Doom 4 musi udowodnić graczom, że jest dobry
Doom to słynna, znana bardzo szerokiemu gronu graczy, marka. Jej najnowsza odsłona ma jednak niełatwe zadanie.
bigboy177 @ 07.07.2014, 13:32
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Doom to słynna, znana bardzo szerokiemu gronu graczy, marka. Jej najnowsza odsłona ma jednak niełatwe zadanie. Musi bowiem udowodnić zarówno osobom, które szarpały w pierwowzór, jak i całkiem nowym zwolennikom strzelanek, że warto poświęcić jej czas.
Pete Hines z Bethesdy jest świadom trudności tego przedsięwzięcia. Przypomina on w rozmowie z ekipą CVG, że podobne wyzwanie stało przed Wolfensteinem i stwierdził on, że dopiero przy ostatniej odsłonie, zatytułowanej The New Order deweloperom udało się wyznaczyć dalszy rozwój sagi i udowodnić graczom, że wciąż drzemie w niej ogromny potencjał.
"Ostatnie kilka lat to gry 'w porządku', albo 'nie takie świetne'. To nie była marka, której ludzie z niecierpliwością wyczekiwali kontynuacji. Wolfenstein to nie Uncharted. Wiedzieliśmy, że wymagać to będzie wyjaśnień. Ale twórcy, Machine Games, nie skazili marki", powiedział Hines, pełniący w Bethesda rolę wiceprezydenta marketingu oraz PR-u.
"Postrzegamy to (Doom 4 - dop.red.) w podobny sposób, jak Wolfensteina, ponieważ minęło mnóstwo czasu od ostatniej odsłony Doom. Chcemy - podobnie - coś ludziom udowodnić. Nie mamy żadnych forów. Nikt nie będzie zakładał, że to fantastyczna gra".
"Musimy udowodnić, że to jest coś, co będzie sprawiać przyjemność i jednocześnie będzie inne, a zatem zwracajcie uwagę na detale. To będzie nasza pozycja wyjściowa, nie możemy powiedzieć: 'To Doom, oczywiście, że niego będą grać'. Przez to nasza praca jest trudniejsza".
Stanowisko godne podziwu i jak najbardziej zrozumiałe. Trzeba bowiem przyznać, że twórcy mają niełatwe zadanie. Czy im się uda? Czy nowy Doom przemówi do graczy? Jak myślicie co kombinują deweloperzy? Mają w zanadrzu jakieś ciekawe rozwiązania? Takie, które znowu zrewolucjonizują gatunek?
Oficjalna zapowiedź nowego Doom'a już niedługo, podczas tegorocznego QuakeCon, które rozpocznie się za niespełna 2 tygodnie, 17 lipca.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler