Assassin's Creed: Unity ma bardzo wysokie wymagania graficzne

Firma Ubisoft ujawniła wymagania sprzętowe wyczekiwanej gry Assassin's Creed: Unity. Od razu trzeba wspomnieć, że posiadacze słabych PC-tów mogą zapomnieć o zabawie nawet w minimalnych ustawieniach graficznych.

@ 23.10.2014, 21:56
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc

Assassin's Creed: Unity ma bardzo wysokie wymagania graficzne

Firma Ubisoft ujawniła wymagania sprzętowe wyczekiwanej gry Assassin's Creed: Unity. Od razu trzeba wspomnieć, że posiadacze słabych PC-tów mogą zapomnieć o zabawie nawet w minimalnych ustawieniach graficznych.

Do zabawy w next-genowego asasyna potrzeba komputera o następujących parametrach:

System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 SP1, Windows 8/8.1
Procesor: Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz / AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or AMD Phenom II x4 940 @ 3.0 GHz (minimalne); Intel Core i7-3770 @ 3.4 GHz / AMD FX-8350 @ 4.0 GHz (rekomendowane)
Pamięć: 6 GB (minimalne), 8 GB (rekomendowane)
Karta graficzna: z obsługą DirectX 11, NVIDIA GeForce GTX 680 / AMD Radeon HD 7970 (2 GB VRAM) (minimalne), NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290X (3 GB VRAM) (rekomendowane)
Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca
Wspierane karty graficzne: NVIDIA GeForce GTX 680 lub lepsza, seria GeForce GTX 700; AMD Radeon HD7970 lub lepsza, seria Radeon R9 200.

Cóż, ja na pewno nie zagram na komputerze (chyba, że wymienię kartę), a Wy?

Sprawdź także:
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Premiera: 11 listopada 2014
PC, PS4, XBOX ONE

Assassin's Creed: Unity to kolejna odsłona kasowej serii gier skupionych na średniowiecznym bractwie Asasynów. Tym razem trafiamy do XVIII-wiecznego Paryża, wprost na bar...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   08:13, 26.10.2014
Po prostu jeżeli faktycznie będą takie wymagania to gra jest bez optymalizacji, zwłaszcza że za port PCtowy są odpowiedzialni ludzie którzy pracowali przy Assassins Creed 3 i Ghost Recon (w której była fajnie skopana optymalizacja)

Więc cholernie w to wątpię by była dobra optymalizacja. Nie wspominam o Black Flag gdzie przy 1080p+ Ultra gra potrafiła też nieźle przyciąć szczególnie przy padającym deszczu i na morzu. O Watch Dogsach nawet już nie wspominam.
0 kudosDirian   @   12:24, 26.10.2014
AC IV aż tak źle zoptymalizowane nie było, dopiero na ultra detalach robiło się mocno wymagające i potrafiło chrupnąć. Ale na wysokich spokojnie grałem na GTX 660 bez żadnych przycinek.
0 kudosFox46   @   15:07, 26.10.2014
Cytat: Dirian
AC IV aż tak źle zoptymalizowane nie było, dopiero na ultra detalach robiło się mocno wymagające i potrafiło chrupnąć. Ale na wysokich spokojnie grałem na GTX 660 bez żadnych przycinek.


Obczaj sobie ten filmik krótko i na temat jeżeli chodzi o AC: UNITY na XO, koleś ze śląska krótko i na temat skomentował wersję na XO. I jeżeli faktycznie to jest FINAL Version (a pewnie tak) to jest słabo, skoro na konsolach jest w kratkę to czemu na PC miało by być OK.
AC:UNITY z PGA 2014
0 kudosremik1976   @   18:33, 26.10.2014
Ludzie którzy byli na PGA bardzo narzekają na wygląd AC:U na XO. Fragment który widziałem wyglądał fajnie, bo wszystkiego tam było dużo. Bardzo dużo detalu na budynkach i naprawdę dużo ludzi. Materiał był nie najlepszej jakości więc ciężko określić co ludziom się nie podoba w grafice. Myślę, że na PC będzie okej, ale na konsoli M$ raczej jest kaszana graficzna. Chyba nie jest najlepiej jak graficznie na nextgenie porównują ją z AC II i AC:B.
0 kudosLucas-AT   @   18:59, 26.10.2014
Na targach ludzie mają łeb przy ekranach, stąd złe odczucia i pikseloza. Do tego często się zdarza, że telewizory są kiepsko ustawione. Widziałem wiele takich standów. Wieści z PGA nie napawają pozytywem, ale nadal to nie ostateczny werdykt.
0 kudosremik1976   @   19:03, 26.10.2014
Może masz racje, chociaż mi tam się podoba nawet oglądając materiał złej jakości.
0 kudosJ3DAJ   @   00:30, 27.10.2014
O lipnej optymalizacji (lub jej totalnym braku) świadczą zazwyczaj wymagania minimalne. W tym przypadku co prawda między GTX 680 a 780 jest spora przepaść w wydajności, ale gdyby zrobili to dobrze to założę się że gra by śmigała na kartach które jeszcze DX11 nie znały. Więc skoro nie zrobili tego dobrze, to łatwo wywnioskować że optymalizacji próżno tam szukać. Bo uwierzę w to że można zawyżać wymagania maksymalne, ale minimalne często się nawet zaniża, więc gdzie tu sens?

