Gameplay z Until Dawn pokazuje, jak powinno się robić interaktywne horrory

Pierwsze prezentacje Until Dawn niespecjalnie przykuły moją uwagę, ale po tym, co zobaczyłem dzisiaj, oglądając poniższy gameplay, jestem kupiony w 100%.

@ 16.12.2014, 13:44
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4

Gameplay z Until Dawn pokazuje, jak powinno się robić interaktywne horrory

Pierwsze prezentacje Until Dawn niespecjalnie przykuły moją uwagę, ale po tym, co zobaczyłem dzisiaj, oglądając poniższy gameplay, jestem kupiony w 100%. Jeżeli jesteście fanami wszelakich samograjów i do tego lubicie thrillery / horrory, to już teraz powinniście odkładać pieniądze.

Fabuła Until Dawn opowiada nam historię grupy młodych ludzi, którzy znajdują się w górskim ośrodku. Wyjechali tam w rocznicę śmierci dobrej znajomej, by poukładać sprawy i odsapnąć. Wyjazd przebiegał zgodnie z planem, do momentu pojawienia się w okolicy groźnego psychopaty, zamierzającego wymordować nastolatków. Całość przypomina więc horror kategorii B, ale nic w tym dziwnego - przy realizacji wątku fabularnego pracują specjaliści z Hollywood. Fani Piły i podobnych tytułów poczują się tu jak w domu i czeka na nich wiele nawiązań do tytułów z srebrnego ekranu.

Poniższy gameplay przedstawia scenkę z udziałem Sam, jednej z bohaterek produkcji. Warto zwrócić uwagę na precyzję, z jaką ekipa Supermassive Games przygotowała model dziewczyny - jej twarz, figura oraz sposób poruszania się, prezentują najwyższy poziom. Podobnie jak pełne detali otoczenie, czy budujące świetny, wypchany grozą klimat, udźwiękowienie. Pozostaje trzymać kciuki, by gra była przepełniona podobnymi, do zaprezentowanej w materiale, scen.

Debiut Until Dawn zaplanowano na luty 2015. Gra jest tytułem ekskluzywnym dla PlayStation 4.


Sprawdź także:
Until Dawn

Until Dawn

Premiera: 25 sierpnia 2015
PS4

Until Dawn to gra przygotowana przez ekipę Supermassive Games, a przeznaczona jest wyłącznie dla posiadaczy konsoli PlayStation 4. Until Dawn przedstawia losy ośmiu bo...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   13:58, 16.12.2014
Wygląda przyzwoicie. Szkoda, że tylko na PalayStation.
0 kudosbinio1   @   14:39, 16.12.2014
Nie wiem Dirian czym się tak podnieciłeś przecież to mdły interaktyw w stylu popierdółek od mizernej quantic dream. Until Dawn nie wyróżnia się niczym od Heavy Rain i całkowitego bezgameplayowego badziewia Beyond: Dwie Dusze. To dla mnie fana prawdziwych horrorów i wielbiciela gier i chociażby Indigo, "gry" (przez gardło nie przechodzi) tego typu to profanacja tego gatunku. DNO i kupa mułu dla bezmózgich dzieciaków co wysiłek szarych komórek ograniczają do wyboru klawisza DNO! Ps: Alien izolacja dla tego sektora ZAKAZANA!!!
0 kudosDirian   @   14:54, 16.12.2014
Cytat: binio1
DNO i kupa mułu dla bezmózgich dzieciaków co wysiłek szarych komórek ograniczają do wyboru klawisza DNO!

Po prostu nie rozumiesz idei gier tego typu. W nich nie chodzi o wysilanie szarych komórek, tylko uczestnictwo w interaktywnym filmie, gdzie obserwujemy wydarzenia na ekranie i mamy na nie pewien wpływ. Nie każdemu musi się ten styl zabawy podobać, ale widać jest zapotrzebowanie na ten gatunek, skoro powstają kolejne produkcje. Nie trzeba od razu najeżdżać na coś, co nie przypadło ci do gustu, gdy innym może się podobać.
0 kudosFox46   @   15:17, 16.12.2014
Niektórych jarają takie gry nie mniej jednak dzięki bogu takie gry się dobrze albo wyśmienicie nie sprzedają.
Mimo to twórcy dalej brną w tak słabą rozgrywkę, licząc tym samym że uda im się przebić progi sprzedażowe, oraz że ich nowy gatunek czyli Interaktywna gra będzie nowym gatunkiem który będzie tak popularny jak FPS czy TPP. Dzięki bogu do tego daleka droga, mnie jak i wielu taka gra nie jara ani nawet nie robi wrażenia bo to tak jakbym oglądał kiepski Horror klasy B. Czyli po prostu .....nuda.
A binio1 ma rację, choć nie ukrywajmy Heavy Rain był bardzo dobrym tytułem bo to on rozpoczął tą interaktywną rozgrywkę. Na pierwszy raz to robiło WOW i sprawiało OK wrażenie. Ale zaś przy takim Beyond: Dwie Dusze wypadło to naprawdę średnio, a Until Down widać biegnie w tym samym kierunku.

Jeżeli taki Quantic Dream nie wymyśli czegoś nowego do swoich Interaktywnych gierek to długo na rynku nie zabawią. Podobnie może być w przypadku Supermassive Games.
0 kudosbinio1   @   17:34, 16.12.2014
Jak się zdążyłeś chyba zorientować Fox46 to Heavy Rain jest lekko wyróżniony. Ale co do pierwowzoru takiego gatunku to już bym polemizował bo to trend starszy niż węgiel ba a nawet powiedziałbym że powstały w prehistorii naszej branży bo już w 1993 a to za sprawą Star Wars: Rebel Assault przykładowo. Dirian to nie kwestia gustu to manifest przeciwko całkowitemu odkorowaniu i próbie wyłudzania kasy na czymś czym po prostu nie jest. Także ocena jakości takiej produkcji też daje wiele do myślenia tym bardziej że to teren w którym tak naprawdę gracz nie porusza się. "Grafika" (jej jakość) w takim prymitywie to pojęcie względne
0 kudoszbychu5511   @   22:22, 16.12.2014
Już nie robi takiego wrażenia jak przy pierwszej zapowiedzi, nie bardzo mnie raduje tego typu zabawa. Pozostaje mnie czekać na inne gry z uniwersum Horror.
Dodaj Odpowiedź