Epic Games wspomina coś o grze, która ''pokaże grafikę następnej generacji''

Studio Epic Games, twórcy takich hitów, jak seria Unreal czy Gears of War, zajawiają swoje kolejne przedsięwzięcie.

@ 24.04.2014, 18:36
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Epic Games wspomina coś o grze, która ''pokaże grafikę następnej generacji''

Studio Epic Games, twórcy takich hitów, jak seria Unreal czy Gears of War, zajawiają swoje kolejne przedsięwzięcie. Nie wiemy oczywiście o czym mowa, ale projektanci obiecują przygotować tytuł "najwyższej jakości", prezentujący "oprawę wizualną następnej generacji".

Nie powiem, bardzo mnie powyższe doniesienie zaintrygowało. Głównie ze względu na to, że na chwilę obecną wiemy jedynie o jednej grze, przy której dłubie firma, a jest nią Fortnite - sieciowa strzelanka, z dość luźnym podejściem do tematu; przypominającym w znacznym stopniu Team Fortress 2 od Valve.

Opisane rewelacje napływają do nas od redakcji portalu The Edge, która miała przyjemność porozmawiać z jednym z założycieli studia Epic, Timem Sweeney'em. W owym wywiadzie, deweloper odkrył kilka kart, ale większość i tak pozostawił dla siebie.

"To pchnie do przodu grafikę następnej generacji - tego przecież oczekujecie od Epic. Nadchodzi wiele [gier korzystających z Unreal Engine 4], a znaczna część z nich nie została nawet jeszcze zapowiedziana. Zobaczycie mnóstwo tytułów AAA w najbliższym czasie" - powiedział Sweeney.

Epic Games wspomina coś o grze, która ''pokaże grafikę następnej generacji''
Następnie zaznaczył, że tytuły, o których wspomniał mogą istotnie różnić się od tego, co do tej pory znamy. Branża ulega bowiem znacznej transformacji, a to oznacza, że gry także muszą się do tego przystosować.

"Branża się zmienia. W tej generacji jest około 1/3 gier AAA, w stosunku do tego, co było w generacji poprzedniej - a każda ma trzykrotnie większy budżet, aniżeli było to wcześniej. Myślę, że zmierzamy w kierunku przyszłości, w której gry AAA są w mniejszości".

Teraz wypadałoby się zastanowić czym są owe gry AAA poprzedniej generacji, o których wspomina Sweeney. Jeśli ma na myśli te różne średniaki, które tylko podpinały się pod kategorię, to wypada się tylko cieszyć, że będzie ich mniej. Liczę też na to, że pojawi się znacznie większa rozpiętość w cenach gier, bo obecnie nie ma zbyt wielkiej różnicy pomiędzy grami, które kosztowały 100 milionów dolarów, a tymi, na które wydano 10 milionów. Pod tym względem branża rozrywkowa (nie tylko growa) jest niebywale archaiczna.

Ciekawe w ogóle przy czym dłubie Epic. Macie jakieś pomysły? Może coś związanego z demami Infiltrator albo Samaritan, które opublikowaliśmy jakiś czas temu, a które dodaję także, dla przypomnienia, poniżej niniejszej wiadomości. Zerknijcie i dajcie znać w komentarzach co chcielibyście zobaczyć.




Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPabloMG   @   19:52, 24.04.2014
Unreal engine 3 pokazał że ma duże możliwości, nowa wersja silnika zapewne nakreśli nowe standardy.
0 kudosFox46   @   22:37, 24.04.2014
Ponoć ma to być gra w którym chodzimy tym gostkiem z tech dema UE 4. No i zapewne będzie to coś na wzór GOW.
0 kudosshuwar   @   07:43, 25.04.2014
Mi się marzy mroczny klimat jak z kina amerykańskiego... rok 2144, ziemię napadają obcy, którym musimy w mało delikatny sposób "pomóc" odnaleźć drogę z powrotem - strzelanka / akcja, coś a la Crysis. Tylko wolałbym aby zamiast trybu multi była to gra, z długą rozrywką, możliwością wpływu na tor losów bohatera i całego przedsięwzięcia (a co tam, dać bohaterowi możliwość przejścia na stronę obcych) Uśmiech
Nowy silnik idealnie by się do tego nadawał
0 kudosFox46   @   10:52, 25.04.2014
Niezłe posunięcie też wolałbym aby w ogóle nie było multiplayera. A sam np: 15-20 godzinny singiel. Ale taki z jajem który nie nudzi po 8H. Więc musiałby być mocno urozmaicony, teraz pytanie czy dzisiejszych Developerów stać na taką kreatywność ?? i wysilenie się dla graczy. Według mnie zdecydowanie nie, bo ludzie szczególnie ci młodsi przywykli już do gierek na 6-8H, nowością jest jak gra oferuję w singlu 10H a kiedyś to było minimum.
0 kudosKreTsky   @   12:02, 25.04.2014
Ważne, żeby gra była fajna, a nie była pokazem graficznym. Fajnie gdyby skorzystali z tego tech dema, bo ciekawy klimat tam był.
0 kudosshuwar   @   12:29, 25.04.2014
Kiedy gra jest fajna, gdy i jest śliczna graficznie, animacyjnie ale i bogata w ciekawą treść. Dla mnie ważny jest również sam dźwięk, nawet ten najprostszy (odgłos zbierania elementów) - marny dźwięk potrafi zrobić krzywdę i to sporą.
Dodaj Odpowiedź