DirectX 12 nie będzie wymagać nowej karty grafiki

Wiadomości o Microsofcie oraz najnowszym systemie operacyjnym tej firmy - Windowsie 10 - w ostatnich dniach jest coraz więcej.

@ 24.01.2015, 16:14
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc, sprzęt

DirectX 12 nie będzie wymagać nowej karty grafiki

Wiadomości o Microsofcie oraz najnowszym systemie operacyjnym tej firmy - Windowsie 10 - w ostatnich dniach jest coraz więcej. Nic dziwnego, wszak gigant z Redmond zorganizował konferencję poświęconą nowinkom, jakie szykuje dla graczy w 2015 roku. Mówiono na niej nie tylko o "dziesiątce", ale również o nowej odsłonie bibliotek DirectX. Zapowiedziano również promocję związaną z darmowym Windowsem 10, przeniesieniem Fable Legends na PC, a także cross-platformową rozgrywką pomiędzy PC, a Xboksem One.

DirectX 12, jak potwierdził Mike Ybarra z Microsoftu, nie będzie wymagać od gracza nowej karty grafiki. Krótko mówiąc - jeśli chciałbyś zobaczyć DX12 w akcji, nie musisz kupować kolejnej grafy. Sterowniki zawarte w Windowsie 10 wystarczą, byś w pewnym stopniu mógł poczuć "next-genowego" DirectX-a.

"Przy kartach z DX 11.1, przewagę weźmie duża część sterowników oraz oprogramowania, które będzie z Windowsem 10, ale jeśli chcesz pełnych korzyści z używania DirectX 12, będziesz potrzebował karty grafiki z DX12 na pokładzie” - to tylko jeden z cytatów z wczorajszej konferencji.

DirectX 12 nie będzie wymagać nowej karty grafiki
Co ciekawe, na wspomnianym pokazie używane były grafiki właśnie wyposażone w DirectX 11, o czym przypomniał również Mike:

"Teraz nie jesteśmy jeszcze w stanie ujawnić wszystkiego o DirectX 12. Możemy powiedzieć, iż blisko współpracujemy ze wszystkimi naszymi partnerami, aby zapewnić najnowocześniejszym maszynom do grania spójność z DirectX 12. Wliczając w to czipy Maxwell, Kepler i Fermi, od firmy NVIDIA, czwartą generację procesorów Core od Intela i sprzęt od AMD oparty na Graphics Core Next (GCN). Więcej informacji na temat DX12 ujawnimy w marcu, na imprezie GDC [Game Developers Conference - przyp. Mat]".

Przedstawione informacje brzmią niezwykle optymistyczne, jeśli mówimy w kontekście graczy stricte PeCetowych. To może być udany, 2015 rok!

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   09:50, 25.01.2015
Czyli DX12 nie będzie można zainstalować na Win 8 / 7?
0 kudosguy_fawkes   @   10:02, 25.01.2015
UP: To nic dziwnego. MS od lat prowadzi politykę wypuszczania nowego API tylko dla najnowszych Windowsów.
Ja jestem nastawiony bardzo, bardzo sceptycznie. Zawsze, gdy zbliża się premiera kolejnej Windy, MS reklamuje ją jako idealny system dla graczy, a potem wychodzi z tego krowi placek. Cross-platformowe granie? Nie chciałbym nic mówić, ale tym mamiono nas już lata temu i niewiele z tego wyszło. Dumny
Proponuję przypomnieć sobie Vistę i sposób, w jaki ją reklamowano - że DX10, że next-gen, że super, że Crysis i Alan Wake, kupujcie, kupujcie. A potem okazało się, że ten pierwszy może wyglądać praktycznie tak samo na XP, a drugi stał się konsolowym exclusivem, przynajmniej na dłuższy czas, a potem, gdy w końcu wyszedł na PC, DX10 nie potrzebował. ;)
0 kudosFox46   @   13:00, 25.01.2015
Na dobrą sprawę w Windowsie 10 mając np: GTXa 770 niby tam będą biblioteki DX10 ale ile skorzystasz z ich dobrodziejstwa ?? 40-50%?? jak dobrze pójdzie.

Tak czy siak musisz kupić kartę z obsługą DX12 by w 100% cieszyć się pełnymi możliwościami. Teraz pytanie jakie te możliwości są jaki jest przeskok między DX11 a DX12.