Po tym co zrobili z optymalizacją Watch_Dogs, a raczej czego NIE zrobili, naprawdę trzeba być zapartym żeby wierzyć że tym razem będzie inaczej.
0 kudosDirian   @   01:03, 27.10.2014
Optymalizacja Watch_Dogs była kiepska, ale nie na tyle, żeby gra była niegrywalna na średnich / średnio-wysokich detalach na kartach graficznych ze średniej półki cenowej. A tutaj Ubi atakuje nas wymaganiami, gdzie do samego odpalenia gry i zabawy na minimalnych detalach trzeba mieć kartę za przeszło 1000 zł. Więc albo się ktoś tu walnął, albo celowo podano zawyżone wymagania, albo... Unity na PC sprzeda się tragicznie.
0 kudosFox46   @   01:15, 27.10.2014
Cytat: Dirian
... Unity na PC sprzeda się tragicznie.


A ty dalej zostajesz przy tym ze gra na PC musi się jakoś sprzedać Dumny , nie musi tak już jest od kilku nastu lat że PC gra jest platformą na odczepnego.
Priorytetem są tu konsole nie PC, jeżeli dajmy na to AC: Unity na PC sprzeda się w 800 tysiącach albo jednym milionie to przecież nic się nie stanie, bo jest jeszcze XO i PS4 na których o wiele wiele lepiej się gra sprzeda. To jest marketing, jeżeli są gigantyczne wymagania to jest alternatywa która brzmi "Kup konsolę" . I wydaje mi się że właśnie w ta stronę Ubisoft zmierza

Jakoś taki Rockstar nie krzyczał po fakcie, że po dwóch lat czy tam trzech latach na PC GTA IV sprzedało się w nakładzie 1 miliona (albo 1,2 miliona), a na X360 i PS3 ogólnie w nakładzie 20 milionów egzemplarzy. Powód był doskonały oni o tym wiedzieli, a krzyczeć nie krzyczeli(o słabą sprzedaż PCtowej wersji) bo kasiora im się zwróciła i zarobili na tym. A port PCtowy GTA IV każdy wie że został wydany na odczepnego, równie dobrze mogli by go nie wydawać.

Podobnie jest z GTA V na X360 i PS3 zarobili jeszcze lepiej, ale mimo wszystko wydają to na PC , XO i PS4. Choć zapewne z tych trzech platform PC będzie jak zawsze na samym końcu, bo sprzeda się najsłabiej.

Zawsze każda generacja to pewna kontrowersja, z tym że siódma generacja dała nam jakiś przeskok jakościowy, i wymagania PCtowe wtedy były jakoś uzasadniane. A przy tej generacji nawet takie wymagania nie są uzasadniane, bo ósma generacja to żaden przeskok technologiczny, może względem X360 i PS3 jest lepiej(taka generacja na sterydach). Ale nie względem PCta, w 2013 PCty zjadały na śniadanie PS4 i XO a teraz co mamy, ogromne wymagania. Nikt mi nie wmówi że to nie jest marketing Poirytowany to jest marketing Ubisoftu pełną gębą.

