Twórcy serii Amnesia oraz gry SOMA chcę odżywić gatunek horrorów

Studio Frictional Games, twórcy serii Amnesia oraz gry SOMA, przyznaje, że ich celem jest przywrócenie popularności wirtualnym horrorom oraz odżywienie tego zapomnianego przez wielu i mocno skostniałego, cierpiącego na brak innowacji, gatunku.

@ 08.01.2015, 09:54
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

Twórcy serii Amnesia oraz gry SOMA chcę odżywić gatunek horrorów

Studio Frictional Games, twórcy serii Amnesia oraz gry SOMA, przyznaje, że ich celem jest przywrócenie popularności wirtualnym horrorom oraz odżywienie tego zapomnianego przez wielu i mocno skostniałego, cierpiącego na brak innowacji, gatunku.

Najnowszym dziełem studia Frictional Games jest gra SOMA. Tytuł winien zadebiutować na rynku jeszcze w tym roku, ale na chwilę obecną nadal nie jesteśmy pewni z czym będziemy mieć do czynienia. Wiadomo jedynie, że dostaniemy reprezentanta horrorów, który, wedle deweloperów, spróbuje zapewnić doznania dogłębnie wpływające na grającego. Dzisiaj garść nowości.

"Naprawdę mam nadzieję, że ludzie poczują, iż jest to świeże doświadczenie. Jest wiele gier, które ograniczają się do uciekania przed potworami i myślę, że wielu ludzi jest już na to niewrażliwych", wyjaśnia Thomas Grip, szef studia, podczas rozmowy z GamingBolt.

"Naszym celem w przypadku SOMA jest odżywienie gatunku horrorów, jak to uczyniła Amnesia. Czy będzie ona tak samo przerażająca? Tak myślę! Nie dzięki bieganiu i chowaniu się, obecnemu w Amnesia, ale ze względu na głębsze, bardziej psychologiczne doznania".

Twórcy serii Amnesia oraz gry SOMA chcę odżywić gatunek horrorów
Jednym z elementów, wyróżniających grę mają być przeciwnicy, całkiem odmienni od tego, do czego zdążyliśmy przywyknąć.

"Potwory nie są przeciwnikami w takim sensie, jak w grach pokroju Resident Evil czy Outlast. Będzie ich bardzo mało, a my jesteśmy ostrożni, aby ich nie nadużywać".

Potwory, które staną na naszej drodze, zobaczymy tylko w kilku miejscach i nie zawsze będą one nastawione wrogo. Gracz nigdy nie będzie pewny co do tego, jak postępować z napotkanym stworem.

"Mamy nadzieję, że to wzbudzi poczucie paranoi, bo nie będziesz pewny, jak podejść do potworów, które spotkasz na swojej drodze. Stwory będą też miały różne 'zasady', które będziesz musiał odkryć. Na niektóre nie będzie się dało patrzeć, inne reagują tylko na dźwięk itd. Więc nie tylko nie wiesz czy dany stwór jest niebezpieczny czy nie, ale musisz też znaleźć odpowiedni sposób na podejście do niego".

Kończąc, przypomnę, że SOMA zadebiutuje na rynku jeszcze w tym roku. Wśród platform docelowych wymienia się komputery PC oraz konsolę PlayStation 4.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   10:22, 08.01.2015
Czekam na tą grę z niecierpliwością. Amnesia bardzo mi się podobała.
0 kudosUxon   @   20:09, 08.01.2015
Ja również. Jedna z najbardziej intrygujących gier bliskich premiery. W zasadzie niewiele o niej wiadomo, ale to tylko dobrze. Nie chcę wiedzieć więcej przed jej odpaleniem. Zbyt dużo informacji może tylko zaszkodzić, jak na razie ta aura tajemniczości wokół SOMA jest tylko na plus.
PS "chcę odżywić"?? Puszcza oko
0 kudoszbychu5511   @   20:01, 10.01.2015
Pierwsza część Amnesi była, a nadal jest bardzo dobra np; pod względem budowania napięcia. Dobrze ze słuch o tej grze nie zaginął i premiera pewnie coraz bliżej. Uśmiech
0 kudosfronczakgames   @   15:06, 18.01.2015
Te chłopaki, to potrafią coś wymyślić! Bardzo fajny patent jeżeli chodzi o te potwory. Mam nadzieję, że gra zadowoli fanów tego gatunku, a jak nie ich to przynajmniej mnie. Ciekawie zapowiada się zmiana, jeżeli chodzi o tej gatunek. Czekam!