30 FPS vs 60 FPS - jak to jest z tymi klatkami?
Odkąd na rynku zagościły konsole nextgenowe, temat ilości klatek stał się jednym z popularniejszych zagadnień na wszelakiej maści portalach growych, ale też wśród graczy.
Dirian @ 13.05.2014, 11:49
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, wii, wiiu, ps4, xbox one
Odkąd na rynku zagościły konsole nextgenowe, temat ilości klatek stał się jednym z popularniejszych zagadnień na wszelakiej maści portalach growych, ale też wśród graczy. O ile jeszcze niedawno o FPS-ach dyskutowali głównie posiadacze PC, tak teraz pałeczkę przejęli konsolowcy. Wszystko rzecz jasna przez to, iż na papierze Xbox One jest zwyczajnie słabszy od PlayStation 4, a co za tym idzie - twórcy gier mają problem podczas tworzenia tytułów multiplaftormowych. Czasami muszą iść na kompromisy, czego efektem jest "zaledwie" 30 FPS na Xbox One i dwukrotnie większej wartości dla mocniejszego PlayStation 4. Ale czy aby na pewno warto kłócić się o klatki?
Pewien internauta zdecydował się na przygotowanie testu porównawczego, w tym celu stworzył nawet specjalną stronę. Umieścił na niej zapis rozgrywki nagrany w 30 i 60 klatkach, z gier takich jak DiRT 3, Battlefield 4, Red Orchestra 2 czy Sleeping Dogs. Choć takie porównanie ciężko uznać za 100% pewniaka, to daje jakiś pogląd na "klatkową wojnę". Obejrzyjcie i dajcie znać, czy widzicie jakiekolwiek różnice. A później jeszcze zerknijcie do porównania z kostką.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler