Nowa odsłona serii Prince of Persia powstaje w 2D i na silniku UbiArt Framework?

W branżowych kuluarach mówi się, że za najnowszą odsłoną serii Prince of Persia, z którą ostatnio mieliśmy do czynienia 4 lata temu (dzięki Zapomnianym Piaskom), stoi jedno z wewnętrznych studiów Ubisoftu - podobno powstajeona w dwóch wymiarach i przy pomocy silnika grafiki UbiArt Framework.

@ 18.04.2014, 11:37
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
inne

Nowa odsłona serii Prince of Persia powstaje w 2D i na silniku UbiArt Framework?

W branżowych kuluarach mówi się, że za najnowszą odsłoną serii Prince of Persia, z którą ostatnio mieliśmy do czynienia 4 lata temu (dzięki Zapomnianym Piaskom), stoi jedno z wewnętrznych studiów Ubisoftu - podobno powstajeona w dwóch wymiarach i przy pomocy silnika grafiki UbiArt Framework.

Za tymi rewelacjami stoi francuski serwis Le Portail du Jeu Video. Wedle raportu opublikowanego na jego łamach, aktualnie powstaje kolejna gra z cyklu Prince of Persia, zaś w prace nad nią zaangażowano jednego z wewnętrznych deweloperów, również francuskiego koncernu, Ubisoft. Oprócz tego, twórcy działają nad tym tytułem z pomocą silnika grafiki UbiArt Framework, sztandarowego projektu branżowego molocha, który potrafi wygenerować wręcz filmowe animacje postaci. Miałoby to sens w obliczu plotek, jakoby nowa Prince of Persia była w 2D.

Nowa odsłona serii Prince of Persia powstaje w 2D i na silniku UbiArt Framework?
Wszystko wydaje się zbliżone prawdzie, wszak na wspomnianym narzędziu powstały obie ostatnie odsłony marki Rayman (Origins oraz Legends), które spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem, zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Na dodatek jeszcze w tym miesiącu ukaże się gra Child of Light, kolejny produkt stworzony w oparciu o ten engine (pst, my już gramy).

Sam zainteresowany, czyli firma Ubisoft, powiedział redakcji serwisu VideoGamer, iż nie ma zamiaru komentować plotek i spekulacji. Takie zapewnienia są bliższe potwierdzeniu, aniżeli zaprzeczeniu tychże nieoficjalnych informacji. Czas pokaże, co z tego wyniknie.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   11:50, 18.04.2014
Czyli że co teraz kolejny POP będzie kreskówką ?? bo chyba tylko do takich bardziej kreskówkowych nadaje się ten silnik.

Mam obawy że zrobią z tego gówno 2D na zasadzie BloodRayne: Betrayal to była porażka i oby taki sam los nie spotkał księcia Persji.
Jeszcze jak zostanie wydana jako Arcajdówka to już wszystko wiem.
0 kudospawelecki96   @   12:18, 18.04.2014
"Kreskówka" czyli cell shading to moim zdaniem świetna sprawa, PoP z 2008 w tej estetyce bardzo mi się podobał. Ale jeśli gra ma być w 2D to nie widzę tego. Jak ostatni raz znaną mi markę przeniesiono na 2D to było przy okazji BloodRayne i jak wyszło wiadomo Puszcza oko
0 kudosFox46   @   12:23, 18.04.2014
Cytat: pawelecki96
"Kreskówka" czyli cell shading to moim zdaniem świetna sprawa, PoP z 2008 w tej estetyce bardzo mi się podobał. Ale jeśli gra ma być w 2D to nie widzę tego. Jak ostatni raz znaną mi markę przeniesiono na 2D to było przy okazji BloodRayne i jak wyszło wiadomo Puszcza oko


Tak ale w kwestii BR to było oczywiste, aczkolwiek POP się wychował na właśnie 2D chcą powrócić do klasyki ale czy to będzie AAA raczej w to wątpię, no i mogli już nie robić cell shadingu a zrobić na innym silniku.