Ludzie już się obawiają co będzie z takim tytułem jak FarCry 4 który również jedzie na zmodyfikowanym silniku z poprzedniej generacji (zupełnie jak UNITY). Zrozumiałe by było w pewnym stopniu, gdyby to był całkowicie nowy silnik graficzny stworzony dla nowej generacji. Ale nie to jest silnik z 2012 roku na sterydach Zdziwiony a wymagania są z kosmosu jak z silnika totalnie odjechanego. I nic tu tego nie tłumaczy takich wymagań nawet dużej ilości tłumu na ulicach.
0 kudosJ3DAJ   @   02:50, 27.10.2014
Cytat: Dirian
Optymalizacja Watch_Dogs była kiepska, ale nie na tyle, żeby gra była niegrywalna na średnich / średnio-wysokich
Normalnie przyznałbym ci rację. Ale miałem okazję nie tak dawno temu pograć krótką sesję u kolegi którego PC trzyma poziom na tyle dobry że jest w stanie wyciągnąć blisko 60 FPS przy 1080p na full detalach. Problem był taki że gra tnie... Po prostu tnie, co się obrócisz, co tylko biegniesz, co tylko jedziesz autem. co chwile jest półsekundowa przycinka... Poradziłem mu żeby spróbował dać limitkę na 30 FPS i ku mojemu zdziwieniu sprawa wyglądała identycznie. Jak dla mnie to było niegrywalne na komputerze który z palcem w pupie spełniał wymagania na których ta gra powinna płynąć. Nie miało to nawet porównania do kamiennie solidnych 30 FPS na PS4, a taką wersję ogrywałem przy premierze więc te lagi strasznie rzucały mi się w oczy. Nie da się tego wytłumaczyć inaczej jak brakiem nawet chęci na poprawną optymalizację tej gry.

BTW. Z prockiem i resztą kompa ma wszystko gitara, temperatury w normie, inne gry pływają aż miło. A o problemach z tymi przycinkami czytałem wcześniej tylko nie sądziłem że jest aż tak źle.
0 kudosDirian   @   16:08, 27.10.2014
Hmm, no nie wiem, ja ostatnio grałem w WD na i5 + GTX 970 na wysokich czy tam ultra detalach i nie zauważyłem żadnych wpadek. Może kwestia sterowników, wersji gry, albo coś.
0 kudosJ3DAJ   @   16:43, 27.10.2014
Cytat: Dirian
Hmm, no nie wiem, ja ostatnio grałem w WD na i5 + GTX 970 na wysokich czy tam ultra detalach i nie zauważyłem żadnych wpadek. Może kwestia sterowników, wersji gry, albo coś.
To było kilka miechów temu, nie wiem, może już naprawili. Ale to i tak dużo za późno. To nie jest jakieś niszowe studio żeby można im było wybaczać skopaną optymalizacje na PC... Pamiętam jak mówili że jak komuś tnie to niech zmniejszy rozdzielczość hah, fachowa rada. Szczęśliwy

BTW. On ma i7-4770k, 4x4 2400 Mhz CL9, GTX Titan.
0 kudosDirian   @   18:32, 27.10.2014
No nie ma co się sprzeczać, optymalizacja WD była do du.y Dumny
0 kudosKuBaKiElCe123   @   12:27, 08.11.2014
Siemka mam Radeona HD 7770 będzie działać ????
0 kudosFox46   @   13:18, 08.11.2014
Wyszło na jaw że owe wymagania podane przez Ubisoft gry AC:Unity są cholernie zawyżone. I nie Adekwatne do poziomu graficznego. Wszystko wyszło na jaw gdy wystarczy pobrać ze strony Nvidia Analizator GPU i sobie przetestować, wyraźny komunikat (sprawdzany na GTX660!! i GTX550)
GTX660:
"Parametry układu graficznego NVIDIA GeForce GTX660 zainstalowanego w twoim komputerze PC, spełniają minimalne wymagania dla tej gry, ale są niższe od rekomendowanych."

GTX550:
to samo co przy 660 tylko że nie spełnia wymagań a następnie poniżej jest treść którą brzmi...
" Układ GPU spełniający minimalne wymagania AC:Unity to model GeForce GTX580 lub Wyższy!!. Sprawdź poniżej aby zobaczyć możliwe opcję ulepszeń."

Od poczatku było wiadome że albo cholernie zawyżają,by pokazać jaki to wielki "NEXT GEN" będzie albo jaka zerowa optymalizacja jest. Wychodzi na to że będzie opcja numer 1 chcą robić z gry dupnego next gena a tak naprawdę ta gra to śmiech na sali. I nawet tysiące marionetek nie jest tu wytłumaczeniem skoro działać będą na minimalnych na GTX580.
Dodaj Odpowiedź