Dying Light jednak nie trafi na PlayStation 3 i Xboksa 360!

Studio Techland dziś w nocy podzieliło się z nami dość zaskakującą informacją. Otóż na kilka miesięcy przed premierą Dying Light, postanowiono poinformować o skurczeniu się listy docelowych platform.

@ 29.10.2014, 09:38
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps3, xbox 360

Dying Light jednak nie trafi na PlayStation 3 i Xboksa 360!

Studio Techland dziś w nocy podzieliło się z nami dość zaskakującą informacją. Otóż na kilka miesięcy przed premierą Dying Light, postanowiono poinformować o skurczeniu się listy docelowych platform. Skreślono z niej dwie wysłużone już konsole, a mianowicie PlayStation 3 i Xboksa 360.

Skąd taka decyzja? Oddajemy głos twórcom:

"To projekt next-gen w pełnym tego słowa znaczeniu. Do 200 tysięcy wyświetlanych obiektów. Obiektów poddanych realistycznej fizyce i oświetleniu, z rozgrywką w rozległym, otwartym świecie z rozbudowanym systemem rozwoju postaci i sztandarową technologią Natural Movement. Połączenie wszystkich tych elementów ma swoje wymagania" - napisali przedstawiciele studia w liście do graczy.

"Z tego powodu, po wewnętrznych testach doszliśmy do wniosku, że nie mamy wyboru i musimy zrezygnować z konsol poprzedniej generacji, wydając Dying Light wyłącznie na Xbox One, PlayStation 4 i PC. (…) W celu zapewnienia zabawy z Dying Light na najwyższym poziomie, zdecydowaliśmy się na wydanie gry bez żadnych kompromisów na trzy najsilniejsze systemy dostępne obecnie na rynku. Dzięki temu zaznacie pełnych i najlepszych wrażeń z zabawy, niezależnie od platformy, na jakiej będziecie grać.

Mamy nadzieję, że rozumiecie trudną decyzję, jaką musieliśmy podjąć. Data premiery jest już blisko i nie możemy się już doczekać, by zaprezentować Wam Dying Light w najlepszej możliwej formie. Czekamy na Wasze wrażenia po tym, jak tylko wypuścimy grę w styczniu 2015."
- tłumaczą przedstawiciele zespołu deweloperskiego.

Widocznie więc Dying Light na PlayStation 3 i Xboksie 360 nie działało tak, jak powinno, bo kilkuletnim już maszynom brakowało mocy. Techland nie chciał wypuszczać na rynek gry, która nie spełniałaby oczekiwań, lub też była zauważalnie gorsza od edycji przeznaczonej na PC i nowsze konsole. Nie ma się specjalnie co rozwodzić nad tym faktem - to dobra decyzja, choć z pewnością u części graczy wywoła zawód. Czasami tak jednak bywa, że dopiero po czasie nanosi się poprawki do wcześniejszych koncepcji.

Dying Light na PC, PlayStation 4 i Xbox One wyląduje 30 stycznia 2015.


Sprawdź także:
Dying Light

Dying Light

Premiera: 27 stycznia 2015
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, SWITCH, PS5, XBOX X/S

Dying Light to stworzona przez firmę Techland gra akcji, w której największy nacisk położono na elementy survivalu, jak również kooperację pomiędzy graczami.Dying Light p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   12:40, 29.10.2014
Bardzo dobrze niech wszyscy developerzy porzucą te graty i niech dadzą do zrozumienia że nie będą dalej wspierać pirackiej braci z przerobionym PS 3 i x-klocem 360 jednocześnie nie wykorzystując przez to potencjału PC i konsol Nowej Generacji.
0 kudoszvarownik   @   13:38, 29.10.2014
Cytat: luki505
Bardzo dobrze niech wszyscy developerzy porzucą te graty i niech dadzą do zrozumienia że nie będą dalej wspierać pirackiej braci z przerobionym PS 3 i x-klocem 360 jednocześnie nie wykorzystując przez to potencjału PC i konsol Nowej Generacji.
Dlaczego nie? Jak dana gra nadaje się na starsze urządzenia, to ja nic złego nie widzę we wspieraniu posiadaczy X360/PS3, zwłaszcza, że miliony osób cały czas posiadają te konsole, ba, one cały czas się nieźle sprzedają. Dla deweloperów oznacza to szanse na większy zysk, a gracze, którzy nie chcą na razie kupować "next-genów" mają w co grać.

Oczywiście jeżeli tytuł ma być zryty i do du^&%, to lepiej olać past-geny, tak jak zrobił to Techland. Niemniej fajnie, że np. wyjdzie AC: Rogue na X360 / PS3, nowy PES itd.