POP z 2008 roku było dla mnie porażką oprócz cell shadingu który zresztą średnio mi podszedł bo po prostu tam nie pasował (Borderlands 1 ,2 w Darkness 2 itp: pasuję ale nie w POPie)
0 kudospawelecki96   @   13:09, 18.04.2014
Bo PoP 2008 był całkowitym oderwaniem od oryginalnej serii, stąd niewiele rzeczy tam pasowało Szczęśliwy Wiem że PoP wywodzi się z czasów gier 2D, ale nie wiem czy po tym, jak bardzo seria się rozwinęła fani kupią taki powrót do korzeni. Bardzo w to wątpię szczerze mówiąc, ale pożyjemy zobaczymy.
0 kudosFox46   @   14:52, 18.04.2014
Też w to wątpię, znaczy się fani to na przyjmą jakoś, ale POP zawsze się rozwijał i dla fanów i też dla nowych graczy, przez to takie Piaski Czasu urzekły i Fanów i nowych graczy swoimi pomysłami. Podobnie zresztą zapomniane piaski kiedy to na ekranie widzieliśmy 30 przeciwników w 2010 roku robiło to niemałe wrażenie. Zwłaszcza po POP z 2008 roku kiedy to walki były nie z 30 przeciwnikami a wiecznie 1vs1. No i też duży niesmak został po tej części, zapomniane piaski całkowicie ten niesmak fanów usunął.
0 kudosPokora   @   16:47, 18.04.2014
Zapomniane Piaski zostały zapomniane przez fanów. Przynajmniej tych co znam (i u mnie też). We wszystkie części zagrywałem się do bólu a w najnowszą zagrałem raz, tylko ze względu na to, że "Książę". I kicha. A PoP z 2008 bardzo mi podszedł (i nie tylko) ze względu właśnie na świeże pomysły i widowiskowość (tak, walki 1v1 były bardzo dobre).

A co do newsa. Jak zrobią faktyczny 2D, ale z takim podejściem jak pierwszy Prince, to ja biorę. Jeśli zrobią takie dziwne coś jak Rayman nowy... wolę nie myśleć co wtedy.
0 kudoskehciu   @   16:47, 18.04.2014
Historia zatacza koło od 2D poprzez 3D do 2D. Zapomniane piaski były, moim zdaniem, bardzo dobre i nie mam pojęcia dlaczego mieliby zrezygnować z dalszych odsłon w takich klimatach. Ale warto przyjrzeć się również ewolucji jaką przeszedł książę przez ostatnią dekadę:
od rewolucyjnych Piasków Czasu poprzez ponurą Duszę Wojownika i Dwa Trony, zabawną i kreskówkową część z 2008 roku, Zapomniane Piaski (klimatem przypominające Piaski Czasu), a kończąc na grach 2D takich jak Shadow of Flame. Mam nadzieję, że to tylko plotka i kolejne PoP nie będą w stylu Raymana Origins.
0 kudosFox46   @   17:12, 18.04.2014
Zapomniane piaski były dobra gra nawet bardzo, nie została zapomniana tylko ubisoft się wypioł na markę bo ostatnia część nie przyniosła zysków, takich jakich by chcieli. A wiadomo jaki Ubisoft jest coś co przynosi zyski to robić co roku a coś co nie przynosi zysków do kosza.

A nowy projekt Ubisoftu Montreal pod nazwą kodową POP: Zero/ Osiris został wstrzymany to miało być rzekomo zastępstwo dla Księcia Persji a nowa marka Ubisoftu
0 kudosEziovonKozer   @   21:40, 19.04.2014
Żeby Ubi nie zniszczył jeszcze księcia
0 kudosKrru   @   09:47, 20.04.2014
Podoba mi się ten pomysł. Nie każda gra musi mieć fotorealistyczną grafikę.
Dodaj Odpowiedź