana jest bardzo kuriozalna sytuacja. Otóż medytować można wszędzie, gdzie będziemy w stanie zbudować ognisko, ale przy ognisku innych ludzi nie da się tego robić.

I to by było na tyle. Kończąc, przypomnę, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje już w maju. Platformami docelowymi są komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   20:21, 28.01.2015
"Kończąc, przypomnę, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje już w maju. "
No oby Puszcza oko
0 kudosFestus_   @   21:54, 28.01.2015
Myślę, że permanentna śmierć będzie wprowadzona jako osobny tryb gry, który odblokujemy dopiero po przejściu gry w trybie normalnym/trudnym. Podobne rozwiązanie było w Batmanie, a w Wiedźminie jak do tej pory też były różne trudności rozgrywki. To rozwiązanie wydaje się być najrozsądniejsze, bo utrata zapisu gry nie każdemu przypadnie do gustu. Niektórzy chcą po prostu cieszyć się fabułą bez potrzeby ważenia eliksirów, skupianiu się na rozwijaniu postaci i ulepszaniu ekwipunku. Deweloperzy na pewno zdają sobie z tego sprawę.

Nowy system ważenia bardzo mi się podoba. Wiem, że dużo graczy cieszyło ważenie odpowiednich mikstur i ich zażywanie w przygotowaniu do trudnej walki i oni pewnie będą nieco zawiedzeni, ale mnie to nużyło, wolałem rozgrywkę w normalnym trybie trudności, gdzie nie musiałem bawić się w eliksiry za często.

Co do medytacji sytuacja wcale nie wydaje mi się kuriozalna - wiedźmin był indywidualistą, rzadko kiedy podróżował z losowymi osobami i zachowywał wszelkie środki bezpieczeństwa. W związku z tym medytowanie przy ognisku spotkanych na szlaku osób nie jest zbyt racjonalne.
0 kudosFox46   @   22:31, 28.01.2015
Szkoda że jedna mikstura działa na zawsze, to nadawało klimat grze a teraz to ułatwili do granic możliwości.
0 kudosThorus01   @   01:18, 29.01.2015
No troche dziwne to rozwiązanie ale zobaczymy jak sprawdzi sie w praktyce.
0 kudosdenilson   @   07:53, 29.01.2015
Cytat: Fox46
Szkoda że jedna mikstura działa na zawsze, to nadawało klimat grze a teraz to ułatwili do granic możliwości.
Może pomyślą o tym patencie dla najłatwiejszego poziomu trudności, bo jeśli będzie to dla wszystkich no to słabo.
0 kudosshuwar   @   08:15, 29.01.2015
No ale czekajcie, toż w W2 z tego co pamiętam był taki tryb - "koszmar" czy coś w ten deseń, który charakteryzował się tym, że zdobywaliśmy osiągnięcie, gdy nie zginęliśmy podczas rozgrywki ani razu... "czy coś takiego" (to takie ulubione powiedzenie mojej córki) Puszcza oko
0 kudosUxon   @   09:56, 29.01.2015
@Festus W dwójce był już na starcie dostępny poziom trudności "nagła śmierć", gdzie zgon Geralta był równoznaczny z końcem gry i nie dało się wczytać zapisu. Poza tym, nie trzeba wcale na nim grać, moim zdaniem to dobrze, że różnice w poziomach w poprzednich częściach były tak znaczne. Na łatwym można było przejść jedną ręką z wyłączonym monitorem, trudny wymagał już niezłej wprawy. Ogólnie wybierasz ten, który Ci najbardziej pasuje i każdy znajdzie swój ulubiony z pewnością też tutaj.
0 kudospetrucci109   @   10:15, 29.01.2015
To rozwiązanie z miksturami jak dla mnie trafione, nie każdy musi lubić siedzieć i ważyć mikstury przez 20 minut.
Co do permanentnej śmierci to mam nadzieję, że to rozwiązanie tylko na najwyższym poziome trudności. Osobiście nie lubię, żeby gra była tak trudna, że aż irytująca.
0 kudosFox46   @   12:41, 29.01.2015
Cytat: petrucci109
To rozwiązanie z miksturami jak dla mnie trafione, nie każdy musi lubić siedzieć i ważyć mikstury przez 20 minut.


Stworzenie mikstury to raptem klika sekund rodem z FC3, wystarczyło mieć odpowiednie składniki.
0 kudosshuwar   @   12:49, 29.01.2015
Hm... mikstury podobały mi się w W2, musiałem dobrze przemyśleć każde tworzenie, by mi potem nie zbrakło surowca na przygotowanie czegoś ważniejszego. No ale liczę na to, że CDP wie co robi.
0 kudosKreTsky   @   12:50, 29.01.2015
Permanentna śmierć na drugie plastiku to bardzo fajny pomysł ;]
0 kudosIgI123   @   13:55, 29.01.2015
Tą permamentą śmierć można oszukać, na przykład resetując kompa gdy pasek życia zacznie niebezpiecznie się zbliżać do 0.
No i fajnie że potwierdzili iż można będzie przenieść zapisy z poprzedniej części. Pewnie znowu będzie to miało malutki wpływ na przebieg zabawy, ale to i tak fajny smaczek.
Dodaj Odpowiedź