No i nie generalizujmy, że użytkownicy tych konsol to piraci. Prędzej można tak powiedzieć o PC-towcach, co tez będzie dużym przekłamaniem. Są gracze i piraci, ale nazywanie od razu całego grona osób mianem "pirackiej braci" jest mocno nie na miejscu.
0 kudosFox46   @   14:43, 29.10.2014
Cytat: luki505
Bardzo dobrze niech wszyscy developerzy porzucą te graty i niech dadzą do zrozumienia że nie będą dalej wspierać pirackiej braci z przerobionym PS 3 i x-klocem 360 jednocześnie nie wykorzystując przez to potencjału PC i konsol Nowej Generacji.


Tym postem wrzuciłeś wszystkich do jednego wora..... Poirytowany a Potencjał PC to hamuje XO i PS4 a nie X360 i PS3. I nie wiem o jakim potencjale nowej generacji piszesz...
Ten potencjał zostanie wykorzystany wraz z nadchodzącymi grami np: Wiedźmin 3, a nie wiem czy rozumiesz znaczenie słowa "potencjał" wydajność PS4 i XO została już sprawdzona i te konsole nie mają takiego potencjału jakie miało X360 i PS3.
0 kudosomen89   @   18:29, 29.10.2014
Moim zdaniem dobrze, że Daying Light nie wyjdzie na past genach niż jeśli miałoby być w jakimś stopniu okrojone z pewnych elementów, tak jak np. "śródziemie: Cień Mordoru", które wydanie na starych konsolach ma przypłacić zubożonym systemem Nemesis, który przecież jest sercem tejże gry. Myślę, że to ukłon w stronę graczy aby nie wydawać im produktu gorszej jakości, więc zdecydowanie na plus Uśmiech
Cytat: Fox46

wydajność PS4 i XO została już sprawdzona i te konsole nie mają takiego potencjału jakie miało X360 i PS3.

Zgadzam się, w tej generacji konsol nie będzie aż takiego przeskoku technologicznego jak pomiędzy PS2 a PS3, być może ta generacja potrwa krócej od poprzedniej bo sprzęt będzie za słaby na nowe gry.
0 kudosfebra1976   @   18:48, 29.10.2014
Nie mam nic przeciwko nowej generacji lecz wydawanie gier tylko na nią, to już inna historia.
Jak to się mówi "przyroda", gdy PC jest słaby a na PS4 czy XO jak na razie nie ma co liczyć.
Jednak takich jak ja są setki tysięcy, kupa ludzi która nie kupi gry teraz tylko za rok-dwa, lub wcale.
0 kudosdenilson   @   11:50, 30.10.2014
Pomału dochodzimy do momentu wymiany konsol. Twórcy musieli postawić sobie krótkie pytanie, czy chcą bardziej skupiać się na nowszej generacji i dać trochę ładniejszą grę. Osobiście poczekam z 2-3 lata zanim ją kupię. Względy sprzętowe i może wtedy konsole będą trochę tańsze.
0 kudosFox46   @   17:20, 19.11.2014
Cytat: denilson
Pomału dochodzimy do momentu wymiany konsol. Twórcy musieli postawić sobie krótkie pytanie, czy chcą bardziej skupiać się na nowszej generacji i dać trochę ładniejszą grę. Osobiście poczekam z 2-3 lata zanim ją kupię. Względy sprzętowe i może wtedy konsole będą trochę tańsze.


Za ile ?? za rok już cena będzie około 1100zł i już wtedy uważam że warto będzie kupić nawet choćby obydwie maszynki. Obecna generacja spada o wiele szybciej z ceny niż poprzednia generacja. Po prostu jaki sprzęt taka cena i tyle w temacie.
0 kudosdenilson   @   17:53, 19.11.2014
Tylko że nie mam takiego ciśnienia. Dlatego jak już to za 3 lata sobie kupię PS4/XONE.
0 kudosderm   @   21:56, 19.11.2014
Cytat: denilson
Tylko że nie mam takiego ciśnienia. Dlatego jak już to za 3 lata sobie kupię PS4/XONE.

I dobrze myślisz bo co to za nowa generacja konsol,jeśli już na starcie ma problem z generowaniem grafiki Full Hd?Przecież to dla komutera ze średniej półki to nie jest żaden problem.Prawdopodobnie za dwa może trzy lata to na tych pseudo Nextgenach nie da się w nic zagrać.
0 kudosremik1976   @   22:16, 19.11.2014
Szkoda, że gra nie wyjdzie na stare konsole. Ich strata, a najnowsze konsole znowu dostaną port ze starych konsol delikatnie odświeżony. Widocznie ta stówka więcej za najnowszą wersję gry jest pokusą nie do odparcia dla producentów gier, a raczej dla ich wydawców. Ja tam się na nextgeny nie wybieram więc mojej kasy nie zobaczą.
0 kudosFox46   @   22:24, 19.11.2014
Cytat: derm
Cytat: denilson
Tylko że nie mam takiego ciśnienia. Dlatego jak już to za 3 lata sobie kupię PS4/XONE.

I dobrze myślisz bo co to za nowa generacja konsol,jeśli już na starcie ma problem z generowaniem grafiki Full Hd?Przecież to dla komutera ze średniej półki to nie jest żaden problem.Prawdopodobnie za dwa może trzy lata to na tych pseudo Nextgenach nie da się w nic zagrać.


A dziwisz się ?? jak PS4 ma gorszy procek od PS3, a jedynie GPU "wydajne" choć nie ukrywajmy mogło by być wydajniejsze, XO ma 50% gorsze GPU od PS4. Ale nie ma co już wieszać psów na tej generacji, dostaliśmy taką nie inną generację trzeba się z tym pogodzić.
Jedynie można liczyć na fakt że do 2018 zapowiedzą nową generację, bo ciągnięcie jej do 2020 to by była spora przesada.
0 kudosderm   @   23:17, 19.11.2014
Powiem Ci,że dziwię się.PS3 czy X360 to był przeskok technologiczny a te nowe to po prostu PC przeciętnej klasy.Jakoś nie wyobrażam sobie tego,żeby to miało dotrwać do 2018.
0 kudosFox46   @   00:50, 20.11.2014
Cytat: derm
Powiem Ci,że dziwię się.PS3 czy X360 to był przeskok technologiczny a te nowe to po prostu PC przeciętnej klasy.Jakoś nie wyobrażam sobie tego,żeby to miało dotrwać do 2018.


Co ciekawe coraz więcej ludzi zwiastuję/obawia się że czasy przeskoków generacji rodem PSX/PS2/PS3 przeminęły na dobre. I że dziewiąta generacja to nie będzie nic szczególnego. Mam nadzieje że tak nie będzie, bo dla innych brak przeskoku technologicznego to poważny minus, oraz pewnego rodzaju upadek Konsol.

Wiele ludzi przy PSX/Xbox/PS2/X360/PS3 mówiło sobie wkładam płytkę gram nie martwię się o wymagania. A z PCtowców się śmiali że co 3 lata wymieniają kompy. Przy tak słabej generacji to będzie niemal to samo co na PC że co 3-4 lata trzeba będzie kupić nową konsolę (kolejna generację) bo ta jest już za słaba.
Nie wspominam już nawet że do gier Konsolowych wychodzą już patche w dniu premiery zupełnie jak na PC, więc Konsole pewnego rodzaju przestały być tym Bastionem wygody i komfortu.
Bo nie okłamujmy się konsole nie dotykały takie przypadki jak na PC a doczekaliśmy się takich czasów gdzie w grach spadki klatek były cholernie odczuwalne na konsoli, kiedyś to było nie do pomyślenia dziś to jest już normą. Już nie ma wkładam płytkę i gram komfortowo, tylko coraz częściej jest wkładam płytkę i czekam na Patche bo komfort z grania taki jak w cale.
Jeżeli dalej będą wychodzić tak kiepskie gry że nawet konsole będą miały mocne spadki FPS to naprawdę będzie kiepsko.

I nie jest to wina iż gry są mocno zaawansowane technologicznie, to jest tylko i wyłącznie wina Developera że nie dopracowuję sowiego tytułu tak jak powinien.
0 kudosremik1976   @   09:01, 20.11.2014
Na to czy konsole pokażą swoja nextgenowość trzeba jeszcze trochę poczekać. PS3 na początku też niewiele pokazało, a czasami serwowało gry gorzej wyglądające niż na swoim poprzedniku. Teraz jest chyba lepiej pod tym względem i to od samego początku. Porównajcie sobie wygląd i działanie gier z początków istnienia danej generacji i pod koniec jej istnienia. Teraz dzieje się dokładnie tak samo jak z poprzednimi generacjami tylko trzeba dać tym ludziom trochę czasu na ogarniecie tematu. Killzone i DriveClub pokazują, że nextenowość jest tylko brak dopracowania i staranności producentów gier. Jeżeli nauczą się robić gry pod konkretne konsole to będzie tylko lepiej. Te konsole przecież mają odpowiednią moc tylko trzeba nauczyć się odpowiedniego programowania gier na nie. Myślę, że problemy jakie się teraz pojawiają wynikają z tego, że pochopnie oceniono możliwości konsol i nie zadbano o prawidłowe zarządzanie zasobami konsol i takie beztroskie działania się teraz mszczą. Studia którym zależy na swoim rozwoju na pewno udowodnią, że te konsole są w stanie zadziwić gracza. Tak na pewno będzie tylko muszą zacząć robić w końcu gry na te konsole, bo z takim powolnym tempem wydawania gier będą się uczyć latami jak zrobić dobra grę na konsolę.
0 kudosFox46   @   12:26, 20.11.2014
Cytat: remik1976
PS3 na początku też niewiele pokazało

Kłóciłbym się oj kłóciłbym się.
Od tego zacznijmy że PS3 było 2 albo nawet 3 razy trudniejsze w tworzeniu gier aniżeli to co teraz jest w PS4. Wiec nie wiem o jakim oswajaniu piszesz, rozumiem dla początkującego developera ale dla weteranów to bułka zmasłem, już nie wspominam o wypowiedziach wielu bardzo wielu developerów na zasadzie "Tworzenie pod PS4 jest o wiele łatwiejsze od PS3, nie sprawia już tylu problemów"
Cytat: remik1976
Te konsole przecież mają odpowiednią moc

Jasne jakim cudem Poirytowany jak PS4 ma przecież żałośnie słaby procesor gorszy od CELLa no tak "Nexzt-Genowośc", CELL był niemałym przeskokiem technologicznym, SONY olało jego rozwój mimo iż jego potencjał był ogromny. AMD i swojego JAGUARA mogą co najwyżej i napisze tu bardzo brzydko w dupę wsadzić bo ten procek jest bardzo słaby. Po 8 latach zamiast dać przeskok technologiczny to wręcz się cofamy i dostajemy konsole z gorszym procesorem. A procek też jest bardzo ważny wyobraź sobie PS4 z procesorem o wydajności 2-3 razy mocniejszej niż obecnie + 50% wydajniejszą kartą. To była by konsola nowej generacji. XO po OC ma wydajniejszy procesor od PS4 Poirytowany (a Microsoft doskonale wiedział że ten procesor jest gorszy od Cella, i że podkręcenie go sprawi że będzie wydajniejszy od PS4, wszak to ten sam procesor ), a samo pchanie się w "wydajne GPU" to nie jest najmocniejsze rozwiązanie. Bo wszystko idzie na jedną czynność na granie, gdzie potem podczas innych procesów Procesor nie wyrabia. Co już były nie jedne głosy w tej sprawie.

Z tego cop wiadomo INTEL chciał dać o wiele wydajniejszy układ CPU i GPU, Baaa nawet AMD coś tam chciało dać swojego ale SONY chciało aby produkcja PS4 byłą tańsza a co za tym szło, słabszy jeden z układów GPU albo CPU.

Oczywiście PS4 czy XO nie jest tragiczne ale jest mocnym rozczarowaniem, zwłaszcza że dziwnym trafem SONY i Microsoft nie zagłębiało się w publikowanie dogłębniej swojej specyfikacji swojego sprzętu i małymi krokami Developerzy musieli to robić, ujawniać co tak naprawdę mamy w swojej konsoli, zapewne wielu bardzo wielu nie myślało że w ich PS4 JAGUAR jest nie niext-genowy procesor który wypada gorzej od CELLA.

Jaka cena taki sprzęt samym układem graficznym rynku nie zawojujesz, skoro teraz są takie nie inne problemy w grach to za 2-3 lata obawiam się że to będzie GAME OVER dla ósmej generacji.
Ja wiem że tworzenie gier na Konsolach jest inne, ale gdyby był wydajny procesor z odpowiednią ilością jednostek do dyspozycji to tworzenie było by jeszcze łatwiejsze, co za tym idzie 1080p w grach uzyskiwalibyśmy z palcem w dupie. A gdyby był jeszcze wydajniejszy GPU to i miejsce na 60 klatek by się znalazło. Z tym że wtedy takie PS4 i XO nie kosztowało by 1700zł-2000zł a ze 2800zł-3000zł.

Osobiście wielu by ta cena różnicy by nie zrobiła, bo i tak nie było w co pogrywać przez rok i wielu konsola się kurzyła, a za ten czas zaoszczędzić kasę i kupić po roku albo po 1,5 wydajną maszynkę do grania to lepsze rozwiązanie.

PS4 i XO to tylko 50% lepiej w stosunku do X360 i PS3 zdecydowanie nie można tu pisać o przeskoku technologicznym. Ja jak i wielu użytkowników twierdzę że PS4 i XO powinny zostać wydane w momencie kiedy X360 i PS3 miało swoje pierwsze problemy z grami czyli....... w 2011 roku to byłby czas gdzie PS4 i XO były by konsolami Next-genowymi, w pewnym stopniu można było by zachwycać się ich mocą.
Dodaj Odpowiedź